ΑΡΧΙΚΗ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μειώνονται έως και 35% οι τιμές σε πάνω από 2.000 προϊόντα στα σούπερ μάρκετ – Ο αναλυτικός κατάλογος

Οι μειώσεις στις τιμές προϊόντων(EUROKINISSI)

Η πρωτοβουλία κυβέρνησης, προμηθευτών και λιανεμπορίου στοχεύει στη στήριξη των νοικοκυριών

Μειώσεις τιμών σε περισσότερα από 2.000 προϊόντα ανακοινώθηκαν από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και τους προμηθευτές, στο πλαίσιο μιας ευρείας πρωτοβουλίας για τη στήριξη των καταναλωτών απέναντι στις συνεχιζόμενες ανατιμήσεις. Οι μειώσεις ξεκινούν από 3% και σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνουν έως και 35%, ξεπερνώντας τον αρχικό στόχο του προγράμματος, σύμφωνα με ενημέρωση του γενικού διευθυντή της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, Απόστολου Πεταλά, μετά τη συνάντησή του με τον υπουργό Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκο.

Ποια προϊόντα «βλέπουν» μειώσεις

Ο κ. Θεοδωρικάκος τόνισε: «Μέσα σε ένα δύσκολο παγκόσμιο περιβάλλον, δίνουμε συνεχή μάχη σε ό,τι περνά από το χέρι μας, για τη συγκράτηση των τιμών (σ.σ. στα σούπερ μάρκετ), ιδιαίτερα στα βασικά είδη διαβίωσης». «Στοχεύουμε στην διασφάλιση υγιούς ανταγωνισμού και ταυτόχρονα πιέζουμε την αγορά με κάθε νόμιμο τρόπο να μειώσει το μεσοσταθμικό της κέρδος, προς όφελος της κοινωνίας και ιδιαίτερα όσων δοκιμάζονται. Μειώνοντας τις τιμές σε όσα προϊόντα αυτό είναι εφικτό.

Σε αυτό το πλαίσιο, σήμερα ανακοινώνεται από τις αλυσίδες του λιανεμπορίου και τους προμηθευτέςμεσοσταθμική μείωση 8% σε πάνω από 2.000 κωδικούς σημαντικών προϊόντων. Είναι μία θετική και αναγκαία πρωτοβουλία, που θέλουμε να επεκταθεί ακόμα περισσότερο. Λεπτομέρειες θα δώσουν οι εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ. Εμείς συνεχίζουμε την προσπάθεια και όπως έχουμε δεσμευτεί, ξεκινά τις επόμενες ημέρες η διαβούλευση για τη νέα Ανεξάρτητη Αρχή Προστασίας του Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς» συμπλήρωσε.

O γενικός διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, Απόστολος Πεταλάς, τόνισε: «Το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων που αποτελείται απ’ όλες τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, σε συνεργασία με ορισμένους προμηθευτές, τα θεσμικά τους όργανα, τον ΕΣΒΕΠ και τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Τροφίμων, ανταποκρίνονται στο κάλεσμα αυτό για τους καταναλωτές, για την κοινωνία, τα νοικοκυριά και ιδιαίτερα για τα ευάλωτα νοικοκυριά.

Είναι μια συνεχής προσπάθεια της επιχειρηματικής κοινότητας, σε συνεργασία με την πολιτεία και το υπουργείο Ανάπτυξης, να μπορεί να προσφέρει προϊόντα σε άριστη ποιότητα και στην καλύτερη δυνατή τιμή. Και αυτό είναι μια συνεχής δέσμευση, παρά τις δυσκολίες που δημιουργούν η πληθωριστική κρίση, η ενεργειακή κρίση και οι συνέπειες της κλιματικής αλλαγής στην επάρκεια τροφίμων διεθνώς».

Ενδεικτικά παραδείγματα μειώσεων

Οι εκπτώσεις ποικίλλουν ανά εταιρεία και προϊόν, ωστόσο οι βασικές κατηγορίες διαμορφώνονται ως εξής:

  • Αλάτι: -5% έως -8%
  • Αλεύρι: -5% έως -12%
  • Αλλαντικά: -5% έως -30%
  • Αναψυκτικά: -5% έως -18%
  • Απορρυπαντικά και καθαριστικά: -4% έως -30%
  • Γαλακτοκομικά: -5% έως -13%
  • Γιαούρτια: -4% έως -13%
  • Γλυκά και σοκολάτες: -5% έως -17%
  • Είδη νοικοκυριού: -3% έως -10%