Κυριακή, 05 Απριλίου 2020

5+1 τρόφιμα που δεν φανταζόσουν ότι περιέχουν ζάχαρη!

Εσύ τα γνώριζες;

17 Φεβρουαρίου 2020 13:51
5+1 τρόφιμα που δεν φανταζόσουν ότι περιέχουν ζάχαρη!

Δευτέρα σήμερα και είναι από αυτές τις μέρες - στόχους, που αποφασίζεις να ξεκινήσεις, δίαιτα, γυμναστήριο, να κόψεις το κάπνισμα, τα αναψυκτικά, τη ζάχαρη. Είσαι σίγουρος όμως πως ξέρεις ποιες ακριβώς είναι οι τροφές που περιέχουν ζάχαρη; Θα σε απογοητεύσουμε αλλά δεν είναι μόνο τα προφανή, γλυκά, μπισκότα, σοκολάτες κλπ. Απογοητεύτηκες; Κι ακόμα δεν είδες ποια είναι τα τρόφιμα που περιέχουν ζάχαρη και δεν είχες ιδέα!

Κοιτάξαμε τις ετικέτες σε τρόφιμα που δεν περιμέναμε ότι έχουν ζάχαρη και βρήκαμε τις “ένοχες” τροφές που πρέπει να αποφεύγεις εάν δεν πρέπει να καταναλώνεις ζάχαρη.

Ζωμοί

Οι περισσότεροι ζωμοί που κυκλοφορούν στο εμπόριο (ζωμός κότας, βοδινού, μανιταριών, λαχανικών) έχουν προσθήκη ζάχαρης και θα πρέπει να αποφεύγονται. Μπορείς να τους αντικαταστήσεις εύκολα φτιάχοντας τους δικούς σου σπιτικούς ζωμούς κι αποθηκεύοντάς τους σε παγοθήκες.

Μπέικον

μπέικον

Δυστυχώς τα περισσότερα συσκευασμένα μπέικον της αγοράς περιέχουν ζάχαρη όσο περίεργο και να σου φαίνεται. Την επόμενη φορά που θα πας στο σούπερ μάρκετ για κοίταξε πιο προσεκτικά την ετικέτα.

Μπαχαρικά

Σ’ όλες τις διατροφές, επιτρέπεται η χρήση μπαχαρικών, τα οποία χρησιμοποιούνται συνήθως για να ενισχύσουν τη γεύση του φαγητού, αφού το αλάτι στις περισσότερες περιπτώσεις διατροφής απαγορεύεται. Όμως, στα μείγματα μπαχαρικών που κυκλοφορούν, πολλές φορές έχει προστεθεί ζάχαρη.

Γάλατα από ξηρούς καρπούς

γάλα αμυγδάλου

Ακόμα κι αν δεν το γράφουν μπροστά στο κουτί, πολλά γάλατα από ξηρούς καρπούς που κυκλοφορούν έχουν προσθήκη ζάχαρης γι’ αυτό κι έχουν μια πιο γλυκιά γεύση. Φυσικά, με λίγο ψάξιμο θα βρεις κάποια χωρίς ζάχαρη!

Έτοιμες σάλτσες για ζυμαρικά και ντρέσινγκ

Γενικά όλες αυτές οι τυποποιημένες σάλτσες για σαλάτες, ζυμαρικά, σάντουιτς, όπως η κέτσαπ και η έτοιμη σάλτσα τομάτας, έχουν δυστυχώς ζάχαρη.

Αποξηραμένα φρούτα

αποξηραμένα φρούτα

Ενώ γενικά προτείνονται όταν ακολουθείς μια διατροφή, δεν θα πρέπει να το παρακάνεις γιατί είναι γλυκά ακριβώς επειδή έχουν ζάχαρη! Και σ’ αυτή την περίπτωση βέβαια μπορείς να βρεις κάποια που έχουν 100% φυσική γεύση χωρίς προσθήκη γλυκαντικών ουσιών.

Άλλα “ονόματα” της ζάχαρης

Αυτές είναι οι λέξεις που πρέπει να προσέχεις όταν κοιτάς για ζάχαρη στα τρόφιμα καθώς δεν αναφέρεται πάντα με το απλό της όνομα:

Μελάσα
Σταφυλοσάκχαρο
Μαλτοδεξτρίνη
Σιρόπι αγαύης
Σιρόπι καλαμποκιού
Ιμβερτοζάχαρο
Δισακχαρίτης
Δεξτράνη
Σιρόπι βύνης
Ραφιναρισμένο σιρόπι
Ορυζοσιρόπιο
Σορβιτόλη
Διγλυκερίδια
Διαχωριστικά βύνης
Μαλτόλη
Βύνη κριθαριού
Αιθυλική μαλτόλη

Οι 4+1 τροφές με τη μεγαλύτερη θρεπτική αξία!

Καθημερινά διεξάγονται διάφορες έρευνες στα τρόφιμα για να καταλήξουμε ποια βοηθούν περισσότερο τον εγκέφαλο, την όραση ή το μεταβολισμό. Το Athensmagazine.gr πρόσφατα σας έδειξε τα 10 τρόφιμα που έχει απαγορευτεί η κατανάλωσή τους αλλά δεν το γνωρίζει σχεδόν κανείς!

Σήμερα θα σας δείξουμε τα 5 τρόφιμα που έχουν τη μεγαλύτερη θρεπτική αξία.

1.Αμύγδαλα

αμύγδαλα

Αυτοί οι ξηροί καρποί είναι γεμάτοι καλά λιπαρά που όλοι χρειαζόμαστε στη διατροφή μας. Επιπλέον περιέχουν βιταμίνη Ε και φυλλικό οξύ πράγμα που τα καθιστά ανάμεσα στα πιο θρεπτικά τρόφιμα στον κόσμο.

2. Τσιριμόγια

τσιριμόγια

Αυτό το τροπικό φρούτο έχει υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, βιταμίνη C και κάλιο ενώ η γεύση του είναι κάτι μεταξύ μπανάνας και ανανά.

3. Σεβαστός

Πρόκειται για ένα ψάρι που συνηθίζει να κολυμπάει σε βαθιά νερά. Στην κατηγορία των τροφών που είναι πλούσια σε πρωτεϊνες ο σεβαστός κέρδισε την πρώτη θέση. Πέρα από πρωτεϊνη περιέχει βιταμίνη B12 και σελήνιο ενώ έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά.

4. Πλευρονηκτόμορφα ψάρια

Το πησσί και ο ιππόγλωσσος είναι δύο ψάρια που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεϊνες, βιταμίνη Β και φυλικό οξύ. Επιπλέον έχουν πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε ψευδάργυρο.


5. Chia seeds

σπόροι τσία

Αυτοί οι μικροσκοπικοί μαύροι καρποί είναι γεμάτοι ωμέγα-3 λιπαρά, φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικά, σίδηρο και ασβέστιο. Βάλτε τα σε smoothies ή ακόμα και στη βρώμη σας. Μπορείτε ακόμα να τα προσθέσετε και στην ομελέτα σας.

4+1 "υγιεινά" τρόφιμα που τελικά δεν είναι και τόσο αθώα!

Όταν προσέχουμε τη διατροφή μας και θέλουμε να χάσουμε βάρος έχουμε κάποια τρόφιμα στην κορυφή της λίστας μας καθώς πιστεύουμε πως είναι "υγιεινά" μήπως όμως τελικά κάνουμε λάθος και δεν είναι τόσο αθώα όσο νομίζουμε;

Το Athensmagazine.gr πρόσφατα σας έδειξε τα τρία τρόφιμα που σας βοηθούν να κάψετε λίπος, σήμερα θα σας δείξουμε τα πέντε τρόφιμα που δεν είναι όσο υγιεινά νομίζουμε και καλό θα ήταν να τα αφαιρέσουμε τελείως από τη διατροφή μας!

1.Φιλέτα ψαριού αμφιβόλου ποιότητας

σολομός

Το ψάρι είναι σημαντική τροφή για την υγεία, κυρίως λόγω των ω-3 λιπαρών του. Συστήνεται να τρώμε ψάρι τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα, για καλύτερη υγεία. Συνήθως προτιμάμε τα φιλέτα ψαριού, επειδή είναι πιο εύκολα στην κατανάλωση. Δυστυχώς όμως τα ψάρια υδατοκαλλιέργειας έχουν υψηλότερη περιεκτικότητα σε τοξίνες επειδή δεν μεγαλώνουν φυσιολογικά, αλλά ανάλογα με τη ζήτηση. Από την άλλη, τα ψάρια ελεύθερης αλιείας και ειδικά αυτά μεγαλύτερους μεγέθους όπως ο τόνος και ο σολομός, απορροφούν τους ρύπους των ωκεανών. Προτιμήστε ψάρια από λιγότερο μολυσμένες θάλασσες και από καλά εκτροφεία.

2. Αγοραστή granola

γκρανόλα
Η granola είναι αρκετά συνηθισμένη επιλογή με γιαούρτι ή και φρούτα, όμως τελικά δεν είναι και ό,τι καλύτερο. Έχει φοβερή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, τόσο που θα μπορούσε κάλλιστα να καταναλωθεί ως γλυκό επιδόρπιο. Όπως γνωρίζουμε, η ζάχαρη έχει καταστρεπτικά αποτελέσματα για την υγεία, πόσο μάλλον όταν καταναλώνουμε συχνά ένα προϊόν που έχει πολύ μεγαλύτερη περιεκτικότητα απ’ όσο νομίζουμε! Δοκιμάστε να φτιάξετε τη δική σας granola και προσθέστε φρούτα, σπόρους ή ξηρούς καρπούς. Έτσι τρώτε κάτι νόστιμο, αλλά και υγιεινό!



3. Επεξεργασμένοι χυμοί

Η αλήθεια είναι πως οι χυμοί από μόνοι τους δεν είναι και τόσο καλή επιλογή – τουλάχιστον σε σύγκριση με τα φρούτα. Διότι οι χυμοί περιέχουν όλα τα σάκχαρα και κατά συνέπεια όλες τις θερμίδες των φρούτων, αλλά χωρίς τις φυτικές ίνες τους που είναι τόσο καλές για την υγεία. Ας πούμε όμως ότι οι φρέσκοι χυμοί έχουν πολύτιμες βιταμίνες, οπότε είναι εντάξει. Όμως οι συσκευασμένοι χυμοί έχουν συντηρητικά και έξτρα ζάχαρη. Προτιμήστε ολόκληρα φρούτα, άντε και φυσικούς χυμούς που θα φτιάξετε μόνες σας.

4. Διαιτητικά σνακ

μπάρες
Τα διαιτητικά σνακ είναι οτιδήποτε χαμηλών θερμίδων, χαμηλών λιπαρών ή οποιαδήποτε εναλλακτική λύση αντί για τα συμβατικά σνακ (π.χ. πατατάκια οσπρίων ή λαχανικών). Το πρόβλημα με αυτά τα σνακ δεν είναι απαραίτητα αυτά καθαυτά -αν και ορισμένα στην πραγματικότητα δεν είναι καν υγιεινά- αλλά με τη νοοτροπία που έχουμε για αυτά. Αφήνουμε τον εαυτό μας να παρασυρθεί και καταναλώνουμε μεγαλύτερη ποσότητα, άρα έτσι αναιρείται ο σκοπός της ύπαρξής τους. Δοκιμάστε να φτιάξετε σπιτικά σνακ, αλλά ακόμα και έτσι να ελέγχετε πόσο τρώτε.

5. Τεχνητά γλυκαντικά

Σήμερα έχουμε δαιμονοποιήσει τη ζάχαρη και προσπαθούμε να την αποφύγουμε πάση θυσία. Έτσι έχουν βγει στην αγορά διάφορα τεχνητά γλυκαντικά που πλασάρονται ως υγιεινά, όπως η ασπαρτάμη και η σουκραλόζη. Όμως ακριβώς επειδή είναι τεχνητά, είναι ακόμα χειρότερα κι από τη ζάχαρη. Για αυτό και πρέπει να τα αποφεύγετε οπωσδήποτε. Προτιμήστε άλλα φυσικά γλυκαντικά, όπως μέλι, φρούτα, στέβια ή σιρόπι σφενδάμου για να ικανοποιήσετε τη λιγούρα σας για κάτι γλυκό!

Προσπάθησε να κόψεις αυτά τα φαγητά, ή έστω να τα περιορίσεις στο μέγιστο δυνατό. Όχι επειδή έχουν τίποτα φοβερές και τρομερές θερμίδες, αλλά επειδή είναι επιβαρυντικά ή και βλαβερά για την υγεία σας. Αντικαταστήστε τα με καλύτερες επιλογές και θα δείτε αμέσως τη διαφορά!

 

Ομορφιά & Υγεία

Ροή ειδήσεων

Share