Τετάρτη, 15 Μαΐου 2024

Τραγωδία στη Βαλτιμόρη: «Αγγίζει» τα 4 δισ. ευρώ το κόστος ανοικοδόμησης της κατεστραμμένης γέφυρας

“Είμαστε αντιμέτωποι με ένα αδιανόητο έργο”, δήλωσε ο κυβερνήτης της Πολιτείας του Μέριλαντ

29 Μαρτίου 2024 09:38
Τραγωδία στη Βαλτιμόρη: «Αγγίζει» τα  4 δισ. ευρώ το κόστος ανοικοδόμησης της κατεστραμμένης γέφυρας
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Μεγάλες οικονομικές συνέπειες επέφερε η κατεστραμμένη γέφυρα στη Βαλτιμόρη, αφού ένα φορτηγό πλοίο διέλυσε τη γέφυρα νωρίς το πρωί της περασμένης Τρίτης (26.03.24). Αναμένεται ότι κονδύλι των 60 εκατομμυρίων δολαρίων θα αποδεσμεύσει η αμερικανική κυβέρνηση σε βοήθεια έκτακτης ανάγκης, αν και το συνολικό κόστος των συνεπειών ενδέχεται να ανέλθει στα 4 δισεκατομμύρια.

Τα βίντεο από τη σύγκρουση του πλοίου στη Βαλτιμόρη κάνουν τον γύρο του κόσμου και οι κάτοικοι και οι αρχές της περιοχής προετοιμάζονται για χρόνια εργασιών ανοικοδόμησης. Η “καταστροφή στο κέντρο κρίσιμων υποδομών”, όπως περιγράφει το ατύχημα η αμερικανική ακτοφυλακή, θέτει πλέον προκλήσεις για δεκάδες υπουργεία, ομοσπονδιακές και πολιτειακές αρχές και ερευνητές.

“Είμαστε αντιμέτωποι με ένα αδιανόητο έργο”, δήλωσε ο Γουές Μουρ, κυβερνήτης της Πολιτείας του Μέριλαντ, το βράδυ της Πέμπτης (τοπική ώρα) στο κέντρο κρίσης των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης, το οποίο στήθηκε σε ένα χαμηλό κτίριο με θέα τον τόπο της καταστροφής.

Παράλληλα, δείτε: Βαλτιμόρη: Τέλος οριστά οι έρευνες για την κατάρρευση της γέφυρας - Νεκροί θεωρούνται οι 6 αγνοούμενοι, τα ηχητικά ντοκουμέντα και το «μαύρο κουτί» (video)

“Το πλοίο έχει περίπου το μέγεθος του Πύργου του Άιφελ. Και στην κορυφή του υπάρχει μια ατσάλινη γέφυρα. Φανταστείτε το. Μέχρι πρόσφατα δεν μπορούσα να το φανταστώ”, λέει ο κυβερνήτης.

“Αυτό που κάνουμε εδώ έχει εθνική και παγκόσμια σημασία”, λέει – άλλωστε, η Βαλτιμόρη είναι ένας από τους σημαντικότερους κόμβους για το διεθνές εμπόριο αγαθών, μεταξύ άλλων και για τη Γερμανία, τονίζει η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt.

60 εκατ. ευρώ σε βοήθεια έκτακτης ανάγκης

Τραγωδία στη Βαλτιμόρη: «Αγγίζει» τα 4 δισ. ευρώ το κόστος των συνεπειών

Συνολικά έξι άνδρες από συνεργείο οικοδόμων που επισκεύαζαν λακκούβες στην άσφαλτο έχασαν τη ζωή τους. Σύμφωνα με αναφορές των μέσων ενημέρωσης, οι εργάτες, οι οποίοι ήταν όλοι από τη Λατινική Αμερική, είχαν μόλις πάρει μια νυχτερινή ανάσα όταν το φορτηγό πλοίο εμβόλισε τον πυλώνα στήριξης της γέφυρας.

Τρεις ημέρες μετά τη σύγκρουση, η έρευνα για την τραγωδία μόλις τώρα αρχίζει. “Σε αυτό το σημείο, υπάρχουν πολύ περισσότεροι άγνωστοι παρά γνωστοί”, λέει ο αρμόδιος ναύαρχος της ακτοφυλακής, Σάνον Γκίλιρεθ, βάζοντας το χέρι του στον ώμο του κυβερνήτη. Ο ύπνος είναι διαθέσιμος σε όλους τους διασώστες μόνο σε ωριαία βάση τις τελευταίες ημέρες.

Το Ομοσπονδιακό Γραφείο Ερευνών (FBI) και το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών διεξάγουν παράλληλες έρευνες για διάφορες θεωρίες πχ αν μολυσμένα καύσιμα, άλλο τεχνικό σφάλμα ή ανθρώπινο λάθος οδήγησαν στο ατύχημα. Το ζήτημα της ευθύνης και του ποιος πρέπει να πληρώσει τις πολλαπλές ζημιές είναι πιθανό να απασχολήσει τα δικαστήρια και τους συγγενείς των πληγέντων για χρόνια.

Η αμερικανική κυβέρνηση έχει αποδεσμεύσει 60 εκατομμύρια δολάρια σε βοήθεια έκτακτης ανάγκης για την κατεστραμμένη γέφυρα στη Βαλτιμόρη, αλλά οι ειδικοί λένε ότι το κόστος μπορεί να ανέλθει στα τέσσερα δισεκατομμύρια δολάρια. Αυτό δεν περιλαμβάνει τις πιθανές αξιώσεις αποζημίωσης από τις οικογένειες των θυμάτων.

“Είναι σαφές ότι η έρευνα θα είναι πολύ περίπλοκη, επειδή εμπλέκονται πολλές χώρες και φορείς”, δήλωσε ο εμπειρογνώμονας σε θέματα εφοδιαστικής αλυσίδας Tinglong Dai στην Handelsblatt. “Το ατύχημα είναι ένα σοβαρό πλήγμα για τον ασφαλιστικό κλάδο, το οποίο σίγουρα θα γίνει αισθητό από τον κλάδο των φορτίων”.

Αυτό που κάνει την καταστροφή της Βαλτιμόρης τόσο περίπλοκη είναι το γεγονός ότι δεν πρόκειται απλώς για μια γέφυρα που πρέπει να ξαναχτιστεί. Η πρώτη προτεραιότητα, εκτός από την ανάκτηση των αγνοουμένων, είναι να καθαριστεί ο κόλπος. Για κάθε ημέρα που το λιμάνι παραμένει κλειστό, η περιοχή χάνει 15 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, χιλιάδες εργαζόμενοι στο λιμάνι βρίσκονται σήμερα σε άδεια και μια σημαντική διαδρομή για τους εργαζόμενους και τα φορτηγά που μεταφέρουν καταναλωτικά αγαθά είναι αποκλεισμένη.

Εν τω μεταξύ, οργανώνονται εκστρατείες συγκέντρωσης χρημάτων για τις οικογένειες των νεκρών εργατών της γέφυρας. Ομάδες υπεράσπισης προειδοποιούν για τις επικίνδυνες συνθήκες υπό τις οποίες εργάζονται οι εργάτες οδοποιίας – συχνά μετανάστες -. Τοπική εφημερίδα ανέφερε αυτή την εβδομάδα ότι ένας από τους εργάτες που τραυματίστηκαν στην κατάρρευση της γέφυρας απορρίφθηκε αρχικά στο νοσοκομείο επειδή δεν είχε επαρκή ασφάλιση υγείας.

Η Βαλτιμόρη είναι επίσης μια οθόνη προβολής κριτικής και ελπίδας- από τη μία πλευρά, συγκλονίζεται από κρίσεις και, από την άλλη, αποτελεί μέρος μιας αναπτυσσόμενης περιοχής. Η Βαλτιμόρη είναι μέρος του “βορειοανατολικού διαδρόμου” της αμερικανικής ακτής, από τον οποίο ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν ταξίδευε με τρένο κάθε εβδομάδα ως γερουσιαστής για να φτάσει στο Κογκρέσο στην Ουάσινγκτον.

 

Κόσμος

Ροή ειδήσεων

Share