Πέρασαν 20 χρόνια από το πρώτο βίντεο στο YouTube – Ήταν 19 δευτερόλεπτα και 40 λέξεις

Ένα χαμηλής ποιότητας οπτικοακουστικό υλικό, η απαρχή της δημοφιλούς πλατφόρμας περιεχομένου
Δύο δεκαετίες έχουμε διανύσει από την ψηφιακή «επανάσταση» του YouTube, το οποίο μπήκε στη ζωή μας με ένα απλό βίντεο, χαμηλής ποιότητας, μόλις 19 δευτερολέπτων και συνολικά 40 λέξεων στην αγγλική γλώσσα.
Το παρθενικό οπτικοακουστικό υλικό της δημοφιλούς πλατφόρμας γυρίστηκε σήμερα, στις 23 Απριλίου 2005 και κανένας δε θα περίμενε αυτό που θα ακολουθούσε. Ένα δηλαδή περιστασιακό ανέβασμα βίντεο να εξελιχθεί σε μια «αυτοκρατορία» στον κόσμο της ψυχαγωγίας, της εκπαίδευσης και γενικώς των πάντων.
Το πρώτο βίντεο στο YouTube ονομάστηκε «Εγώ στον ζωολογικό κήπο» («Me at the Zoo» στα αγγλικά) από τέσσερις φίλους που σηματοδότησαν την αρχή για κάτι πολύ μεγαλύτερο από ό,τι θα μπορούσε κανείς να φανταστεί. Εμφανώς με τη νεανική αφέλεια που τους διακατείχε, παρουσίασαν χωρίς να το ξέρουν έναν ολόκληρο καινούργιο «κόσμο».
Πώς το πρώτο βίντεο στο YouTube δημιούργησε έναν νέο «κόσμο» περιεχομένου
Στα 19 δευτερόλεπτα που διαρκεί, βλέπουμε πρώην υπαλλήλους της PayPal και πρώην ιδρυτές του YouTube, τους Chad Hurley, Steve Chen και Jawed Karim. Το βίντεο ήταν τότε απλώς μια ιδέα για να μοιραστούν μια προσωπική στιγμή με τον κόσμο, από οπουδήποτε.
Οι πρώην ιδρυτές του YouTube το μόνο που κάνουν είναι να στέκονται στον ζωολογικό κήπο και να δείχνουν προς τους ελέφαντες, στο φόντο του βίντεο, λέγοντας: «Εντάξει, εδώ είμαστε μπροστά στους ελέφαντες. Το ωραίο πράγμα με αυτούς τους τύπους είναι ότι έχουν πραγματικά, πραγματικά, πραγματικά μακριούς κορμούς. Αυτό είναι πολύ κουλ. Και αυτό είναι λίγο πολύ το μόνο που έχουμε να πούμε».
Σήμερα, είκοσι χρόνια μετά το ανέβασμά του στο YouTube, το «Me at the Zoo», που καταγράφηκε στον ζωολογικό κήπο του Σαν Νιέγκο στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ και δημοσιεύθηκε από τον Jawed Karim, μετρά πάνω από 355 εκατομμύρια προβολές στη διαδικτυακή πλατφόρμα.
Αυτό που ξεκίνησε ως ένα απλό βίντεο, έχει πλέον μετατραπεί σε ένα μέγα στάδιο παραγωγής περιεχομένου με πάνω από 30.000 ώρες περιεχομένου να ανεβαίνουν κάθε ώρα, κάτι που μεταφράζεται περίπου σε 500 ώρες περιεχομένου βίντεο που ανεβαίνουν στην πλατφόρμα κάθε λεπτό. Η Google εξαγόρασε το YouTube στις 9 Οκτωβρίου 2006.