Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024

Πλησιάζει η ώρα των απολύσεων: Αυτή είναι η εκτίμηση της Κομισιόν για την Ελλάδα

Πανικός στα εργασιακά

5 Ιουνίου 2020 14:49
Πλησιάζει η ώρα των απολύσεων: Αυτή είναι η εκτίμηση της Κομισιόν για την Ελλάδα
Από Ραφαήλ Αλαγάς

Η ώρα της απελευθέρωσης των απολύσεων πλησιάζει, αφορώντας τις επιχειρήσεις που δεν παίρνουν μέτρα προστασίας για τον κορωνοϊό, με την εκτίμηση της Κομισιόν για την Ελλάδα να είναι δυσοίωνη, επιβεβαιώνοντας το «τσουνάμι» που έρχεται.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Open, όσες επιχειρήσεις έθεσαν σε αναστολή εργαζομένους τους έως 31 Μαΐου, μπορούν μετά από 45 ημέρες να μειώσουν το προσωπικό τους. Από την απόλυση προστατεύονται οι εργαζόμενοι που θα μπουν στο πρόγραμμα «Συνεργασία», αλλά και αυτοί των οποίων η σύμβαση εργασίας θα ανασταλεί τον Ιούνιο ή τον Ιούλιο και οι οποίοι δεν θα μπορούν να απολυθούν για τουλάχιστον 30 ημέρες μετά τη λήξη της αναστολής.

Επιχειρήσεις της εστίασης, του τουρισμού, των μεταφορών, του πολιτισμού και του αθλητισμού που θα βγάλουν σε αναστολή εργαζομένους έως 30 Ιουνίου, δεν θα μπορούν να απολύσουν κανέναν μέχρι τέλος Ιουλίου. Κανέναν εργαζόμενο δεν μπορούν να απολύσουν μέχρι τις 31 Οκτωβρίου και οι επιχειρήσεις που εντάχθηκαν στον μηχανισμό της επιστρεπτέας προκαταβολής.

Για τις επιχειρήσεις των αερομεταφορών, το πρόγραμμα «Συνεργασία» θα ισχύει μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου. Μέχρι τότε, απαγορεύεται ρητά η απόλυση όσων ενταχθούν στον εν λόγω μηχανισμό.

Με τη διατήρηση των θέσεων εργασίας συνδέεται και το πρόγραμμα τρίμηνης επιδότησης επιτοκίου ενήμερων επιχειρηματικών δανείων. Όσες επιχειρήσεις ενταχθούν σε αυτό, θα πρέπει να απασχολούν τον ίδιο αριθμό εργαζομένων μέχρι το τέλος του έτους. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Κομισιόν, φέτος στην Ελλάδα αναμένεται να χαθούν πάνω από 160.000 θέσεις εργασίας.

Στα «τάρταρα» η Renault: Προχωρά σε σειρά απολύσεων και κλεισίματος εργοστασίων

Στα... τάρταρα βρίσκεται η Renault, με το γαλλικό «κολοσσό» αυτοκινήτων να είναι έτοιμος να προχωρήσει σε σειρά απολύσεων, φτάνοντας και στις 15.000 παγκοσμίως, ενώ αναμένεται να κλείσει και εργοστάσια της, πέφτοντας θύμα του κορωνοϊού.

Περίπου 4.500 θέσεις εργασίας θα χαθούν στη Γαλλία, εφαρμόζοντας ένα πρόγραμμα εθελούσιας και συνταξιοδότησης. Οι συνολικές περικοπές θα επηρεάσουν λιγότερο από το 10% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού των 180.000 της Renault. Η εταιρεία απασχολεί περίπου 48.500 υπαλλήλους στη Γαλλία, με την καταστροφή της να έχει προ ημερών αναγγελθεί.

Το σχέδιο για την παραγωγή

Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία είναι αντιμέτωπη με πτώση της ζήτησης των μοντέλων της, η οποία όμως έχει επιδεινωθεί από την πανδημία. Η Renault στοχεύει στην εξοικονόμηση 2 δισεκατομμυρίων ευρώ τα επόμενα τρία χρόνια καθώς μειώνει την παραγωγή και ενισχύει τα βασικά μοντέλα αυτοκινήτων που κατασκευάζει.

Η εταιρεία σχεδιάζει να μειώσει την παγκόσμια παραγωγική της ικανότητα σε 3,3 εκατομμύρια οχήματα το 2024 από 4 εκατομμύρια τώρα, εστιάζοντας σε κατηγορίες όπως τα μικρά φορτηγά ή ηλεκτρικά αυτοκίνητα και παγώνει την επέκταση της παραγωγής σε χώρες όπως η Ρουμανία.

Η εταιρεία – που αναμένεται να εγκαθιδρύσει τον πρώην εκτελεστικό της Volkswagen Luca de Meo ως CEO τον Ιούλιο – δήλωσε ότι θα μειώσει επίσης το κόστος μειώνοντας τον αριθμό των υπεργολάβων σε τομείς όπως η μηχανική, μειώνοντας τον αριθμό των εξαρτημάτων που χρησιμοποιεί και μειώνοντας την κατασκευή κιβωτίων ταχυτήτων παγκοσμίως.

«Πιάνεται» από την Nissan

Ο ιαπωνικός συνεργάτης Nissan, με τον οποίο ελπίζει να βρει τρόπο για επιπλέον εξοικονόμηση με την παραγωγή περισσότερων αυτοκινήτων από κοινού, αυτή την εβδομάδα σκιαγράφησε επίσης ένα σχέδιο για να γίνει μια μικρότερη και πιο αποτελεσματική αυτοκινητοβιομηχανία. Η Renault δήλωσε ότι τα μέτρα αναδιάρθρωσης, συμπεριλαμβανομένων των περικοπών θέσεων εργασίας και των αλλαγών στην εργασίας, θα επηρεάσουν σχεδόν το 10% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού της και θα κοστίσουν 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ.

Η Renault, η οποία ανήκει κατά 15% στο γαλλικό κράτος, δήλωσε ότι ορισμένα εργοστάσια όπως αυτό στο Flins, κοντά στο Παρίσι, όπου κατασκευάζει το ηλεκτρικό μοντέλο Zoe, θα σταματήσει να συναρμολογεί αυτοκίνητα και θα επικεντρωθεί σε δραστηριότητες ανακύκλωσης.

Έξι εργοστάσια, συμπεριλαμβανομένου ενός εργοστασίου εξαρτημάτων στη Βρετάνη και του εργοστασίου Dieppe όπου κατασκευάζονται τα αυτοκίνητα του ομίλου Alpine, είναι υπό εξέταση.

Φόβοι για κλείσιμο 4 εργοστασίων

Τα συνδικάτα στη Γαλλία έχουν δηλώσει ότι φοβούνται ότι τα μέτρα θα μπορούσαν να οδηγήσουν στο κλείσιμο τεσσάρων εργοστασίων και πως το κλείσιμο αυτών των μονάδων είναι πιθανό να οδηγήσει σε δημόσια αντίδραση.

Η κυβέρνηση δήλωσε ότι δεν θα υπογράψει ένα προγραμματισμένο κρατικό δάνειο ύψους 5 δισεκατομμυρίων ευρώ για τη Renault έως ότου η διοίκηση και τα συνδικάτα ολοκληρώσουν συνομιλίες για τις θέσεις εργασίας και τα εργοστάσια στη Γαλλία. Η Renault ήταν ήδη υπό πίεση πριν ξεσπάσει η πανδημία, σημειώνοντας την πρώτη της απώλεια σε μια δεκαετία, το 2019.

Όπως και οι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, προσπαθεί τώρα να κάνει μείωση των εσόδων με αλλαγές σε ολόκληρη τη βιομηχανία, όπως επενδύσεις που απαιτούνται για την παραγωγή πιο φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων.

 

Οικονομία

Ροή ειδήσεων

Share