ΑΡΧΙΚΗ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΟΣΜΟΣ

«Θρίλερ» σε πτήση της Lufthansa: Έμεινε χωρίς πιλότο για 10 λεπτά!

Τρόμος επικράτησε για 10 λεπτά σε πτήση της Lufthansa

Ο συγκυβερνήτης λιποθύμησε ενώ ο κυβερνήτης βρισκόταν στην τουαλέτα

Ένα σοβαρό περιστατικό σημειώθηκε σε πτήση της Lufthansa τον περασμένο Φεβρουάριο, όταν ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους έχασε τις αισθήσεις του ενώ βρισκόταν μόνος στο πιλοτήριο. Το γεγονός αυτό άφησε την πτήση χωρίς ενεργό πιλότο για περίπου 10 λεπτά, σύμφωνα με την τελική έκθεση των ισπανικών αρχών, που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη (15/5), με πτήση της Ryanair εσχάτως να προσγειώνεται εξαιτίας απειλής για βόμβα.

Το Airbus A321 εκτελούσε το δρομολόγιο Φρανκφούρτη-Σεβίλλη, μεταφέροντας περισσότερους από 200 επιβάτες. Το περιστατικό έλαβε χώρα όταν το αεροσκάφος βρισκόταν στον ισπανικό εναέριο χώρο, περίπου 30 λεπτά πριν από την προσγείωσή του. Ο κυβερνήτης είχε αποχωρήσει προσωρινά από το πιλοτήριο για προσωπική ανάγκη, έχοντας βεβαιωθεί προηγουμένως πως ο συγκυβερνήτης ήταν σε καλή κατάσταση.

Το χρονικό του 10λεπτου τρόμου στην πτήση της Lufthansa

Ωστόσο, όταν ο κυβερνήτης επέστρεψε οκτώ λεπτά αργότερα, βρήκε την πόρτα του πιλοτηρίου κλειδωμένη και τον συγκυβερνήτη αναίσθητο. Παρά τις πέντε προσπάθειες να εισάγει τον κωδικό πρόσβασης και την παρέμβαση αεροσυνοδού μέσω ενδοεπικοινωνίας, δεν υπήρξε ανταπόκριση. Τελικά, ενεργοποιήθηκε ο μηχανισμός έκτακτης πρόσβασης. Λίγο πριν εκπνεύσει ο χρονοδιακόπτης, ο συγκυβερνήτης ανέκτησε μερικώς τις αισθήσεις του και άνοιξε την πόρτα.

Η αναφορά της έκθεσης για το 10λεπτο τρόμου στην πτήση της Lufthansa

Η έκθεση αναφέρει ότι ο 38χρονος συγκυβερνήτης ήταν «ωχρός, ιδρωμένος και είχε ασυνήθιστες κινήσεις». Ο κυβερνήτης κάλεσε αμέσως σε βοήθεια, και το πλήρωμα καμπίνας, μαζί με έναν γιατρό που επέβαινε στην πτήση, του προσέφεραν τις πρώτες βοήθειες. Παράλληλα, ο κυβερνήτης αποφάσισε να εκτρέψει την πτήση στη Μαδρίτη.

Μετά την προσγείωση, ο συγκυβερνήτης μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο, όπου διαγνώστηκε με επιληπτική κρίση που προκλήθηκε από νευρολογική διαταραχή. Σύμφωνα με ειδικούς, η «αιφνίδια και σοβαρή ανικανότητά» του ήταν αποτέλεσμα αυτής της πάθησης.

Η ισπανική αρχή πολιτικής αεροπορίας τόνισε στην έκθεσή της ότι η συγκεκριμένη πάθηση είναι εξαιρετικά δύσκολο να διαγνωστεί, εκτός εάν ο πιλότος είχε εμφανίσει συμπτώματα σε προηγούμενο ιατρικό έλεγχο. Ως προληπτικό μέτρο, οι ερευνητές πρότειναν στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) να καλέσει τις αεροπορικές εταιρείες να επανεξετάσουν τους κινδύνους που προκύπτουν όταν παραμένει μόνο ένας πιλότος στο πιλοτήριο. Μέχρι στιγμής, η Lufthansa δεν έχει προβεί σε επίσημη τοποθέτηση για το περιστατικό.