Τετάρτη, 17 Απριλίου 2024

Πληθωρισμός: Υποχώρησε στο 9,1% από 12% τον Οκτώβριο

Μονοψήφιο επίπεδο για την Ελλάδα

10 Νοεμβρίου 2022 12:46
Πληθωρισμός: Υποχώρησε στο 9,1% από 12% τον Οκτώβριο
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Τα στατιστικά του Οκτωβρίου για την Ελλάδα και τον πληθωρισμό της αποκαλύπτουν πως κατέβηκαν σε μονοψήφιο επίπεδο. Πιο αναλυτικά, ο ετήσιος πληθωρισμός μειώθηκε και τα νοικοκυριά κατάφεραν να πάρουν μια ανάσα όπως και οι επιχειρήσεις και οι βιομηχανίες που έχουν ταλαιπωρηθεί πολύ τους τελευταίους μήνες με το υψηλό κόστος παραγωγής.

Δείτε για να συγκρίνετε επίσης τα στοιχεία του πληθωρισμού τον Αύγουστο

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ):

  • Ο γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ), σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2021, εμφάνισε αύξηση 9,1% (ετήσιος πληθωρισμός).
  • Ο γενικός ΔΤΚ, σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2022, παρουσίασε μείωση 1,2% (μηνιαίος πληθωρισμός).
  • Ο μέσος ΔΤΚ στο 12μήνο Νοεμβρίου 2021 – Οκτωβρίου 2022, σημείωσε άνοδο 9,2%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Σεπτέμβριο του 2022 ο ετήσιος πληθωρισμός είχε καθοριστεί στο 12%. Επομένως, προκύπτει σημαντική επιβράδυνση του κύματος ανατιμήσεων, η οποία σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στις τιμές του ενεργειακού κλάδου.

Πληθωρισμός Ελλάδα Οκτώβριος

Ειδικότερα, η επίδοση του 9,1% οφείλεται στις εξής μεταβολές:


  • 14,8% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, φρούτα (γενικά), λαχανικά (γενικά), ζάχαρησοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων.
  • 2,2% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
  • 5,4% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • 11,2% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, υπηρεσίες κοινοχρήστων, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα.
  • 10,6% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
  • 2,7% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικέςοδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
  • 13,8% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, μοτοποδήλατα-μοτοσυκλέτες, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, καύσιμα και λιπαντικά, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με ταξί, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο.
  • 2,5% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους-θέατρα, γραφική ύλη και υλικά σχεδίασης, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές-επισκευές.
  • 2,0% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • 8,6% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενείακυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
  • 4,2% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα είδη ατομικής φροντίδας.
 

Οικονομία

Ροή ειδήσεων

Share