ΑΡΧΙΚΗ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σούπερ μάρκετ: H κυβέρνηση βάζει τέλος στην ακρίβεια; Πόσο πραγματικά πέφτουν οι τιμές στους 2.000 κωδικούς τροφίμων κι άλλων προϊόντων; – Οι μειώσεις ανά κατηγορία

Στιγμιότυπο από σούπερ μάρκετ. (ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ/EUROKINISSI)

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Σήμερα το πρωί, το Υπουργείο Ανάπτυξης έδωσε στη δημοσιότητα τη λίστα με τα προϊόντα στα οποία θα εφαρμοστούν μειώσεις τιμών. Πρόκειται για μια σημαντική εξέλιξη στην «μάχη κατά της ακρίβειας», καθώς η πρωτοβουλία αυτή στοχεύει στην ανακούφιση των νοικοκυριών. Στη λίστα περιλαμβάνονται τόσο προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας όσο και επώνυμα προϊόντα, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα αναγκών των καταναλωτών.

Μειώσεις έως και 35% σε πάνω από 2.000 προϊόντα

Η αρχική πρόβλεψη για την ένταξη 1.000 κωδικών προϊόντων ξεπεράστηκε κατά πολύ, καθώς, όπως αποκάλυψε πρώτο το athensmagazine.gr, τελικά στη λίστα μπήκαν περισσότεροι από 2.000 κωδικοί.

  • Τρόφιμα: Συνολικά 1.074 κωδικοί τροφίμων θα έχουν μειωμένες τιμές, με τις μειώσεις να ξεκινούν από 3% και να φτάνουν έως και το 35%. Η μεσοσταθμική μείωση στις τιμές των τροφίμων ανέρχεται στο 8%.
  • Άλλες κατηγορίες: Σε άλλες 1.106 κωδικούς προϊόντων, οι μειώσεις ξεκινούν από 3% και φτάνουν έως το 30%.

Το μήνυμα του Υπουργού Ανάπτυξης

Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, μετά τη συνάντηση που είχε με τον γενικό διευθυντή της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, Απόστολο Πεταλά, τόνισε τη σημασία αυτής της πρωτοβουλίας. «Μέσα σε ένα δύσκολο παγκόσμιο περιβάλλον, δίνουμε συνεχή μάχη σε ό,τι περνά από το χέρι μας, για τη συγκράτηση των τιμών, ιδιαίτερα στα βασικά είδη διαβίωσης», δήλωσε ο κ. Θεοδωρικάκος. «Στοχεύουμε στη διασφάλιση υγιούς ανταγωνισμού και ταυτόχρονα πιέζουμε την αγορά με κάθε νόμιμο τρόπο να μειώσει το μεσοσταθμικό της κέρδος, προς όφελος της κοινωνίας και ιδιαίτερα όσων δοκιμάζονται».

Η κίνηση αυτή του Υπουργείου Ανάπτυξης αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς την αντιμετώπιση της ακρίβειας, αν και μένει να φανεί στην πράξη κατά πόσο θα επηρεάσει την καθημερινότητα των καταναλωτών.

Τα ποσοστά μειώσεων των τιμών στα τρόφιμα (ποικίλουν ανά εταιρεία και κωδικό προϊόντος) έχουν ως εξής:

  • Αλάτι – Στην ιδιωτική ετικέτα: 5% – Στα επώνυμα: Από 5% έως 8%
  • Αλεύρι – Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 5% έως 6% – Στα επώνυμα: Από 5% έως 12%
  • Αλλαντικά – Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 5% έως 10% – Στα επώνυμα: Από 5% έως 30%
  • Αναψυκτικά – Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 5 έως 18% – Στα επώνυμα: Από 5% έως 8%
  • Γαλακτοκομικά – Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 5% έως 8% – Στα επώνυμα: Από 3% έως 13%
  • Γιαούρτια/Επιδόρπια – Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 4% έως 6% – Στα επώνυμα: Από 3% έως 13%
  • Γλυκά – Σοκολάτες – Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 5% έως 12% – Στα επώνυμα: Από 3% έως 17%
  • Διάφορα Τρόφιμα – Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 5% έως 14% – Στα επώνυμα: Από 3% έως 12%
  • Είδη πρωινού / Δημητριακά – Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 5% έως 10% – Στα επώνυμα: Από 3% έως 23%
  • Ελαια / Λίπη – Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 5% έως 13% -Στα επώνυμα: Από 5% έως 16%
  • Ζυμαρικά – Στην ιδιωτική ετικέτα: 5% – Στα επώνυμα: Από 3% έως 13%
  • Κατεψυγμένα τρόφιμα – Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 5% έως 20% – Στα επώνυμα: Από 3% έως 8%
  • Καφές – Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 5% έως 7% – Στα επώνυμα: Από 5% έως 8%
  • Κονσέρβες ψαριών – Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 5% έως 8% – Στα επώνυμα: Από 5% έως 8%
  • Νωπό κρέας – Στην ιδιωτική ετικέτα: 7% – Στα επώνυμα: Από 5% έως 7%
  • Μαργαρίνη / Βούτυρο – Στην ιδιωτική ετικέτα: 13% – Στα επώνυμα: Από 3% έως 5%
  • Εμφιαλωμένο νερό – Στην ιδιωτική ετικέτα: 5% – Στα επώνυμα: Από 5% έως 28%
  • Οινοπνευματώδη – Στην ιδιωτική ετικέτα: 5% – Στα επώνυμα: Από 3% έως 5%
  • Οσπρια – Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 5% έως 7% – Στα επώνυμα: 3%
  • Προϊόντα άρτου – Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 5% έως 7% – Στα επώνυμα: Από 5% έως 20%
  • Ροφήματα – Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 5% έως 7% – Στα επώνυμα: Από 4% έως 6%
  • Ρύζι – Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 5% έως 10% – Στα επώνυμα: 13%
  • Σνακς – Στην ιδιωτική ετικέτα: 5% – Στα επώνυμα: από 3% έως 8%
  • Τοματοπολτός – Στην ιδιωτική ετικέτα: 5% – Στα επώνυμα: Από 5% έως 8%
  • Τυριά – Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 5% έως 23% – Στα επώνυμα: Από 3% έως 35%
  • Χυμοί – Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 5% έως 7% – Στα επώνυμα: Από 3% έως 10%

Τα ποσοστά μειώσεων των τιμών στα υπόλοιπα προϊόντα (ποικίλουν ανά εταιρεία και κωδικό προϊόντος) έχουν ως εξής:

  • Απορρυπαντικά/Καθαριστικά – Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 4% έως 11% – Στα επώνυμα: Από 3% έως 30%
  • Είδη ζώων συντροφιάς – Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 5% έως 8% – Στα επώνυμα: Από 5% έως 9%
  • Είδη νοικοκυριού – Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 5% έως 10% – Στα επώνυμα: Από 3% έως 10%
  • Είδη προσωπικής υγιεινής – Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 5% έως 10% – Στα επώνυμα: Από 3% έως 13%
  • Πάνες ενηλίκων – Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 3% έως 6% – Στα επώνυμα: Από 3% έως 6%
  • Πάνες μωρών – Στην ιδιωτική ετικέτα: 5% – Στα επώνυμα: Από 3% έως 5%

 

Ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, είπε επίσης ότι «δίνουμε συνεχή μάχη για τη συγκράτηση των τιμών», ενώ από την πλευρά του ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, Απόστολος Πεταλάς, τόνισε πως «ανταποκρινόμαστε στο κάλεσμα αυτό για τους καταναλωτές».