Τρίτη, 21 Μαΐου 2024

Lockdown-Σχολεία: Πότε και με ποιες προϋποθέσεις θα ανοίξουν

Τι δήλωσαν οι Νίκος Σύψας και Στέλιος Πέτσας

15 Δεκεμβρίου 2020 17:06
Lockdown-Σχολεία: Πότε και με ποιες προϋποθέσεις θα ανοίξουν
Από Γιάννης Κυριακόπουλος

Τις επόμενες ημέρες και βάσει της εξέλιξης της πανδημίας του κορωνοϊού θα κριθεί το άνοιγμα των σχολείων, σύμφωνα με τον πρύτανη του ΕΚΠΑ, Θάνο Δημόπουλο.

Συγκεκριμένα, o κ. Δημόπουλος εκτίμησε ότι αν δεν υπάρξει κάποια έξαρση των κρουσμάτων στις γιορτές και συνεχιστεί η πτωτική πορεία τους, τότε θα υπάρξει σταδιακή χαλάρωση των μέτρων, με αποτέλεσμα το άνοιγμα και των σχολείων πριν από το μέσο Ιανουαρίου. «Στο χέρι μας είναι να τηρούμε τα μέτρα και να αποφευχθεί τρίτο κύμα πανδημίας», τόνισε χαρακτηριστικά.

Χθες, Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου, ο καθηγητής λοιμωξιολογίας και μέλος της Επιτροπής, Νίκος Σύψας, υποστήριξε ότι «στις 7 Ιανουαρίου θα είμαστε σε θέση να ανοίξουν τουλάχιστον τα δημοτικά». Αφού έθεσε ως προϋπόθεση την τήρηση των μέτρων, ανέφερε: «Τρέμουμε την πίεση στο σύστημα υγείας. Αν τα νούμερα είναι καλύτερα και έχουν πτωτική τάση, τότε θα ανοίξουμε τα σχολεία».

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, ερωτηθείς σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων, απάντησε: «Έχουμε μείνει στην αρχική ημερομηνία, που έχουμε ανακοινώσει, την 7η Ιανουαρίου. Αυτή είναι η πρόθεσή μας και προχωράμε προς τα εκεί».

Τέλος, η καθηγήτρια Παιδιατρικής, Λοιμωξιολογίας και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων Βάνα Παπαευαγγέλου, στο πλαίσιο της ενημέρωσης για την πορεία της πανδημίας στην Ελλάδα, τόνισε ότι το άνοιγμα των σχολείων αποτελεί άμεση προτεραιότητα, καθώς τα παιδιά βρίσκονται αρκετό καιρό μακριά από το φυσικό τους περιβάλλον.

Επανέλαβε, δε, ότι τα σχολεία έκλεισαν γιατί υπήρξε διασπορά μεταξύ των γονέων και για να μειωθεί η κινητικότητα και όχι γιατί τα σχολεία είναι πηγές μετάδοσης του κορωνοϊού. Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι στις 23 Δεκεμβρίου σταματάει η τηλεκπαίδευση λόγω γιορτών.

Τηλεκπαίδευση: Έτσι θα βαθμολογηθούν οι μαθητές Γυμνασίου-Λυκείου

Νέα εγκύκλιος κυκλοφόρησε από το Υπουργείο Παιδείας για την τηλεκπαίδευση στα σχολεία, με τη Σοφία Ζαχαράκη να εξηγεί το πώς θα βαθμολογηθούν οι μαθητές των Γυμνασίων και των Λυκείων.

Στη σχετική ανακοίνωση αναφέρεται ότι η αξιολόγηση θα γίνει σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, ενώ έγινε γνωστό το πότε θα σταματήσουν τα μαθήματα για τις γιορτές.

Για την αξιολόγηση στο Γυμνάσιο, συνεκτιμώνται η συνολική συμμετοχή των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία, από την οποία οι εκπαιδευτικοί σχηματίζουν εικόνα για τις γνώσεις, την κατανόηση εννοιών και φαινομένων, τις δεξιότητες επίλυσης προβλήματος, τις επικοινωνιακές δεξιότητες, την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα κτλ.

Επίσης, συνεκτιμώνται οι εργασίες που εκτελεί ο/η μαθητής/τρια στο πλαίσιο της καθημερινής μαθησιακής διαδικασίας στο σχολείο ή στο σπίτι, ατομικά ή ομαδικά, οι συνθετικές δημιουργικές εργασίες, ατομικές ή ομαδικές, οι διαθεματικές εργασίες, οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες και οι ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες (τεστ).

Στο Γενικό Λύκειο, για την αξιολόγηση των μαθητών κατά τετράμηνο οι διδάσκοντες συνεκτιμούν τη συμμετοχή στη διδακτική μαθησιακή διαδικασία, την επιμέλεια και το ενδιαφέρον που δείχνουν για το συγκεκριμένο μάθημα, την επίδοσή στις γραπτές δοκιμασίες, τις εργασίες που εκτελεί στο σχολείο ή στο σπίτι.

Αν λείπει κάποιο από τα προαναφερθέντα στοιχεία, ο προφορικός βαθμός του τετραμήνου διαμορφώνεται ύστερα από τη συνεκτίμηση των υπαρχόντων στοιχείων.

Στο Επαγγελματικό Λύκειο για την αξιολόγηση συνεκτιμώνται η συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία, η επιμέλεια και το ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο μάθημα, οι εργασίες που εκπονούνται στο σπίτι ή στο σχολείο, η επίδοση στις ενδιάμεσες γραπτές, πρακτικές και προφορικές δοκιμασίες, οι προαιρετικές δημιουργικές εργασίες των μαθητών και ο φάκελος εκπαιδευτικών επιδόσεων και δραστηριοτήτων κάθε μαθητή όπου αυτός τηρείται.

Αν λείπουν κάποια από τα προαναφερόμενα στοιχεία, ο προφορικός βαθμός τετραμήνου διαμορφώνεται από τη συνεκτίμηση των υπαρχόντων στοιχείων.

Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί στο πλαίσιο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ενθαρρύνονται να χρησιμοποιούν κάθε πρόσφορο τρόπο διεξαγωγής των γραπτών εξετάσεων και ηλεκτρονικής αποστολής των θεμάτων αξιολόγησης και των απαντήσεων των μαθητών/τριών, καθώς επίσης και:

Το εργαλείο «Ασκήσεις» από την ηλεκτρονική τάξη-e-class, στο οποίο περιλαμβάνονται θέματα αυτόματης βαθμολόγησης, θέματα ανάπτυξης (ελεύθερου κειμένου) και θέματα συνδυασμού αυτόματης βαθμολόγησης και ανάπτυξης (ελεύθερου κειμένου).

Το εργαλείο «Εργασίες» από την ηλεκτρονική τάξη-e-class: υποβολή από τους/τις μαθητές/τριες αρχείων απαντήσεων με συγκεκριμένη προθεσμία και ώρα υποβολής κατά τη διάρκεια του μαθήματος.

Το εργαλείο «e-me assignments» της πλατφόρμας e-me: Δημιουργία και ανάθεση εργασιών.

Το εργαλείο «e-portfolio» της πλατφόρμας e-me: Οργάνωση και προβολή της δουλειάς μαθητών/τριών.

Την εφαρμογή «e-me content» της πλατφόρμας e-me: Δημιουργία ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου για την ανάπτυξη διαφόρων τύπων διαδραστικών μαθησιακών αντικειμένων.

Το εργαλείο της ψηφοφορίας/δημοσκόπησης (polling) της πλατφόρμας webex.

Για όλα τα ανωτέρω εργαλεία παρατίθενται σύνδεσμοι και παραρτήματα με οδηγίες χρήσης/παραδείγματα.

Δείτε ΕΔΩ τη σχετική εγκύκλιο σε μορφή pdf

Δείτε ΕΔΩ το παράρτημα οδηγιών σε μορφή pdf

 

Παιδεία

Ροή ειδήσεων

Share