Στη Βουλή η δικογραφία για τα Τέμπη: Αυτά είναι τα έγγραφα που «καίνε» τον Καραμανλή

Τα αποκαλυπτικά έγγραφα και οι προειδοποιήσεις για την ασφάλεια
Η εκτενής και αναλυτική δικογραφία για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη βρίσκεται πλέον στα χέρια της Βουλής, όπως ανακοίνωσε πρόσφατα ο Πρόεδρός της. Η στιγμή για τη λήψη πολιτικών αποφάσεων, ιδιαίτερα για τον πρώην υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Κώστα Καραμανλή, έχει φτάσει.
Τα έγγραφα που «καίνε» τον Καραμανλή
Ο Καραμανλής είχε υποβάλει την παραίτησή του ελάχιστες ώρες μετά το τραγικό συμβάν, ωστόσο η πολιτική και κοινωνική πίεση ουδέποτε υποχώρησε. Κυβερνητικά στελέχη τον υπερασπίστηκαν επανειλημμένα, παρά το γεγονός ότι η εξεταστική επιτροπή δεν κατάφερε να ρίξει φως στην υπόθεση, αφήνοντας πολλές ερωτήσεις αναπάντητες.
Σήμερα, με τη δικογραφία στη διάθεση του Κοινοβουλίου, οι πολιτικές αντιπαραθέσεις φουντώνουν. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης επιτέθηκε στην αντιπολίτευση, κατηγορώντας την ότι μιλά για σοβαρές ποινικές ευθύνες χωρίς να έχει μελετήσει το σύνολο των στοιχείων.
Ωστόσο, τα έγγραφα που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας δημιουργούν έντονους προβληματισμούς. Μόλις δέκα ημέρες πριν το δυστύχημα, ο πρώην υπουργός έκανε δημόσιες δηλώσεις στη Βουλή για έργα και επεκτάσεις, την ώρα που υπήρχαν σωρεία σοβαρών προειδοποιήσεων για την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου.
Από τον Σεπτέμβριο του 2021 έως και τον Νοέμβριο του 2022, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης είχε αποστείλει τρία εξώδικα προς τον ΟΣΕ και το υπουργείο, επισημαίνοντας σημαντικά προβλήματα στην ασφάλεια των δρομολογίων. Ειδικότερα, στο εξώδικο της 31ης Οκτωβρίου 2022, αναφέρονται σαφείς προειδοποιήσεις για τον κίνδυνο ατυχήματος.
Παράλληλα, έναν χρόνο νωρίτερα, ο τότε διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης, είχε επίσης ενημερώσει την πολιτική ηγεσία για τα προβλήματα, πριν τελικά παραιτηθεί. Επιπλέον, έγγραφο δέκα μήνες πριν το δυστύχημα αποκαλύπτει ότι και ο πρόεδρος του έργου της σηματοδότησης, Χρήστος Κατσιούλης, αποχώρησε καταγγέλλοντας πλημμελή τήρηση των κανόνων ασφαλείας και των συμβατικών υποχρεώσεων.