Γραμμή 4 του μετρό: Η απάντηση της ΑΒΑΞ για τη σήραγγα 150 μέτρων εκτός μελέτης

Έκδηλες είναι οι ανησυχίες για την ασφάλεια
Η εταιρεία ΑΒΑΞ τοποθετήθηκε αναφορικά με τη σήραγγα που διανοίχθηκε στη Γραμμή 4 του Μετρό, διευκρινίζοντας ότι δεν πρόκειται για λάθος αλλά για βοηθητική σήραγγα, η οποία κατασκευάστηκε κάτω από το Γενικό Νοσοκομείο.
Παρέμβαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έδωσε εντολή στην κοινοπραξία ΑΒΑΞ – GHELO – ALSTOM, που έχει αναλάβει την κατασκευή του έργου, να προχωρήσει στην αποκατάσταση της διαδικασίας εκτέλεσης, καθώς διαπιστώθηκε ότι η συγκεκριμένη σήραγγα 160 μέτρων δεν ακολουθούσε τη μελέτη. Η ενημέρωση αυτή έγινε από τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Νίκο Ταχιάο, κατά τη διάρκεια συζήτησης στη Βουλή.
Το θέμα τέθηκε από τον βουλευτή του ΚΚΕ Χρήστο Κατσώτη, μέσω επίκαιρης ερώτησης σχετικά με τα ζητήματα ασφάλειας στην κατασκευή της σήραγγας. Ο κ. Κατσώτης υποστήριξε ότι για περισσότερο από έξι μήνες, με τη γνώση της «Ελληνικό Μετρό ΑΕ», η κοινοπραξία προχωρούσε σε εκσκαφές μήκους 150 μέτρων χωρίς να τηρείται η προβλεπόμενη μελέτη. Επεσήμανε επίσης ότι καθημερινά εργαζόμενοι πραγματοποιούν βάρδιες στη σήραγγα, ενώ η ζώνη επιρροής των εργασιών περιλαμβάνει κεντρικούς δρόμους, νοσοκομεία και δημόσιες υποδομές.
«Όντως διανοίχθηκε μια ημικυκλική σήραγγα σε ένα μήκος 160 μέτρων», απάντησε Νίκος Ταχιάος και συνέχισε: «Όταν αυτό περιέπεσε στην αντίληψη της διευθύνουσας υπηρεσίας, αμέσως εδόθη εντολή να επανέλθουν στην προηγούμενη μελέτη που οι ίδιοι είχαν υποβάλει. Αυτό δεν αφορά μόνο λόγους ασφαλείας των εργαζομένων, που κατά την άποψή μου, θα ήταν υπερβολικό να πιστέψουμε ότι υπάρχουν τέτοια προβλήματα. Αφορά κυρίως τις καθιζήσεις, μικρές καθιζήσεις που μπορούν να υπάρξουν στο οδόστρωμα της οδού Κατεχάκη, γιατί αυτή είναι μια σήραγγα κάτω από την οδό Κατεχάκη, και εδόθη εντολή αποκατάστασης του τρόπου εκτέλεσης της σύμβασης».
«Ήδη η κοινοπραξία έχει ξαναξεκινήσει εργασίες, με τον δέοντα τρόπο, έχει υποβάλει και τη μελέτη η οποία δείχνει πώς θα αποκαταστήσει αυτές στο μήκος των 160 μέτρων. Η υπηρεσία προφανώς δεν κάνει αποδεκτές τις όποιες δικαιολογίες της κοινοπραξίας. Θεωρούμε ότι ήταν ένα λάθος εφαρμογής μιας μελέτης που η ίδια είχε υποβάλει», πρόσθεσε ακόμα.
«Το ζήτημα που συζητάμε είναι ότι όντως εκτελείτο ένα έργο με μια παρέκκλιση από τη μελέτη», σημείωσε ο κ. Ταχιάος, προσθέτοντας: «Όχι ότι δεν υπάρχει κάποιου είδους πρόβλημα, εφόσον δεν ακολουθείται η μελέτη. Αυτό, όμως, δε σημαίνει ούτε ότι η σήραγγα θα πέσει, δε σημαίνει ούτε ότι θα υπάρξουν καθιζήσεις, γιατί αυτό το μετράνε καθημερινά. Υπάρχουν συγκεκριμένα σημεία τα οποία μετριούνται διαρκώς, ώστε να είναι σίγουρο ότι δεν υπάρχουν μετακινήσεις και όποιες μετακινήσεις υπάρχουν, πρέπει να είναι σε ανεκτά πλαίσια», είπε ο υφυπουργός Υποδομών.
Διαβάστε επίσης
Καταλήγοντας, ο κ. Ταχιάος σημείωσε πως η εταιρεία «δεν ακολούθησε τη μεθοδολογία που η ίδια πρότεινε. Το εντόπισε η Ελληνικό Μετρό. Έχω ζητήσει να γίνει έλεγχος, γιατί αυτό έγινε με καθυστέρηση. Προφανώς δεν αποτελεί σφάλμα της διοίκησης. Μόλις υπέπεσε στην αντίληψη της διοίκησης, κάλεσε την εταιρεία να επανέλθει στη μελέτη και να αποκαταστήσει την κατασκευή, με τον τρόπο που έπρεπε κανονικά να προχωρήσει».