Τρίτη, 19 Οκτωβρίου 2021

Προσοχή: Αυτές είναι οι εφαρμογές που πρέπει να διαγράψετε άμεσα από το κινητό σας

Όποιος χρησιμοποιεί Android να είναι προσεκτικός

10 Σεπτεμβρίου 2021 11:07
Προσοχή: Αυτές είναι οι εφαρμογές που πρέπει να διαγράψετε άμεσα από το κινητό σας
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Επικίνδυνες εφαρμογές βρίσκονται στο Google Play, συνεπώς όποιος χρησιμοποιεί Android θα πρέπει να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικός.

«Οι hackers πάντα βρίσκουν τρόπο να βρίσκονται ένα βήμα μπροστά από το Google Play», δήλωσε στο Forbes ο Ekram Ahmed, ειδικός της Check Point Security. «Βλέπουμε διαρκώς πως το Play Store δυσκολεύεται να τους εμποδίσει να προωθήσουν τις εφαρμογές τους».

Η απειλή ονομάζεται Clast82 και εγκαθιστά ιούς σε smartphones και tablets. Χάρη σ’ αυτήν, ένας hacker μπορεί να έχει τον πλήρη έλεγχο του κινητού του θύματός του και να το χρησιμοποιεί από απόσταση, σαν να το κρατάει στο χέρι του.

«Ο κόσμος νόμιζε ότι κατέβαζε άκακες εφαρμογές από το επίσημο κατάστημα της Android, αλλά αυτό που έκανε είναι να βάζει επικίνδυνο λογισμικό που στοχεύει απευθείας στον τραπεζικό λογαριασμό του», εξήγησε η Check Point Security. Ωστόσο αυτοί είναι οι «δολοφόνοι» της μπαταρίας!

Τα applications που πρέπει να φύγουν άμεσα από τις συσκευές σας - και δεν πρέπει να κατεβάσετε σε καμία περίπτωση – είναι τα εξής:

  • BeatPlayer (com.crrl.beatplayers)
  • QR/Barcode Scanner MAX (com.bezrukd.qrcodebarcode)
  • Music Player (com.revosleap.samplemusicplayers)
  • tooltipnatorlibrary (com.mistergrizzlys.docscanpro
  • QRecorder (com.record.callvoicerecorder)

Προσοχή: Αυτές είναι οι εφαρμογές που πρέπει να διαγράψετε άμεσα από το κινητό σας

Νέα απάτη: «Εισβάλουν» στο email σας και σας κλέβουν τα χρήματα

Την προσοχή των πολιτών συνιστά η Ελληνική Αστυνομία για νέα ηλεκτρονική απάτη τύπου phishing με αποστολή email, με τους επιτήδειους να βάζουν στο «στόχαστρο» τους τραπεζικούς λογαριασμούς του κόσμου.

Το παραπλανητικό email φέρεται σαν να έχει αποσταλεί από τράπεζα. Σε αυτό, αναφέρεται ότι το σύστημα της «τράπεζας» δήθεν έχει ενημερωθεί και ο χρήστης πρέπει να εγγραφεί εκ νέου.

«Εάν δεν εγγραφείτε, θα αποκλειστούν οι ακόλουθες δυνατότητες: ηλεκτρονική τραπεζική μεταφορά, POS πληρωμή με κάρτα, συναλλαγές εφαρμογών για κινητά», προειδοποιεί το ψεύτικο email.

Υπάρχει μάλιστα και ένα κουμπί – ηλεκτρονικός σύνδεσμος που οδηγεί σε άλλη ιστοσελίδα, όπου ο χρήστης καλείται να δώσει τα στοιχεία του.

απάτη email

Μάστιγα οι ηλεκτρονικές απάτες - Πώς παίρνουν τα χρήματα σας με SMS και email

Tσουνάμι καταγγελιών έχουν γίνει μετά την αποκάλυψη του Ηλία Βρεττού ότι έπεσε θύμα διαδικτυακής απάτης. Δείτε παρακάτω πως παίρνουν τα χρήματα σας με SMS και email!

Η περιγραφή του Ηλία Βρεττού για το πώς παραπλανήθηκε και είδε τα λεφτά του να κάνουν «φτερά» μέσα από τον τραπεζικό του λογαριασμό, έβγαλε στην επιφάνεια και άλλες παρόμοιες καταγγελίες. Θύματα διαδικτυακής απάτης από κυβερνοεγκληματίες, που μιμούνται τραπεζικά ιδρύματα, αποσπούν προσωπικά στοιχεία πελατών και αδειάζουν καταθέσεις.

«Έτσι την πάτησα κι εγώ. Είχα λάβει μήνυμα το οποίο έλεγε ότι πρέπει να ελέγξω την κάρτα μου, ότι κάτι συμβαίνει, πρέπει να συμπληρώσω κάποια στοιχεία… Πάτησα πάνω στο λινκ το οποίο μου έλεγε να ακολουθήσω, δεν ψυλλιάστηκα, δεν κατάλαβα ότι πρόκειται για απάτη. Έδωσα και τον έξτρα κωδικό που μου ήρθε στο κινητό μου, και μετά από αυτό εκείνη τη στιγμή κατάλαβα ότι κάτι δεν πάει καλά. Είδα στον λογαριασμό μου ότι λείπουν 1.500 ευρώ», αναφέρει θύμα διαδικτυακής απάτης.

Η τεχνική αυτή ονομάζεται ηλεκτρονικό «ψάρεμα» ή αλλιώς phishing. Οι μετρ στην ηλεκτρονική απάτη θησαυρίζουν κάθε φορά που κάποιος ανυποψίαστος χρήστης πέφτει στην καλοστημένη παγίδα τους.

Η παραπλάνηση

Στην περίπτωση του παρακάτω κυρίου, οι διαδικτυακοί απατεώνες κατάφεραν μέσα σε δευτερόλεπτα να του αποσπάσουν 5.300 ευρώ.

«Έλαβα ένα μήνυμα στο Viber ότι έγινε ανάληψη 300 ευρώ από μία πιστωτική κάρτα που έχω και αρχίζω και μπαίνω στο e-banking μέσα και έβλεπα να φεύγουν τα λεφτά, δεν μπορούσα να κάνω τίποτα. Είχανε χακάρει τον υπολογιστή μου, είχανε στείλει στην τράπεζα ότι είχα αλλάξει mail, δίχως να έχω αλλάξει mail εγώ, και μου λένε οι άνθρωποι «Τα λεφτά με το που μπήκαν μέσα στον λογαριασμό πήγαν σε άγνωστο παραλήπτη». 5.300 μου πήραν. «Πέταξαν» τα λεφτά, και πρόλαβα να μη μου πάρουν 15.000.»

Οι αξιωματικοί της δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος που χειρίζονται καθημερινά αυτού του είδους της υποθέσεις συμβουλεύουν να μην δίνουμε ποτέ τα προσωπικά μας στοιχεία και κωδικούς και να μην ανοίγουμε ιστοσελίδες από διευθύνσεις που περιλαμβάνονται σε μηνύματα στο κινητό ή mail με άγνωστη προέλευση.

Την ίδια μέρα με τον Ηλία Βρεττό, η κόρη μιας άλλης γυναίκας, καταγγέλλει ότι έπεσε και εκείνη θύμα των απατεώνων.

«Το ίδιο έπαθε και η κόρη μου αυτομάτως το ίδιο βράδυ. Από δύο τράπεζες η κόρη μου, και την πήρε η τράπεζα η μία και της λέει «Γιατί κάνεις ανάληψη μέσα σε δέκα λεπτά 20-20, 30-30;», και απαντάει η κόρη μου «Δεν έχω κάνει τίποτα, δουλεύω τώρα αυτή τη στιγμή. Ακυρώστε τα όλα». Την παίρνει καπάκι πάλι τηλέφωνο άλλη μία τράπεζα και της λέει «Γίνονται αναλήψεις».

Το ηλεκτρονικό «ψάρεμα» έχει παρουσία πολλών ετών, ωστόσο, οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου φαίνεται να εξελίσσουν συνεχώς τη «γκάμα» των επιθέσεών τους.

Τι λέει θύμα απάτης

Στο Mega, μίλησε η Νάσια Παναγιωτοπούλου που και η ίδια έχει πέσει θύμα τέτοιας απάτης. Όπως εξήγησε, έλαβε email για να ενημερώσει τα στοιχεία της κάρτας της που φαινόταν να είναι από την τράπεζα. Πάτησε στον σύνδεσμο και έκανε την ενημέρωση. Έγινε ανακατεύθυνση και πάλι βγήκε στο site της τράπεζας.

Κατάλαβε ότι κάτι δεν πήγαινε καλά όταν της ήρθε SMS για χρέωση σε ξένο νόμισμα. Λείπανε 1.500 ευρώ από τον λογαριασμό της.

Αμέσως επικοινώνησε στην τράπεζα, όπου της είπαν ότι έγιναν δύο συναλλαγές.

Της εξήγησαν ότι το ποσό ήταν δεσμευμένο και δεν είχε φύγει ακόμα. Της είπαν μάλιστα ότι θα μπορούσε να γίνει επιστροφή και πως θα έπαιρνε περίπου ένα μήνα.

Ωστόσο, τελικά από την τράπεζα της απάντησαν ξανά μετά από τρεις μήνες και μέχρι τότε η κοπέλα είχε χάσει το ποσό.

 

Τεχνολογία

Ροή ειδήσεων

Share