ΑΡΧΙΚΗ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΛΛΑΔΑ

Πιο ακριβά από το Ντουμπάι: Οι ξαπλώστρες στη Μύκονο αγγίζουν τα… 600€ η μία

ΝΕΚΤΑΡΙΑ ΜΠΑΛΩΜΑΤΙΝΗ/ EUROKINISSI

Πώς επηρέασε η ακρίβεια τον τουρισμό του νησιού το περασμένο καλοκαίρι

Η Μύκονος ήταν ανέκαθεν ένας από τους πιο ακριβούς προορισμούς της Ελλάδας, όμως πλέον οι τιμές σε ορισμένες υπηρεσίες έχουν ξεπεράσει κάθε όριο. Οι ξαπλώστρες στις κοσμοπολίτικες παραλίες του νησιού κοστίζουν περισσότερο από ό,τι σε πολυτελείς προορισμούς όπως το Ντουμπάι, φτάνοντας ακόμα και τα… 600 ευρώ. Παράλληλα, η αντίφαση είναι κάτι παραπάνω από εμφανής: την ίδια στιγμή που η διαμονή γίνεται πιο προσιτή λόγω της μειωμένης ζήτησης, οι τιμές σε beach bars και εστιατόρια συνεχίζουν να κινούνται σε εξωφρενικά επίπεδα.

Πιο ακριβά από το… Ντουμπάι

Σύμφωνα με τον Πέτρο Νάζο από το Mykonos Live TV, η κατάσταση στη Μύκονο τη φετινή άνοιξη είναι προς το παρόν διαφορετική από τα προηγούμενα χρόνια. Οι κρατήσεις κινούνται σε χαμηλά επίπεδα, με τη νησιωτική αγορά να αντιμετωπίζει μια πρωτοφανή πτώση. Παρά το γεγονός ότι τα ξενοδοχεία προσφέρουν δωμάτια με πισίνα, σύμφωνα με τον ίδιο, στα 150-200 ευρώ, οι ξαπλώστρες σε πολλές παραλίες αγγίζουν κατά μέσο όρο τα 250 ευρώ, αποτυπώνοντας μια πολιτική τιμών που φαίνεται να… αποθαρρύνει τους επισκέπτες.

Κατακόρυφη πτώση το προηγούμενο καλοκαίρι

Υπενθυμίζεται πως η τουριστική περίοδος στη Μύκονο το καλοκαίρι του 2024 σημαδεύτηκε από μειωμένες αφίξεις, όπως καταγράφεται από το AirData Tracker του ΙΝΣΕΤΕ. Οι αφίξεις από το εξωτερικό μειώθηκαν κατά 6,6% το 2024 σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ενώ τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο η πτώση έφτασε το 18%. Αυτή η μείωση των τουριστών αντικατοπτρίζεται και στον κύκλο εργασιών του νησιού, καθώς τα έσοδα σε καταλύματα και εστίαση σημείωσαν κάμψη πάνω από 13 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο του 2024.

Η εικόνα των παραλιών με τις πανάκριβες ξαπλώστρες και των δρόμων γεμάτων με πολυτελή βαν που μεταφέρουν εύπορους τουρίστες σε συγκεκριμένα events δεν αρκεί για να κρύψει τη συνολική κάμψη της τουριστικής ζήτησης. Η πληρότητα των καταλυμάτων στο νησί τον Αύγουστο δεν ξεπέρασε το 80%, ένα ασυνήθιστα χαμηλό ποσοστό για την περίοδο αιχμής. Πολλά καταλύματα αναγκάστηκαν να ρίξουν τις τιμές τους προκειμένου να προσελκύσουν επισκέπτες, κάτι που υποδεικνύει μια σαφή αλλαγή στρατηγικής λόγω της μειωμένης κίνησης.

ΝΕΚΤΑΡΙΑ ΜΠΑΛΩΜΑΤΙΝΗ/ EUROKINISSI

Το brand της Μυκόνου, το οποίο για χρόνια βασίστηκε στη χλιδή και στην πολυτέλεια, φαίνεται να έχει δεχτεί σημαντικό πλήγμα. Οι καταγγελίες για αισχροκέρδεια, οι οποίες έγιναν viral στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και καλύφθηκαν από διεθνή μέσα ενημέρωσης, έπληξαν τη φήμη του νησιού. Από υπέρογκες χρεώσεις σε φαγητό και ποτό έως τις υπερβολικά ακριβές ξαπλώστρες, η υπερτιμολόγηση φαίνεται να έχει απομακρύνει ένα σημαντικό κομμάτι των τουριστών.

Καθώς η Μύκονος προσπαθεί να διαχειριστεί τις προκλήσεις της επόμενης σεζόν, γίνεται σαφές πως η διατήρηση υψηλών τιμών σε μια περίοδο μειωμένης ζήτησης δεν είναι βιώσιμη στρατηγική. Το ερώτημα είναι αν οι επιχειρηματίες του νησιού θα προσαρμοστούν ή αν θα συνεχίσουν να ποντάρουν στο brand name του νησιού, αδιαφορώντας για τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις.