ΑΡΧΙΚΗ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΛΛΑΔΑ

Η πιο μεγάλη αλλαγή μετά τα Τέμπη: Έτσι θα βλέπουμε στο κινητό πού βρίσκεται κάθε τρένο

Με μία εφαρμογή θα γνωρίζουμε πού βρίσκεται το κάθε τρένο

Θα το παρακολουθούμε… σε πραγματικό χρόνο

Στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star παρουσιάστηκαν λεπτομέρειες του νέου συστήματος εντοπισμού τρένων, το οποίο θα επιτρέπει την παρακολούθησή τους ακόμη και μέσω της οθόνης του κινητού τηλεφώνου, σε μια κίνηση που γίνεται πολύ καιρό μετά την τραγωδία στα Τέμπη. Η παρουσίαση έγινε μετά τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, όπου ελήφθησαν οι αποφάσεις για την υλοποίηση του συστήματος.

Η νέα εφαρμογή έρχεται να απαντήσει στο ερώτημα που απασχολεί πολλούς πολίτες: Πώς είναι δυνατό να παρακολουθούμε έναν διανομέα μέσω εφαρμογής στο κινητό, αλλά όχι αν δύο τρένα βρίσκονται στην ίδια γραμμή;

Η δυνατότητα που προσφέρεται για να βλέπουμε την πορεία κάθε τρένου

Σύμφωνα με δηλώσεις του Αναπληρωτή Υπουργού Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη, στο Star, η εφαρμογή θα τεθεί σε λειτουργία μέσα στους επόμενους τρεις μήνες. Θα ονομάζεται railway.gov.gr και θα επιτρέπει στους πολίτες να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο τη θέση του τρένου, την ταχύτητά του, αλλά και να ενημερώνονται αν πλησιάζει άλλο τρένο ή αν υπάρχει κίνδυνος.

Η λειτουργία της εφαρμογής θα βασίζεται σε ένα σύστημα γεωεντοπισμού υψηλής ακρίβειας, ονόματι Hepos, το οποίο είναι πιο αξιόπιστο από το γνωστό GPS. Το Hepos χρησιμοποιείται ήδη από σεισμολόγους για τη συλλογή δεδομένων μέσω δορυφόρων. Επιπλέον, κάθε τρένο θα εξοπλιστεί με πομπό, δίνοντας τη δυνατότητα στο σύστημα να λειτουργεί ακόμα και σε περιοχές όπου δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση.

Έτσι, θα μπορεί να εντοπίζει σε πραγματικό χρόνο αν δύο τρένα βρίσκονται στην ίδια γραμμή ή αν υπάρχει άλλο πρόβλημα ασφάλειας. Με αυτή την πρωτοβουλία, η ασφάλεια και η διαφάνεια στις σιδηροδρομικές μεταφορές εισέρχονται σε μια νέα εποχή.

Τέμπη: «Καίγεται» ο Καραμανλής για το σιδηρόδρομο – Γνώριζε τα προβλήματα ασφαλείας από το 2021

Λίγο μετά την αποστολή της δικογραφίας στη Βουλή για τη διερεύνηση τυχόν ποινικών ευθυνών των Κώστα Καραμανλή και Χρήστου Σπίρτζη σχετικά με την κατάσταση του Ελληνικού Σιδηροδρόμου και το τι οδήγησε στα Τέμπη, έρχεται στο φως μια νέα επιστολή-ντοκουμέντο, η οποία παρουσιάστηκε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του OPEN.

Πρόκειται για επιστολή που απέστειλε ο τότε Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας, προς τον τότε Υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή, τον Υφυπουργό Μεταφορών Ι. Κεφαλογιάννη και τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών Ι. Ξιφαρά. Η επιστολή, με ημερομηνία 7 Μαΐου 2021, φέρει τον τίτλο: «Μελέτη Αναγκαιότητας και Δημοσιονομικής Επίπτωσης Κατεπείγουσας Διαδικασίας Προσλήψεων Ανθρώπινου Δυναμικού ΟΣΕ».

Η ανάγκη για προσλήψεις και η μελέτη για το σιδηρόδρομο

Στην επιστολή κρούεται ξεκάθαρα ο κώδωνας του κινδύνου για την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου, βασισμένη σε μελέτη Εταιρείας Συμβούλων. Προτείνεται η άμεση πρόσληψη 290 ατόμων διαφόρων ειδικοτήτων, με στόχο την ενίσχυση του ΟΣΕ.

Οι τρεις καθοριστικές παράμετροι που επισημαίνονται:

  • Άμεση και επιτακτική ανάγκη προσλήψεων για την εύρυθμη λειτουργία και κυρίως την ασφάλεια. Η καθυστέρηση επιβαρύνει δραματικά την κατάσταση και απαιτείται ταχεία διαδικασία, ακόμη και με εξαίρεση από το ΑΣΕΠ μέσω τροπολογίας. Οι προσλήψεις θα έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί έως τις 31 Οκτωβρίου του ίδιου έτους.
  • Βελτίωση υπηρεσιών και μείωση χρόνου διαδρομής.

Αν οι προσλήψεις υλοποιούνταν:

Η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα μειωνόταν από 4 ώρες και 15 λεπτά σε 3 ώρες και 40 λεπτά.

Θα υπήρχε αύξηση της χωρητικότητας και των εσόδων του Οργανισμού.

  • Ο ΟΣΕ έπρεπε να διαχειριστεί τις προσλήψεις για να ληφθούν υπόψη η εντοπιότητα, η ηλικία, η κατάρτιση και η εργασιακή ικανότητα των υποψηφίων.

Η μελέτη της Εταιρείας Συμβούλων αναφέρει:

«Εξαιρετικής σημασίας η ανάγκη ενίσχυσης του ανθρώπινου δυναμικού στη Διεύθυνση Κυκλοφορίας, που συνδέεται άμεσα με την ασφάλεια και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου».

Επισημαίνει ότι η υπερκόπωση του υπάρχοντος προσωπικού, με υπερβάσεις ωραρίων, αυξάνει τον κίνδυνο ανθρώπινων λαθών, απειλώντας άμεσα ανθρώπινες ζωές.

Στη Βουλή η δικογραφία για Καραμανλή και Σπίρτζη

Ραγδαίες εξελίξεις σημειώνονται στην υπόθεση των Τεμπών, καθώς πριν από λίγο διαβιβάστηκε στη Βουλή δικογραφία για τη διερεύνηση ενδεχόμενων ποινικών ευθυνών των πρώην υπουργών Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή και Χρήστου Σπίρτζη. Νωρίτερα, στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, παρουσιάστηκε το νέο σχέδιο νόμου για τον ΟΣΕ και την αναδιάρθρωση του σιδηροδρομικού δικτύου.

Δύο χρόνια μετά την τραγωδία των Τεμπών, που στοίχισε τη ζωή σε 57 συνανθρώπους μας, ο εφέτης ανακριτής απέστειλε τη σχετική δικογραφία στη Βουλή. Η απόφαση αυτή ελήφθη μετά τις απολογίες των κατηγορούμενων γενικών διευθυντών του Υπουργείου Μεταφορών, κρίνοντας ότι πρέπει να διερευνηθούν πιθανές ποινικές ευθύνες των πρώην υπουργών.

Σύμφωνα με πληροφορίες της επικεφαλής του δικαστικού ρεπορτάζ του Mega, Ιωάννας Μάνδρου, η δικογραφία έχει ήδη φτάσει στη Βουλή, ανοίγοντας τον δρόμο για περαιτέρω εξελίξεις στην πολύκροτη αυτή υπόθεση.

«Πρόκειται για το σύνολο της δικογραφίας. Δηλαδή χιλιάδες σελίδες. Αφορά τον κ. Καραμανλή και τον κ. Σπίρτζη. Για τον κ. Καραμαλή υπάρχουν απολογίες δύο διευθυντικών υπαλλήλων του υπουργείου Μεταφορών που απολογήθηκαν για κακουργήματα πριν το Πάσχα. Οι άνθρωποι αυτοί προσκόμισαν έγγραφα που λένε πως η ηγεσία του υπουργείου είχε ενημερωθεί για τα προβλήματα ασφάλειας στον σιδηρόδρομο».