Σάββατο, 27 Φεβρουαρίου 2021

Σούπερ μάρκετ: Αλλάζει το ωράριο λειτουργίας τους!

Προσοχή!

18 Ιανουαρίου 2021 15:02
Σούπερ μάρκετ: Αλλάζει το ωράριο λειτουργίας τους!
Από Γιάννης Κυριακόπουλος

Σήμερα πρώτη μέρα που άνοιξαν τα καταστήματα ήρθαν και αλλαγές στο ωράριο των σούπερ μάρκετ. Μέχρι την προηγούμενη Παρασκευή, έκλειναν στις 20:30 το βράδυ. Ενώ, πανζουρλισμός επικρατεί με τις προσφορές που βγάζουν τα Lidl από σήμερα Δευτέρα 18/01 έως το Σάββατο 23/01 και αυτό γιατί "χτυπάνε" τον ανταγωνισμό με σούπερ χαμηλές τιμές επώνυμων προϊόντων!

Όμως, με το «νέο» ωράριο που είναι διευρυμένο από τις 7 το πρωί, θα πρέπει να κλείνουν στις 20:00 και αυτό ισχύει και για τα σούπερ μάρκετ, ‘όπως τόνισε ο γενικός γραμματέας εμπορίου Π. Σταμπουλίδης.

Ερωτηθείς πώς θα ελέγχεται ο χρονικός περιορισμός των δύο ωρών τόνισε πως: «Πιστεύουμε ότι ο κόσμος αντιλαμβάνεται το σπουδαίο αυτό βήμα και δεν θα το κλωτσήσει, δεν θα μπούμε στη λογική να κυνηγάμε σαν το σκύλο με τη γάτα ο ένας τον άλλο.

Πιστεύουμε ότι καταλαβαίνουμε όλοι που βρισκόμαστε κυρίως πρέπει να καταλάβουν ότι όποιος μπει στο παιχνίδι να σβήνει τα μηνύματα ή να εμπαίζει τις αρχές την ίδια στιγμή θα είναι υπεύθυνος για την απώλεια θέσεων εργασίας της χώρας γιατί θα ξανακλείσει το εμπόριο και ως εκ τούτου καταλαβαίνετε ότι η επόμενη επανεκκίνηση μπορεί να είναι πολύ πιο δύσκολη.

Ωράριο λειτουργίας Σούπερ μάρκετ

Ευελπιστώ όλοι να δείξουμε την ωριμότητα και την αγάπη προς τη χώρα, τις επιχειρήσεις και τους συνανθρώπους μας για να μπορέσουμε να κρατήσουμε αυτή την επανεκκίνηση και να μην βρεθούμε ξανά σε περιορισμούς.

Δεν μπορεί να έχουμε πείσει τα παιδιά στα Δημοτικά να φοράνε τις μάσκες απαρέγκλιτα και να μην μπορουμε να ελέγξουμε τις ώρες που εμείς θέλουμε να κάνουμε τα ψώνια μας».

Είδηση «σεισμός» για τα σούπερ μάρκετ - Αλλάζουν όλα

Έντονες διεργασίες για ένα νέο κύκλο συγκέντρωσης στην αγορά των Σούπερ μάρκετ βρίσκονται σε εξέλιξη εν μέσω πανδημίας. Ενώ, επίθεση είχαμε στα σούπερ μάρκετ Lidl.

Τα νήματα κινούν, όπως είναι φυσικό, οι 10 μεγάλοι παίχτες, οι οποίοι είναι και σε μεγάλο βαθμό οι κερδισμένοι της συγκυρίας του Covid-19, καθώς οι εκτιμήσεις συγκλίνουν ότι η περσινή χρονιά θα κλείσει με αύξηση 9-9,5% στο συνολικό τζίρο της αγοράς, έναντι της αρχικής πρόβλεψης του 8-8,5%. Αυτό σημαίνει επιπλέον έσοδα πάνω από 1 δισ. ευρώ.

Έχοντας λοιπόν την «άνεση», η οποία προήλθε όχι μόνο από την αύξηση της κατανάλωσης, αλλά και από τη μετατόπιση τζίρου, με χαμένα τα αυτόνομα καταστήματα τροφίμων και τις μικρότερες αλυσίδες, εντείνουν τον ανταγωνισμό.

Σούπερ μάρκετ - Οι κινήσεις των μεγάλων παιχτών

Σκλαβενίτης:

Σε μία περίοδο που ο κλάδος αναπτύσσεται ραγδαία λόγω της πανδημίας η επίσημη είσοδος του Σκλαβενίτη στην αγορά των online σούπερ μάρκετ, έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα. Με τεράστιο τζίρο (το 2020 εκτιμάται ότι ξεπέρασε τα 3,6 δισ. ευρώ σε επίπεδο ομίλου), η αλυσίδα ελέγχει ήδη σχεδόν το 30% της αγοράς και πλέον προωθεί ένα νέο μοντέλο οργάνωσης βασικών χώρων και τμημάτων πωλήσεων στα καταστήματά της.

Σκλαβενίτης

ΑΒ Βασιλόπουλος:

Η ΑΒ Βασιλόπουλος παρακολουθεί την αγορά και έχει «τα αυτιά και τα μάτια ανοιχτά», ενώ ο Αριστοτέλης Παντελιάδης, διευθύνων σύμβουλος της ΜΑΚΡΟ ΑΕΒΕ, δεν έχει αποκλείσει μία εξαγορά μικρομεσαίας επιχείρησης, «αρκεί να ταιριάζει στις ανάγκες και τη λειτουργία μας», όπως έχει τονίσει χαρακτηριστικά.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος, θυγατρική του ολλανδικού ομίλου Ahold Delhaize, πρόκειται να επενδύσει περί τα 50 εκατ. ευρώ το 2021. Στο ίδιο ποσό ανήλθαν οι επενδύσεις της αλυσίδας και το 2020, οι οποίες επικεντρώθηκαν στην ανάπτυξη του δικτύου, στην ανακαίνιση υφιστάμενων καταστημάτων, στα κέντρα διανομής, καθώς και στο κομμάτι της ψηφιοποίησης.

ΑΒ Βασιλόπουλος

Metro AEBE:

Για το 2021, ο όμιλος Metro AEBE προγραμματίζει επενδύσεις ύψους 35 εκατ. ευρώ, οι οποίες περιλαμβάνουν την επέκταση του κέντρων διανομής σε Θεσσαλονίκη και Οινόφυτα, την ίδρυση 6-8 νέων καταστημάτων, αλλά και τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος για τις ανάγκες των πελατών χονδρικής που σήμερα εξυπηρετούνται μέσω των καταστημάτων Metro Cash & Carry.

metro

Μασούτης:

Μεγάλο περιθώριο συγκέντρωσης θεωρεί ότι υπάρχει στον κλάδο των σούπερ μάρκετ και ο διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Μασούτης, Γιάννης Μασούτης, οποίος δηλώνει «παρών» εφόσον υπάρξουν ευκαιρίες στην αγορά.

Για το 2021 η Μασούτης σχεδιάζει επενδύσεις ύψους 20 εκατ. ευρώ, στις οποίες θα συγκαταλέγονται νέα καταστήματα, κυρίως σε Αττική και Πάτρα, καθώς και ανακαινίσεις υφιστάμενων καταστημάτων.

Μασούτης

Γαλαξίας:

Την ίδια ώρα, πληροφορίες αναφέρουν ότι και η Πέντε Α.Ε. (σούπερ μάρκετ Γαλαξίας), μετά την απόκτηση της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας Olla, βρίσκεται σε συζητήσεις με δύο μικρομεσαίες αλυσίδες κι αυτή τη φορά από τη βόρεια Ελλάδα.

Γαλαξίας

Το μέλλον του ΕΛΟΜΑΣ

Στον ΕΛΟΜΑΣ από την άλλη, διαμορφώνονται νέες ισορροπίες καθώς χάνει σημαντική «δύναμη πυρός», αφού εκτός από την Κρητικός αποχώρησε και η Bazaar.

Οι αλυσίδες super market ΚΡΗΤΙΚΟΣ και ΒΑΖΑΑR είχαν προσχωρήσει στον ΕΛΟΜΑΣ το 2004. Ο ΕΛΟΜΑΣ ξεκίνησε το 1994 μετά από πρωτοβουλία του Νίκου Σκουλά, που πρώτος οραματίστηκε τη δημιουργία ενός αμιγώς ελληνικού ομίλου στο χώρο του λιανεμπορίου.

Αρχικά, 5 μεσαίες αλυσίδες σούπερ μάρκετ ενώθηκαν σε μια στρατηγική συμμαχία, με κύριους στόχους τη θωράκιση και την ανάπτυξη των μελών του ομίλου απέναντι στις μεγάλες αλυσίδες και στον επερχόμενο ξένο ανταγωνισμό, αλλά και την ταυτόχρονη στήριξη της ελληνικής παραγωγής και του Έλληνα καταναλωτή.

Ελομάς

Με την πάροδο του χρόνου, εισήλθαν και νέα μέλη, ωστόσο τα τελευταία χρόνια πολλές από τις συνεργαζόμενες αλυσίδες είτε εξαγοράστηκαν, είτε έκλεισαν.

Σύμφωνα με τις τελευταίες αλλαγές στο καταστατικό του, οι εταίροι είναι 16. Μεταξύ των μελών του ομίλου είναι οι αλυσίδες ΣΥ.ΝΚΑ., Γέγος, Ανδρικόπουλος, SYNEMPORIO κ.ά.

 

Ειδήσεις

Ροή ειδήσεων

Share