Τρίτη, 19 Μαρτίου 2024

Βόμβα από την ΔΕΗ: Αυξήσεις πάνω από 15% από 1η Αυγούστου! Τι πρέπει να προσέξετε;

Αποκάλυψη βόμβα για τους λογαριασμούς

29 Ιουνίου 2021 08:58
Βόμβα από την ΔΕΗ: Αυξήσεις πάνω από 15% από 1η Αυγούστου! Τι πρέπει να προσέξετε;
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

ΔΕΗ: Νέα οικονομική επιβάρυνση από 3% έως 15,6% σε νοικοκυριά κι επιχειρήσεις έρχεται μέσα από τους λογαριασμούς ρεύματος και συγκεκριμένα από την 1η Αυγούστου.

Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας ενέκρινε τις χρεώσεις χρήσης του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας που πρότεινε ο Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ) και αφορούν στο 2021.

Τα συγκεκριμένα τιμολόγια ανήκουν στην κατηγορία των ρυθμιζόμενων χρεώσεων των λογαριασμών και καθορίζονται από τη ΡΑΕ λαμβάνοντας υπόψη τα έσοδα που χρειάζεται ο Διαχειριστής για τη λειτουργία των γραμμών και σταθμών υψηλής και υπερυψηλής τάσης αλλά και για τη χρηματοδότηση επενδύσεων.

Σύμφωνα με την απόφαση που ανήρτησε στη Διαύγεια η ΡΑΕ οι χρεώσεις χρήσης του συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας αυξάνονται:

Βόμβα από την ΔΕΗ: Αυξήσεις πάνω από 15% από 1η Αυγούστου!

Για τους οικιακούς καταναλωτές χαμηλής τάσης κατά 3,3%. Συγκεκριμένα η χρέωση ενέργειας ανεβαίνει στα 0,56 ευρώ ανά κιλοβατώρα από 0,542 ευρώ ανά κιλοβατώρα που ίσχυε για το 2019 και το 2020. Ταυτόχρονα αμετάβλητη παραμένει η χρέωση συμφωνημένης ισχύος παροχής ανά έτος και για την ακρίβεια στα 0,13 ευρώ ανά kVA.

Για τους οικιακούς καταναλωτές χαμηλής τάσης και δικαιούχους του ΚΟΤ και πολύτεκνους κατά 3%. Συγκεκριμένα η χρέωση ενέργειας ανεβαίνει στα 0,62 ευρώ ανά κιλοβατώρα από 0,602 ευρώ ανά κιλοβατώρα.

Για τους λοιπούς πελάτες χαμηλής τάσης, δηλαδή τις επιχειρήσεις και τον οδικό φωτισμό, κατά 6,5%. Πιο συγκεκριμένα η χρέωση ενέργειας ανεβαίνει στα 0,52 ευρώ ανά κιλοβατώρα έναντι 0,488 ευρώ ανά κιλοβατώρα. Οριακή μείωση αποφασίστηκε για τη χρέωση συμφωνημένης ισχύος παροχής ανά έτος και για την ακρίβεια πέφτει στα 0,51 από 0,52 ευρώ ανά kVA.

Για τους πελάτες μέσης τάσης (μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις), κατά 15,6%. Πιο συγκεκριμένα η χρέωση ισχύος καθορίστηκε στα 1.384 ευρώ/MW (Μεγαβάτ) μεγίστης μηνιαίως τιμής της μέσης ωριαίας ζήτησης τις ώρες αιχμής (11 π.μ. - 2 μ.μ.) ανά μήνα. Η προηγούμενη χρέωση ήταν στα 1.197 ευρώ.

Για τους πελάτες υψηλής τάσης (ενεργοβόρος και βαριά βιομηχανία) η χρέωση μειώνεται κατά 2%. Η χρέωση ισχύος καθορίστηκε στα 23.560 ευρώ ανά MW ετησίως έναντι 24.062 ευρώ.

Οι χρεώσεις είναι ρυθμιζόμενες και οι καταναλωτές δεν έχουν την ευχέρεια αναζήτησης εναλλακτικών τιμολογίων.

ΔΕΗ: Αποκάλυψη «βόμβα» για τους λογαριασμούς της - Τι πρέπει να τσεκάρετε

ΔΕΗ: Εκνευρισμό και ερωτήματα έχει προκαλέσει στους καταναλωτές το φαινόμενο των «φουσκωμένων» λογαριασμών ρεύματος. Ορισμένοι μάλιστα μιλούν για σκανδαλώδεις χρεώσεις. Τι πρέπει να προσέξετε. Παράλληλα, διαβάστε τι ετοιμάζει η ΔΕΗ από το φθινόπωρο!

Ανησυχητική αύξηση κατέγραψαν οι καταγγελίες που αφορούν το ηλεκτρικό ρεύμα, σύμφωνα με την ΕΚΠΟΙΖΩ. Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2021, η ΕΚΠΟΙΖΩ και άλλες ενώσεις έλαβαν 414 καταγγελίες που αφορούν πλήθος παραπόνων και τις κατατάσσουν στην δεύτερη θέση στον πίνακα καταγγελιών, μετά τις τράπεζες.

Τα προβλήματα που καταγγέλλουν οι καταναλωτές αφορούν συγκεκριμένα:

Υπέρογκους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος: Ένα υψηλό ποσοστό καταναλωτών καταγγέλλει υπέρογκα ποσά στους λογαριασμούς που καλείται να πληρώσει.

Ειδικότερα, τα ποσά αυτά αφορούν είτε επιπρόσθετες χρεώσεις, όπως η Ρήτρα Προσαρμογής με βάση την Οριακή Τιμή Συστήματος, είτε Ρυθμιζόμενες Χρεώσεις (ΥΚΩ, ΕΤΜΕΑΡ), είτε άσχετες με την κατανάλωση χρεώσεις, όπως ΕΡΤ, Δημοτικά Τέλη και διάφοροι φόροι. Επιπλέον, οι καταναλωτές διαμαρτύρονται για μη τακτική καταμέτρηση/εκκαθάριση της κατανάλωσης από τον ΔΕΔΔΗΕ, με αποτέλεσμα την έκδοση δυσανάλογων και υπέρογκων λογαριασμών κατανάλωσης που οι καταναλωτές καλούνται να πληρώσουν άμεσα.

Πλημμελείς Υπηρεσίες: Πλημμελή παροχή υπηρεσιών εκ μέρους των προμηθευτών ενέργειας, αλλά και του ΔΕΔΔΗΕ.

Συγκεκριμένα, αναφέρονται καθυστερήσεις στη διεκπεραίωση των αιτημάτων και δυσκολία στην επικοινωνία μαζί τους, ελλιπής έως ανύπαρκτη προσυμβατική ενημέρωση, μη έκδοση εκκαθαριστικών λογαριασμών σε τακτική βάση, λανθασμένη ή μη τακτική καταμέτρηση εκ μέρους του ΔΕΔΔΗΕ, καθυστέρηση στη διάγνωση και αποκατάσταση βλαβών, καθώς και άρνηση αποζημίωσης σε καταστροφή οικιακών συσκευών σε περίπτωση διακοπής του ηλεκτρικού ρεύματος.

Ρυθμίσεις Οφειλών: Αδυναμία να αποπληρώσουν τους υπέρογκους λογαριασμούς και την επιθυμία να αιτηθούν τη ρύθμιση των οφειλών τους.

Ωστόσο, σε αρκετές περιπτώσεις, η προκαταβολή που αιτούνται οι προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος, προκειμένου να προχωρήσουν σε διακανονισμό, είναι αρκετά υψηλή για τον καταναλωτή, με αποτέλεσμα να αδυνατεί να την αποδώσει και να μην έχει έτσι τη δυνατότητα διακανονισμού της οφειλής του.

Βόμβα με τους λογαριασμούς της ΔΕΗ

Αθέμιτες Εμπορικές Πρακτικές: Παραπλάνηση των καταναλωτών σε σχέση με τα προσφερόμενα προγράμματα ενέργειας.

Συγκεκριμένα:

Παραπλανητικές διαφημίσεις προμηθευτών και τηλεφωνικές προσφορές, στις οποίες η τιμή της κιλοβατώρας που προωθούν είναι μεν χαμηλότερη από τον βασικό προμηθευτή ή της αγοράς εν γένει, ωστόσο επιβαρύνουν τους καταναλωτές με υψηλό πάγιο και επιπλέον χρεώσεις που συμπεριλαμβάνονται στα πακέτα προσφοράς, το οποίο και αποσιωπούν.

Ειδικότερα, δεν ενημερώνουν προσηκόντως για:

  1. Το κόστος του παγίου.
  2. Τη διάρκεια του συμβολαίου (24μηνη).
  3. Την εγγύηση.
  4. Τις ρήτρες αναπροσαρμογής, οι οποίες δύνανται να ανεβάσουν αισθητά το κόστος της kWh.
  5. Το ποσοστό της έκπτωσης «έως 46% ή 25% χαμηλότερη», με αποτέλεσμα να δημιουργείται η εντύπωση μεγαλύτερου οφέλους για τον καταναλωτή από αυτό που στην πραγματικότητα ισχύει.
  6. Επιπλέον πάγιo για ένταξη σε πράσινα προγράμματα.

Προβαίνουν σε αλλαγή προγραμμάτων και συμβολαίων χωρίς τη σύννομη υπογραφή των καταναλωτών ή όπου υπάρχει δικαίωμα υπαναχώρησης δεν τηρούν τις προϋποθέσεις, την προθεσμία και τις διαδικασίες άσκησης του δικαιώματος.

Πιέζουν και απειλούν τους καταναλωτές μέσω εισπρακτικών εταιρειών για διακοπή του ηλεκτρικού ρεύματος εάν έχουν ανεξόφλητους λογαριασμούς που αδυνατούν να πληρώσουν, ακόμα και για μικρά ποσά.

Διακοπή Ρεύματος: Μεγάλο είναι και το ποσοστό των καταναλωτών, που καταγγέλλουν, είτε ότι, οι προμηθευτές δεν δέχονται τους προτεινόμενους διακανονισμούς, είτε ότι, αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στους διακανονισμούς τους, λόγω της πανδημίας και των ιδιαίτερων συνθηκών , είτε ότι, αποβάλλονται αδικαιολόγητα από τις ευνοϊκές ρυθμίσεις του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου, με αποτέλεσμα τη διακοπή του ρεύματος.

 

Οικονομία

Ροή ειδήσεων

Share