Κυριακή, 15 Σεπτεμβρίου 2019

Είδηση σοκ για την ΔΕΗ: Ξαφνικός θάνατος!

Τι συνέβη;

20 Ιουνίου 2019 12:15
Είδηση σοκ για την ΔΕΗ: Ξαφνικός θάνατος!

ΔΕΗ: Ψάχνουν 300 εκατ. ευρώ στο επόμενο δεκαήμερο για να μην ενεργοποιηθούν ρήτρες για άμεση επιστροφή δανείων - Αρνητικό πρόσημο και στο πρώτο τρίμηνο του 2019 μετά τις ζημιές περίπου 1 δισ. ευρώ το 2018!

Ακόμα και με «ξαφνικό θάνατο» απειλείται η ΔΕΗ μετά τα πολύ κακά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του έτους.

Η οικονομική διευθύντρια της επιχείρησης ενημέρωσε, σύμφωνα με την Καθημερινή, τη διοίκηση και τους γενικούς διευθυντές τα προβλήματα που δημιουργούνται καθώς κατά τις ίδιες πληροφορίες τους έθεσε θέμα δυνατότητας ανταπόκρισης στις υποχρεώσεις προς προμηθευτές, εργολάβους και φορείς της αγοράς μετά τον Αύγουστο.

Το πρώτο τρίμηνο φέρεται να έχει κλείσει με καθαρές ζημιές ύψους 254 εκατ. ευρώ και αρνητικό αποτέλεσμα 80 εκατ. ευρώ ακολουθώντας τις ζημιές κοντά 1 δισ. ευρώ για το 2018.

Είδηση σοκ για την ΔΕΗ: Ξαφνικός θάνατος!

Αυτή τη στιγμή γίνεται «αγώνας δρόμου» προκεμένου να διασφαλιστεί ότι μέσα στις επόμενες ημέρες θα βρεθεί ένα ποσό της τάξης των 300 εκατ. ευρώ προκειμένου να μην ενεργοποιηθούν ρήτρες για άμεση επιστροφή δανείων.

Η λύση αναζητείται σε δύο κατευθύνσεις:

- η πρώτη αφορά την προσπάθεια να μην υπάρξει έγγραφη πρόβλεψης ύψους 109 εκατ. ευρώ για τόκους υπερημερίας που διεκδικεί ο ΑΔΜΗΕ από τη ΔΕΗ για παρακρατήσεις ποσών προς την αγορά ηλεκτρισμού κάτι που προϋποθέτει παραίτηαη του ΑΔΜΗΕ από τη σχετική απαίτηση

- η δεύτερη αφορά κονδύλι 200-300 εκατ. ευρώ ως επιστροφή δαπανών για υπηρεσίες κοινής ωφελείας (ΥΚΩ) του 2011, λύση για την οποία είχε προβλεθεί, σύμφωνα με το δημοσίευμα, τροπολογία η οποία δεν κατατέθηκε έγκαιρα στη Βουλή.

ΔΕΗ: Έρχονται αλλαγές στους λογαριασμούς!

Μεγάλες αλλαγές στους λογαριασμούς, στα τιμολόγια και στα δικαιώματα των καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας φέρνει οδηγία της ΕΕ για τον ηλεκτρισμό.

Το νέο πλαίσιο επιδιώκει να αποσαφηνίσει τους ρόλους των παικτών στην αγορά με την ενδυνάμωση της θέσης των καταναλωτών και την ενθάρρυνση για τη συμμετοχή τους σε αυτή. Επίσης αυξήσεις ΔΕΗ στα τιμολόγια - ''Ψαλιδίζουν'' τις εκπτώσεις!

Τα κράτη-μέλη θα πρέπει να ενσωματώσουν την κοινοτική οδηγία στις εθνικές τους νομοθεσίες μέχρι το τέλος του 2020 ώστε από την 1η Ιανουαρίου του 2021 να τεθεί σε ισχύ. Μεταξύ των νέων διατάξεων είναι κι αυτή που ορίζει ότι οι εταιρείες προμήθειας ρεύματος θα πρέπει να ειδοποιούν τους τελικούς πελάτες τους με διαφανή και κατανοητό τρόπο απευθείας για οποιαδήποτε προσαρμογή της τιμής προμήθειας και για τους λόγους και τις προϋποθέσεις της μεταβολής, καθώς και το πεδίο εφαρμογής της την κατάλληλη χρονική στιγμή και το αργότερο σε δύο εβδομάδες.

Όταν πρόκειται για οικιακούς καταναλωτές, αυτοί θα πρέπει να ειδοποιούνται έναν μήνα πριν από τη χρονική στιγμή κατά την οποία η προσαρμογή τίθεται σε ισχύ.

Τα κράτη-μέλη διασφαλίζουν ότι οι τελικοί πελάτες παραμένουν ελεύθεροι να τερματίσουν τις αντίστοιχες συμβάσεις εάν δεν αποδέχονται τους νέους συμβατικούς όρους ή τις προσαρμογές της τιμής προμήθειας που τους έχουν κοινοποιηθεί από τον προμηθευτή.

Με άλλο άρθρο της οδηγίας οι χώρες θα πρέπει να διευκολύνουν τους καταναλωτές ώστε να αλλάζουν με ταχύτατες διαδικασίες προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος. Οι διατάξεις του ορίζουν ότι αυτοί δικαιούνται μια τέτοια αλλαγή εντός τριών εβδομάδων το μέγιστο από την ημερομηνία της αίτησης και μέχρι τον Ιανουάριο του 2026 ο χρόνος θα πρέπει να μειωθεί το πολύ στις 24 ώρες για οποιαδήποτε εργάσιμη ημέρα. Τα κράτη-μέλη μεριμνούν ώστε τουλάχιστον οι οικιακοί πελάτες και οι μικρές επιχειρήσεις να μην επιβαρύνονται με οποιοδήποτε τέλος σχετιζόμενο με την αλλαγή προμηθευτή.

Επιπλέον οι προμηθευτές παρέχουν στους τελικούς πελάτες (οικιακούς και μη καταναλωτές) διαφανείς πληροφορίες σχετικά με τις ισχύουσες τιμές και τιμολόγια, καθώς και τους συνήθεις όρους και προϋποθέσεις όσον αφορά στην πρόσβαση και τη χρήση των υπηρεσιών ηλεκτρικής ενέργειας. Παρέχουν επίσης ευρεία επιλογή των μεθόδων πληρωμής. Αυτές δεν πραγματοποιούν αδικαιολόγητες διακρίσεις μεταξύ πελατών. Τυχόν διαφορά στις χρεώσεις σε σχέση με τις μεθόδους πληρωμής ή μεθόδους προπληρωμής είναι αντικειμενική, χωρίς διακρίσεις και αναλογική και δεν υπερβαίνει τα άμεσα έξοδα που βαρύνουν τον δικαιούχο της πληρωμής για τη χρήση της συγκεκριμένης μεθόδου.

Τα κράτη-μέλη διασφαλίζουν ότι οι τελικοί πελάτες λαμβάνουν δωρεάν όλους τους λογαριασμούς τους και τις πληροφορίες τιμολόγησης, όπως επίσης ότι προσφέρεται στους τελικούς πελάτες η επιλογή παροχής των λογαριασμών και των πληροφοριών τιμολόγησης με ηλεκτρονικό τρόπο, καθώς και ευέλικτες ρυθμίσεις για τις πληρωμές των λογαριασμών. Εξάλλου, καθιερώνεται και η δυναμική τιμολόγηση, δηλαδή η χρέωση των πελατών στα πρότυπα της χρηματιστηριακής αγοράς με μεταβολές των τιμών ακόμη κι εντός της ημέρας.

TAGS
 

Οικονομία

Ροή ειδήσεων

Share