ΑΡΧΙΚΗ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στο πλευρό Τριαντόπουλου ο Κυριάκος Μητσοτάκης: «Γενναίο βήμα, δεν έχει προηγούμενο»

Κυριάκος Μητσοτάκης (ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI)

Η ανάρτηση που έκανε ο πρωθυπουργός για την απόφασή του να παραπεμφθεί στη Δικαιοσύνη

Στο πλευρό του Χρήστου Τριαντόπουλου, μετά την απόφασή του να ζητήσει από την Προανακριτική Επιτροπή να παραπεμφθεί άμεσα στη Δικαιοσύνη, βρέθηκε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, κάνοντας λόγο για γενναιότητα στην πράξη του.

«Μία ενέργεια που απεγκλωβίζει την αναζήτηση τυχόν ποινικών ευθυνών πολιτικών προσώπων από τις τοξικές μικροκομματικές διαμάχες» σημειώνει στην ανάρτησή του ο κ. Μητσοτάκης και τονίζει ότι «πλησιάζει η ώρα για μια δραστική τομή στο άρθρο 86 του Συντάγματος».

Η ανάρτηση του Κυριάκου Μητσοτάκη για τον Τριαντόπουλο

«Η πρωτοβουλία του Χρήστου Τριαντόπουλου να ζητήσει από την Προανακριτική Επιτροπή την παραπομπή του στη Δικαιοσύνη αποτελεί ένα γενναίο βήμα που δεν έχει σύγχρονο προηγούμενο. Ένα βήμα που του επιτρέπει να κριθεί από τακτικούς δικαστές, οι οποίοι απολαμβάνουν των συνταγματικών εγγυήσεων λειτουργικής και προσωπικής ανεξαρτησίας. Και μία ενέργεια που απεγκλωβίζει την αναζήτηση τυχόν ποινικών ευθυνών πολιτικών προσώπων από τις τοξικές μικροκομματικές διαμάχες. Αυτές στις οποίες εξακολουθούν να επιδίδονται, δυστυχώς, τα άλλα κόμματα.

Παρά τα πραγματικά στοιχεία, σύσσωμη η αντιπολίτευση είχε προεξοφλήσει τόσο τη δήθεν ενοχή του Χρήστου Τριαντόπουλου όσο και την τάχα κυβερνητική «συγκάλυψη». Έτσι όλες οι πτέρυγες της Βουλής τίθενται προ των ευθυνών τους: Θα συμφωνήσουν, άραγε, με την πρωτοβουλία του υπουργού; Ή, μήπως, θα κρυφτούν και πάλι πίσω από τεχνάσματα και υπεκφυγές για να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα;

Η σημερινή εξέλιξη, ωστόσο, επιβεβαιώνει και κάτι ακόμη. Όπως έχω προαναγγείλει, πλησιάζει η ώρα για μια δραστική τομή στο άρθρο 86 του Συντάγματος. Ήδη, από το 2006, ως νεοεκλεγείς βουλευτής, μαζί με 7 συναδέλφους, μεταξύ των οποίων και ο σημερινός Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Τασούλας, είχα προτείνει την αναθεώρηση της συγκεκριμένης διάταξης, ώστε να διακρίνεται το ποινικό στοιχείο της δίωξης των Υπουργών από τις κατά καιρούς πολιτικές αντιπαραθέσεις. Ενώ το 2019, αναθεωρήσαμε το Σύνταγμα, καταργώντας την ειδική αποσβεστική προθεσμία για τα αδικήματα των μελών της Κυβέρνησης και των Υφυπουργών.

Μάλιστα, αν και είναι αυτονόητο ότι το Σύνταγμα εφαρμόζεται άμεσα, με νομοθετική παρέμβαση στο επόμενο νομοσχέδιο του Υπουργείου Δικαιοσύνης, καταργείται και ρητά η αντίθετη πρόβλεψη του νόμου περί ευθύνης υπουργών, που έχει καταστεί ανενεργή ήδη από το 2019. Είναι καιρός με τη νέα αναθεώρηση του Συντάγματος να ενισχύσουμε πιο αποφασιστικά την εμπιστοσύνη της κοινωνίας προς το πολιτικό σύστημα. Διευκολύνοντας την αναζήτηση της αλήθειας και περιορίζοντας ή και εξαλείφοντας την αρμοδιότητα και την εμπλοκή της Βουλής στην ποινική δίωξη υπουργών. Γιατί αποστολή του Κοινοβουλίου δεν είναι, ούτε να αθωώνει πολιτικούς φίλους, ούτε να καταδικάζει πολιτικούς αντιπάλους!».

Τέμπη: Αυτά τα είναι τα νέα στοιχεία που «κουκούλωσαν» – «Δεν χωράει καμία αμφισβήτηση ότι…»

Νέα στοιχεία έρχονται στο φως της δημοσιότητας για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη όπου έχασαν τη ζωή τους 57 άνθρωποι. Σύμφωνα με τον ειδικό πραγματογνώμονα των οικογενειών των θυμάτων, Κώστα Λακαφώση, ένα σημαντικό στοιχείο που είχε προκύψει από το Χημείο του Κράτους σε σχέση με το τι εντοπίστηκε στα συντρίμμια του σιδηροδρομικού δυστυχήματος από τον Μάρτιο του 2024, δεν είχε συμπεριληφθεί στη δικογραφία, κάτι που τελικά έγινε το 2025, ενώ πολλές είναι οι εξελίξεις από τρία έγγραφα που αποκαλύπτουν σημαντικές λεπτομέρειες.

Νέα συγκλονιστικά στοιχεία που δεν είχαν συμπεριληφθεί στη δικογραφία

Μιλώντας στην εκπομπή OPEN ο πραγματογνώμονας Βασίλης Παπαδόπουλος δήλωσε τα εξής: «Μας κάνει εντύπωση ότι η ΔΑΕ κλήθηκε δύο χρόνια μετά το δυστύχημα, ενώ είχε μεταβεί κλιμάκιο να συνδράμει τους πυροσβέστες. Το πρώτο πόρισμα υλοποιήθηκε χωρίς να γίνει αυτοψία,με οπτικό έλεγχο. Η ΔΑΕ θα τακτοποιήσει αυτές τις εκκρεμότητες»

Και συνέχισε: «Δεν χωρεί καμία αμφισβήτηση η εγκυρότητα των στοιχείων του Χημείου του κράτους που πλέον έχουν ενταχθεί στη δικογραφία».

Στη συνέχεια, ο Αντώνης Ξυλουργίδης, δικηγόρος θυμάτων, πήρε τον λόγο: «Στην αρχή πιστεύαμε ότι υπήρχε μία άλλη αιτία. Αυτό έχει καταρριφθεί πλέον. Δεν μπορούμε να παραβλέψουμε το γεγονός ότι το Χημείο του κράτους απάντησε μετά από 9 μήνες. Όσοι είχαν τη στόχευση να χαθούμε στις αμφιβολίες και να έχουμε ένα κατηγορητήριο όπως του Ματιού, τώρα καταρρέουν.

Τραγωδία στα Τέμπη (ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ/EUROKINISSI)

Νομικά επιβεβαιώνεται ότι η ανάφλεξη δεν οφείλεται από έλαια σιλικόνης. Τα στοιχεία του Χημείου δεν λήφθηκαν υπόψιν από την ΕΟΔΑΣΑΜ. Όλοι πρέπει να τιμωρηθούν. Βλέπουμε εξόφθαλμα πράγματα και ο χρόνος περνάει. Είναι μονόδρομος η αναβάθμιση του κατηγοριού. Δεν μπορεί να είναι πλημμέληλα, αλλά κακούργημα.»

Δείτε περισσότερα στο βίντεο:

Η κριτική του Νίκου Πλακιά για τον ανασχηματισμό

Στην εκπομπή «Εξελίξεις Τώρα» μίλησε ο Νίκος Πλακιάς, ο οποίος θρηνεί την απώλεια των δίδυμων κοριτσιών του στην τραγωδία των Τεμπών. Ο ίδιος, σχολιάζοντας τις αλλαγές, εξέφρασε την απορία του για τη διατήρηση του Γιώργου Φλωρίδη στο υπουργείο Δικαιοσύνης.

«Θα σχολιάσω μόνο τα 2 υπουργεία που είναι συνδεδεμένα με τα Τέμπη. Μου έκανε εντύπωση η παραμονή του κύριου Φλωρίδη στο υπουργείο της Δικαιοσύνης. Πιστεύω θα μείνει εκεί μέχρι να ξεκινήσει η δίκη των Τεμπών και δεν θα έχουμε καμία αλλαγή. Για το υπουργείο Μεταφορών τι να σχολιάσω; Σε κάθε ανασχηματισμό αλλάζει και ο υπουργός στο Μεταφορών. Όποιος και να αλλάξει, θα φέρει τα παιδιά μου πίσω; Αυτός ο ανασχηματισμός έπρεπε να γίνει όταν στο Μεταφορών ήταν ο Καραμανλής, ο οποίος αποδείχτηκε ένας ανίκανος υπουργός και αφήσανε να διαχειρίζεται την τύχη ενός υπουργείου που το κατέτασσαν στην τελευταία θέση. Τα αποτελέσματα τα είδαμε. 57 νεκροί. Ποιος υπογράφει για να λειτουργούν σήμερα τα τρένα; Εγώ ψάχνω να τον βρω και δεν μπορώ. Είναι όλα στον αυτόματο. Δύο χρόνια μετά δεν υπάρχει τίποτα στον σιδηρόδρομο».

Ο κ. Πλακιάς απηύθυνε κάλεσμα στη νέα ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών να μην αγνοήσει την υπόθεση των Τεμπών, αλλά να εξετάσει όλα τα υπομνήματα της περιόδου Καραμανλή και να τα καταθέσει στη Δικαιοσύνη, ώστε να αποκαλυφθεί τι πραγματικά συνέβαινε στον σιδηρόδρομο.

«Εγώ θα ήθελα ο σιδηρόδρομος να είχε γίνει από το 2022 και όχι το 2027» κατέληξε.

Νέο ηχητικό ντοκουμέντο από τα Τέμπη: «Πέρασε δεν πέρασε, δεν ξέρω τίποτα»

Ενα νέο ηχητικό ντοκουμέντο από το μοιραίο βράδυ στα Τέμπη που έρχεται στο φως «ξεμπροστιάζει» τον σταθμάρχη και τον ρυθμιστή έλξης από τη Θεσσαλονίκη, οι οποίοι βρισκόντουσαν σε πλήρη έλλεψη συντονισμού.

Πρόκειται για ένα ντοκουμέντο που δημοσίευσε ο Alpha και επιβεβαιώνει το αλαλούμ που επικρατούσε -με αφορμή το αν θα πρέπει να κοπεί το ρεύμα ή όχι μετά το δυστύχημα-, με τον σταθμάρχη να παίρνει πρωτοβουλίες αν και δεν ήταν αρμοδιότητά του.

Πρόκειται, κατά τον Alpha, για την 2η συνομιλία που είχαν οι δύο μετά το δυστύχημα.

Ο ρυθμιστής είδε δύο ενδείξεις, η μία για βραχυκύκλωμα στις 23:18 και η άλλη για άνοιγμα ενός διακόπτη.

Ετσι κάλεσε αμέσως τον σταθμάρχη Λάρισας, φαίνεται να μην έχει καταλάβει αρχικά τι έχει συμβεί, αφού είπε πως δεν είχε να του αναφέρει τίποτα…

Στην δεύτερη συνομιλία τους, γίνεται μία στιχομυθία όπου ο ρυθμιστής προσπαθεί να βγάλει άκρη με το τι έχει συμβεί, με τον σταθμάρχη να του λέει αρχικά να κόψει το ρεύμα και μετά να μην το κάνει.

Αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι ότι στον διάλογό τους, ο σταθμάρχης δεν ήξερε να απαντήσει αν πέρασε από το σημείο κι άλλη αμαξοστοιχία που ήταν προγραμματισμένο να κάνει δρομολόγιο, ενώ στον διάλογό τους, λέει στον ρυθμιστή πως η πυροσβεστική του είπε πως πρόκειται για εκτροχιασμό.

Ο διάλογος

Ρυθμιστής έλξης: Παρακαλώ
Σταθμάρχης: Ναι η Λάρισα είμαι, ο Βασίλης ο σταθμάρχης
Ρυθμιστής έλξης: Ναι γεια σας
Σταθμάρχης: Πρέπει να κόψετε το ρεύμα
Ρυθμιστής έλξης: Να κόψουμε το ρεύμα;
Σταθμάρχης: Ναι έχει γίνει εκτροχίαση στα Τέμπη, στο μνημείο του ΠΑΟΚ και έχει πάρει φωτιά, με πήρε και η πυροσβεστική. Δεν ξέρω τι έχει γίνει εκεί.
Ρυθμιστής έλξης: Α οκ, δεν έχω δώσει, λοιπόν, μισό λεπτό, είπατε…
Σταθμάρχης: Πρέπει να έχει κοπεί, έγινε ότι έγινε εκεί πέρα, γιατί και το (…) 25-98 εδώ δεν έχει ρεύμα.
Ρυθμιστής έλξης: Ναι, ναι, από Λάρισα μέχρι Ραψάνη μου έχει ανοίξει…
Σταθμάρχης: Κόκκινο ε;
Ρυθμιστής έλξης: Ναι η ασφάλεια και πήρα να ρωτήσω τι γίνεται
Σταθμάρχης: Ναι θυμάμαι που πήρατε και πριν, αλλά τώρα με πήρε και η πυροσβεστική και μου επιβεβαίωσε ότι είναι εκτροχιασμός
Ρυθμιστής έλξης: Ωραία, είπατε εκτροχιασμός προς τα Τέμπη;
Σταθμάρχης: Ναι, ναι, στη γραμμή ανόδου απάν’.
Ρυθμιστής έλξης: Ωραία
Σταθμάρχης: Αλλά δε ξέρω τώρα επειδή, τώρα τι θα γίνει, τώρα πως θα κόψουν και έχω και το 63503 που κατεβαίνει από εκεί, τώρα δε ξέρω πέρασε, δεν πέρασε, ότι και να πω δεν ξέρω τίποτα. Περιμένω να μάθω νέα κι εγώ εντάξει;
Ρυθμιστής έλξης: Ωραία, άρα δε δίνω μέχρι νεοτέρας
Σταθμάρχης: Ναι, ναι. Θα μιλήσω με τους τεχνίτες κι εγώ λιγάκι και θα δούμε
Ρυθμιστής έλξης: Ωραία, έγινε, ευχαριστώ