Κυριακή, 27 Σεπτεμβρίου 2020

Μαγειρεύετε τα αυγά σας κατά αυτόν τον τρόπο; Τότε κινδυνεύετε από...

Προσοχή!

5 Ιουνίου 2020 21:51
Μαγειρεύετε τα αυγά σας κατά αυτόν τον τρόπο; Τότε κινδυνεύετε από...
Αρθρογράφος: Νάντια Ξυθάλη Τσουκνάκη
ΝΑΝΤΙΑ ΞΥΘΑΛΗ ΤΣΟΥΚΝΑΚΗ

ΣΥΝΤΑΚΤΡΙΑ ATHENSMAGAZINE.GR

Τα αυγά είναι απαραίτητα στη διατροφή κάθε ανθρώπου. Πώς θα σας φαινόταν, όμως, αν σας λέγαμε ότι ο τρόπος που συνηθίζετε να τα μαγειρεύετε είναι εντελώς ανθυγιεινός; Αυτό όμως δεν είναι το μοναδικό λάθος που κάνουμε σχετικά με το μαγείρεμα των αυγών, δείτε εδώ για ποιο λόγο δεν πρέπει να περιμένετε να κάψει το λάδι για να τηγανίσετε τα αυγά σας.

Ο Τζόελ Φόρεν διατροφολόγος και εκπρόσωπος του Συλλόγου Διατροφολόγων της Αυστραλίας, μίλησε σε πρόσφατη συνέντευξή του στο περιοδικό My Body+Soul για τα αυγά και για το πώς πρέπει να τα μαγειρεύετε.

«Το να τα κάνετε ποσέ ή βραστά είναι προφανώς ο πιο υγιεινός τρόπος μαγειρέματος λόγω του ότι δεν προσθέτετε σε αυτά έξτρα λιπαρά. Απλά τα μαγειρεύετε σε νερό. Η ομελέτα από την άλλη είναι η λιγότερη υγιεινή εκδοχή των μαγειρεμένων αυγών λόγω των πολλών συνταγών που κυκλοφορούν. Τέλος τα τηγανιτά αυγά βρίσκονται κάπου στη μέση σε ότι αφορά τη θρεπτική τους αξία ανάλογα και με το σε τι λάδι μαγειρεύονται», λέει ο Τζόελ και συνεχίζει,

αυγά τηγάνισμα

​«Προσωπικά τα μαγειρεύω με λάδι σε σπρέι έτσι ώστε να μειώνω στο ελάχιστο την ποσότητα λαδιού που χρησιμοποιώ. Το μόνο που χρειάζεστε είναι ένα αντικολλητικό τηγάνι και πάρα πολύ λίγο λάδι για το μαγείρεμα». Για να τα τρώτε στην πιο υγιεινή εκδοχή τους μην τα συνδυάζετε με γάλα, κρέμα γάλακτος κλπ.

Με άλλα λόγια, τα αυγά από μόνα τους είναι πολύ υγιεινά. Τα έξτρα υλικά, όμως, που τους προσθέτετε -όπως είναι το γάλα, το βούτυρο, η κρέμα γάλακτος, το τυρί και πολλά άλλα- για να τα κάνετε πιο νόστιμα είναι αυτά που τα καθιστούν ιδιαίτερα παχυντικά. Μαγειρεύοντας τα στην πιο αγνή μορφή τους παίρνετε από αυτά όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεστε.

Έχετε παρατηρήσει μικρές κηλίδες πάνω στα αυγά σας; Δεν φαντάζεστε τι σημαίνουν

Τα αυγά είναι το καλύτερο και πιο υγιεινό τρόφιμο για να ξεκινήσεις τη μέρα σου αφού η πρωτεΐνη που περιέχει είναι αυτή που θα σου δώσει ενέργεια για όλη την υπόλοιπη ημέρα. Είναι πολλά όμως αυτά που πρέπει να προσέξουμε στα αυγά, τόσο στην εμφάνιση όσο και στον τρόπο μαγειρέματος αλλά και κατανάλωσης, για παράδειγμα, δείτε εδώ μέχρι πόσα αυγά μπορείτε να τρώτε την εβδομάδα.

Σήμερα θα περιοριστούμε στην εμφάνιση των αυγών και στο τι σημαίνει οτιδήποτε μπορεί να μας φανεί περίεργο.

Κηλίδες αίματος

Εάν παρατηρήσετε ένα μικρό κόκκινο σημείο αίματος στον κρόκο, ίσως νομίζετε ότι έχετε πάρει γονιμοποιημένο αυγό, αλλά θα έχετε κάνει λάθος.

«Τα σημεία αίματος προκαλούνται από ένα μικρό ”δάκρυ” όταν ο κρόκος του αυγού απελευθερώνεται από την ωοθήκη ενός κοτόπουλου», δήλωσε ο Μάικλ Ντάρε, ομότιμος καθηγητής της επιστήμης πουλερικών στο Πανεπιστήμιο του Κονέκτικατ.

«Με πολύ αποτελεσματικές μηχανές, οι οποίες μπορούν να επεξεργαστούν 450 περιπτώσεις ωαρίων την ώρα, ελαττώματα όπως κηλίδες αίματος σπάνια περνούν αυτές τις μέρες», δήλωσε ο ίδιος.

Είναι αυτά τα κόκκινα στίγματα ασφαλή για κατανάλωση; Η απάντηση είναι ναι, αλλά μη διστάσετε να τα ξύσετε με την άκρη ενός μαχαιριού πριν τα μαγειρέψετε.

Διάφορα στίγματα

Εάν έχετε πάρει φρέσκα αυγά από έναν τοπικό παραγωγό, μπορεί να παρατηρήσετε ένα καφετί ή κοκκινωπό σημείο να επιπλέει στο αυγό. Αυτό είναι λίγο ιστός που σκίζεται από την κότα καθώς το αυγό κινείται μέσα από το σώμα της.

«Θεωρείται “ελάττωμα” του πουλιού, (χαρακτηρισμός) που είναι λίγο άδικος καθ’ ότι περνά μέσα από το αναπαραγωγικό του σύστημα», λέει η Λούσι ΄Αμουντσεν, συνιδιοκτήτρια στην εταιρεία Locally Laid Egg.

Όπως οι κηλίδες αίματος αυτά τα σημεία είναι ασφαλή για φαγητό, αλλιώς μπορείτε να τα ωθήσετε με ένα μαχαίρι και να τα απορρίψετε.

αυγά στίγματα

Αυγό με διπλό κρόκο

Συγχαρητήρια, κερδίσατε το λαχείο! Ένας διπλός κρόκος είναι ένα πολύ σπάνιο φαινόμενο, όχι μόνο λόγω των σύγχρονων μεθόδων επεξεργασίας, αλλά επειδή παράγονται συνήθως από κοτόπουλα σε μερικές συγκεκριμένες ηλικιακές ομάδες. «Θα βρείτε περισσότερους διπλούς κρόκους από νεαρά πουλάρια ή μεγαλύτερες όρνιθες», λέει ο Ντάρε.

Αν θα θέλατε να αυξήσετε τις πιθανότητές σας να αποκτήσετε διπλό αυγό, μπορείτε να διαλέξετε αυγά – jumbo, πάντως.

Κρόκος σκοτεινού χρώματος

Είναι καλό πράγμα! Σύμφωνα με το Egg Nutrition Center, το χρώμα του κρόκου εξαρτάται από το πόσο καροτονοειδές περιεχόμενο έχει βρεθεί στη διατροφή της κότας. Η ΄Αμουντσεν λέει ότι η εμπειρία της στο Locally Laid το επιβεβαιώνει. «Το καλοκαίρι, όταν τα κοτόπουλα μας τρώνε τριφύλλι στο λιβάδι οι κρόκοι τους τείνουν να γίνονται πολύ φωτεινοί».

Η ίδια λέει ακόμα ότι η έρευνα έχει δείξει ότι αυτά τα αυγά με πιο σκούρο κρόκο είναι πιο θρεπτικά από τα συμβατικά αυγά, με λιγότερη χοληστερόλη και περισσότερη ωμέγα 3 και καροτίνη Β.

Το χρώμα του κελύφους

Εξαρτάται από τη φυλή της κότας που έβαλε το αυγό και δεν αποτελεί ένδειξη θρεπτικής αξίας. Τα κελύφη των αυγών μπορεί περιστασιακά να ποικίλλουν σε σχήμα και υφή. Πιθανότατα δεν θα δείτε ποτέ αυτά τα αυγά με περίεργο σχήμα.

Υφή αμμοβολής

Και αν παρατηρήσετε μια υφή αμμοβολής στο αυγό σας, αυτές είναι απλώς αποθέσεις ασβεστίου που δεν εξομαλύνθηκαν κατά τη διάρκεια της διαδικασίας ωοτοκίας.

Κι επειδή τα παραδείγματα μιλούν από μόνα τους, η Αμουντσεν δηλώνει ότι η τετραμελής της οικογένεια καταναλώνει 30 αυγά την εβδομάδα.

TAGS
 

Ομορφιά & Υγεία

Ροή ειδήσεων

Share