Δευτέρα, 08 Μαρτίου 2021

Είστε άνω των 50 ετών; Αυτές είναι οι τροφές που δεν πρέπει να τρώτε

Δώστε βάση

21 Ιανουαρίου 2021 15:35
Είστε άνω των 50 ετών; Αυτές είναι οι τροφές που δεν πρέπει να τρώτε
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Τροφές: Όλοι πρέπει να προσέχουμε την υγεία μας ειδικά αν έχουμε περάσει τα 50. Εκτός από το πρόγραμμα γυμναστικής που πρέπει να ακολουθούμε, θα πρέπει να κάνουμε και σωστή διατροφή. Αν λοιπόν έχετε μπει στα πρώτα ήντα, καλό θα είναι να βγάλετε από τη διατροφή σας κάποια φαγητά. Παράλληλα δείτε και 9+1 τροφές που μπορεί να αποδειχθούν θανατηφόρες.

Γλυκά

Όσο κι αν σας αρέσουν τα γλυκά καλό θα είναι αν δεν μπορείτε να τα κόψετε, έστω να τα μειώσετε. Εκτός από περιττές θερμίδες ανεβάζουν και το ζάχαρο.

Λιπαρά μεσημεριανά φαγητά

Μπορεί τα σαλάμια, οι τηγανιτές πατάτες και τα λιπαρά φαγητά να είναι εύγευστα, ωστόσο θα πρέπει όσο γίνεται να τα καταναλώνουμε με ρέγουλα. Αντίθετα μπορείτε να τρώτε κοτόπουλο, όσπρια και σαλάτες.

Λευκή σοκολάτα

Η μαύρη σοκολάτα, όπως όλοι ξέρουμε είναι ευεργετική για τον οργανισμό, δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και για την λευκή καθώς περιέχει μεγάλη ποσότητα ζάχαρης αλλά και βούτυρο κακάο.

Χοιρινή μπριζόλα

Αν είστε λάτρεις του κρέατος αντί για χοιρινή επιλέξτε μοσχαρίσια μπριζόλα που περιέχει λιγότερα λιπαρά.

Μπάρες πρωτεΐνης

Κάποιοι θεωρούν πως οι μπάρες πρωτεΐνης είναι διαιτητικές με αποτέλεσμα να τις καταναλώνουν αρκετά συχνά. Αυτό είναι μεγάλο λάθος καθώς περιέχουν πρόσθετη ζάχαρη.

Τουρσί

Εσφαλμένα πολλοί νομίζουμε πως το τουρσί δεν παχαίνει. Κι όμως περιέχει μεγάλη ποσότητα αλατιού με αποτέλεσμα να ανεβάζει την πίεση στα ύψη.

Κονσέρβες σούπας

Όπως το τουρσί έτσι και οι έτοιμες σούπες περιέχουν αλάτι αλλά και συντηρητικά γι’ αυτό καλό θα είναι και αυτές να τις αποφεύγετε.

Οι τροφές που δεν πρέπει να τρώτε αν είστε πάνω από 50 ετών

Αυτές οι τροφές έχουν τον περισσότερο σίδηρο

Σίδηρος: Ο σίδηρος είναι πολύ σημαντικός για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού, καθώς μεταφέρει οξυγόνο σε όλα τα μέρη του σώματος. Μία μικρή έλλειψή του μπορεί να προκαλέσει αναιμία (και κατά συνέπεια κούραση και αδυναμία), ενώ η χρόνια έλλειψή του μπορεί να οδηγήσει σε ανεπάρκεια κάποιου οργάνου.

Από την άλλη, η υπερβάλλουσα λήψη σιδήρου μπορεί να οδηγήσει στην παραγωγή βλαβερών ελεύθερων ριζών και να επηρεάσει το μεταβολισμό, προκαλώντας ζημιά σε βασικά ζωτικά όργανα, όπως την καρδιά και το συκώτι. Επειδή όμως το σώμα μας έχει τη δυνατότητα να ρυθμίζει την πρόσληψη σιδήρου, η υπερβολική δόση δεν είναι και τόσο συχνό φαινόμενο και προκύπτει κυρίως μέσω συμπληρωμάτων.

Παρακάτω θα βρείτε τις τροφές που είναι πλούσιες σε σίδηρο. Θυμηθείτε όμως: Δεν αρκεί μόνο να καταναλώνετε τροφές με σίδηρο, αλλά να επιτρέπετε στον οργανισμό σας και να τον απορροφά. Ο καταλληλότερος τρόπος είναι να καταναλώνετε μαζί τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C. Παράλληλα δείτε πώς θα καταλάβετε αν έχετε έλλειψη σιδήρου.

ΤΡΟΦΗ (ωμή 100 γρ.) ΣΙΔΗΡΟΣ

  • ΣΥΚΩΤΙ 14,0
  • ΚΑΚΑΟ ΣΚΟΝΗ 11,6
  • ΦΑΣΟΛΙΑ ΞΕΡΑ 6,7
  • ΦΑΚΕΣ 6,1
  • ΟΣΠΡΙΑ ΓΕΝΙΚΑ 5,0
  • ΑΡΑΚΑΣ 4,8
  • ΣΟΚΟΛΑΤΑ 4,4
  • ΚΡΕΑΣ ΚΑΤΣΙΚΑΣ 3,5
  • ΓΑΡΙΔΕΣ 3,2
  • ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ 3,1
  • ΣΤΑΦΙΔΕΣ 2,7
  • ΑΥΓΟ 2,5
  • ΣΠΑΝΑΚΙ 2,4
  • ΓΑΛΟΠΟΥΛΑ 2,2
  • ΚΡΕΑΣ ΜΟΣΧΑΡΙΣΙΟ 1,8
  • ΨΑΡΙΑ ΚΑΠΝΙΣΤΑ 1,6
  • ΨΑΡΙΑ ΠΑΧΙΑ 1,2
  • ΚΡΕΑΣ ΧΟΙΡΙΝΟ 1,2
  • ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ 0,9
  • ΞΗΡΟΙ ΚΑΡΠΟΙ ΓΕΝΙΚΑ 0,8

Οι τροφές που έχουν περισσότερο σίδηρο

Μορφές σιδήρου και πηγές

Ο σίδηρος που υπάρχει στις τροφές είναι είτε αιμικός είτε μη αιμικός. Ο αιμικός σίδηρος (σίδηρος ζωικής προέλευσης) απορροφάται ευκολότερα από τον οργανισμό και βρίσκεται σε τροφές όπως τα οστρακοειδή, το κόκκινο κρέας, τα πουλερικά και τα ψάρια. Κατά μέσο όρο, ο οργανισμός απορροφά το 15-35% του συνολικού αιμικού σιδήρου που προσλαμβάνεται μέσω της διατροφής.

Ο μη αιμικός σίδηρος (σίδηρος κυρίως φυτικής προέλευσης) δεν απορροφάται τόσο εύκολα. Βρίσκεται στα δημητριακά, στα όσπρια, στο σπανάκι κ.ά. Μη αιμικό σίδηρο παρέχουν επίσης και ορισμένα προϊόντα ζωικής προέλευσης, όπως τα αυγά και το γάλα.

 

Ομορφιά & Υγεία

Ροή ειδήσεων

Share