Τετάρτη, 15 Μαΐου 2024

Μετά την τραγωδία των Τεμπών: Έρχεται το τέλος της Hellenic Train

Αναζητούν αγοραστή οι Ιταλοί για τη Hellenic Train για να φύγουν από την Ελλάδα.

17 Μαρτίου 2024 11:29
Μετά την τραγωδία των Τεμπών: Έρχεται το τέλος της Hellenic Train
ΡΑΦΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ/EUROKINISSI
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Φουντώνουν τα σενάρια που θέλουν την ιταλική FSI, γνωστή και ως Trenitalia, να είναι έτοιμη για την μεγάλη της έξοδο από την Ελλάδα.

Μάλιστα, τα ονόματα των υποψηφίων αγοραστών έχουν ήδη αρχίσει να διαρρέουν και ξεκινούν από εγχώριους αγοραστές και ομίλους μέχρι σιδηροδρομικούς οργανισμούς στην Ευρώπη.

Διαβάστε επίσης: Το απόλυτο χάος στους ελληνικούς σιδηροδρόμους: Προαστιακός παραβίασε ξανά κόκκινο σηματοδότη

Σύμφωνα με όσα έκανε γνωστά η εφημερίδα «Απογευματινή», οι Ιταλοί μέχρι σήμερα είχαν στείλει δεύτερης διαλογής στελέχη και δεύτερης διαλογής αμαξοστοιχίες στην Ελλάδα και βλέπουν ότι θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος για να αποδώσει η επένδυση που πραγματοποιησαν το 2017.

Τον Σεπτέμβριο εκείνης της χρονιάς είχε ολοκληρωθεί η αγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι 45 εκατομμυρίων ευρώ.

Ενάμιση χρόνο μετά το 2019 απέκτησαν την ΕΕΣΤΥ (εταιρεία συντήρησης σιδηροδρομικού υλικού) έναντι 22 εκατ. ευρώ.

Και ήρθε το 2023… η τραγωδία των Τεμπών και οι καταστροφές από την κακοκαιρία Daniel, δύο πολύ σοβαρά περιστατικά που ανέτρεψαν τα σχέδια της ιταλικής εταιρείας.

Στην υπόθεση των Τεμπών μάλιστα υπήρξε μεγάλο πλήγμα για τα έσοδα του ομίλου αφού στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη κοβόντουσαν τα περισσότερα εισιτήρια.

Ακόμα πιο σοβαρό πλήγμα υπήρξε και στην εικόνα της ιταλικής εταιρείας από την αρνητική αντιμετώπιση που είχε στην Εξεταστική Επιτροπή, ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Train και παλαίμαχος ηχανοδηγός, Μαουρίτσιο Καποτόρτο.

Αμαξοστοιχία της Hellenic Train

Η αρχή το 2017, τα υπέρογκα έσοδα ως το 2022 και η μεγάλη παρακμή από το 2023 ως σήμερα

Οι Ιταλοί το 2017 αποφάσισαν να επενδύσουν στην Ελλάδα παρά τα πολλά και χρόνια προβλήματα του ελληνικού σιδηροδρόμου γιατί έβλεπαν ότι με ένα χαμηλό εισιτήριο σε κεντρικές και άγονες γραμμές θα ανταγωνίζονταν τις αεροπορικές μεταφορές και όχι μόνο.

Η Trenitalia λοιπόν έβαλε αντίστοιχη υπηρεσία με αυτή που είχε στη Ρώμη με βάση τις αρχές του ελληνικού σιδηροδρόμου και προσπάθησε να προσφέρει στην Ελλάδα και κατάφερε να φέρει τα έσοδα που ήθελε, μέχρι πριν την τραγωδία στα Τέμπη.

Συγκεκριμένα τα έσοδα από μεταφορές επιβατών είχαν διπλασιαστεί από 36,5 εκατ. το 2021 είχαν φτάσει τα 65 εκατ. ευρώ.

Και τα έσοδα αυτά έγιναν περισσότερα αφού πούλησαν στη θυγατρική τους τις πέντε αμαξοστοιχίες ETR 470, όπως το Ασημένιο Βέλος έναντι 47,5 εκατ. ευρώ, παίρνοντας πίσω ένα μεγάλο ποσοστό που είχαν δώσει το 2017

Τα έσοδα λοιπόν μπορεί να πήγαν καλά ωστόσο στις 28 Φεβρουαρίου του 2023 γράφτηκε η μαύρη σελίδα στην Ελλάδα και στην ιστορία του ελληνικού σιδηροδρόμου.

Με τα δημοσιεύματα για παρά τρίχα δυστυχήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο να πληθαίνουν, με καταγγελίες για προβλήματα στην εκπαίδευση προσωπικού στον σιδηρόδρομο να προβληματίζουν, η κατάσταση στην Trenitalia δεν είναι η ιδανική.

Το μεγάλο πρόβλημα για τον ιταλικό όμιλο παραμένει ένα… να βρεθεί αγοραστής ώστε να μπορέσει να φύγει από την Ελλάδα.

Εξεταστική για τα Τέμπη: «Σφάλμα του σταθμάρχη το δυστύχημα» - Η κατάθεση εκπροσώπου της Hellenic Train

Βάσει της εσωτερικής έρευνας της Hellenic Train, το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023 στα Τέμπη, βαραίνει τον σταθμάρχη.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Μαουρίτσιο Καποτόρτο, ο οποίος κατέθεσε ως μάρτυρας στην εξεταστική επιτροπή για «τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών», το σφάλμα είναι του σταθμάρχη Λάρισας και όχι της Hellenic Train.

«Από τα διαθέσιμα δεδομένα προκύπτει ότι ο σταθμάρχης απέστειλε την επιβατική αμαξοστοιχία στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό τραίνο, στο ύψος της Λάρισας», είπε ο κ. Καποτόρτο, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ Λάζαρο Τσαβδαρίδη. Τόνισε, επίσης, ότι σύμφωνα με τις διαδικασίες ασφαλείας στην Ελλάδα, και στα δύο τραίνα επέβαιναν από δύο πιστοποιημένοι μηχανοδηγοί, οι οποίοι «γνώριζαν όλους τους κανονισμούς, και σεβάστηκαν όλες τις σιδηροδρομικές διατάξεις».

Η κατάθεση του διευθύνοντα συμβούλου της Hellenic Train

Σε ερώτηση για τους ιατρικούς λόγους βάσει των οποίων ο μηχανοδηγός της επιβατηγής αμαξοστοιχίας είχε λάβει άδεια ασθένειας 40 ημερών το 2017, ο κ. Καποτόρτο είπε ότι από τα αρχεία «προκύπτει ότι ο συγκεκριμένος απείχε λόγω ασθενείας αλλά δεν τεκμηριώνεται για ποιο λόγο [...] Διαπιστώσαμε από τα αρχεία ότι απείχε για το αναφερόμενο διάστημα και στη συνέχεια εξετάστηκε από γιατρό για να μπορέσει να επιστρέψει στα καθήκοντά του».

Απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Χάρη Μαμουλάκη εάν η Hellenic Train έχει ευθύνη για το δυστύχημα, ο κ. Καποτόρτο απάντησε αρνητικά.

Ερωτηθείς από τη βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Μιλένα Αποστολάκη για το αίτιο της πυρκαγιάς που προκλήθηκε κατά τη σύγκρουση των δύο συρμών, είπε ότι απευθύνθηκε σε διεθνούς φήμης εμπειρογνώμονα και ότι επρόκειτο για ανάφλεξη των υγρών ψύξης των μετασχηματιστών που φέρουν οι αμαξοστοιχίες, οι οποίες έτρεχαν η μία με 150 χλμ και η άλλη με 80 χλμ κατά τη στιγμή της επαφής τους. Η κα Αποστολάκη ζήτησε επίσης από τον κ. Καποτόρτο να προσκομίσει τα μητρώα συντήρησης των δύο συρμών.

.

 

Οικονομία

Ροή ειδήσεων

Share