Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024

Επικίνδυνα βακτήρια σε κινητά τηλέφωνα!

Μεγάλη προσοχή!

1 Σεπτεμβρίου 2019 16:55
Επικίνδυνα βακτήρια σε κινητά τηλέφωνα!

Ερευνητές από το London School of Hygiene & Tropical Medicine και το Queen Mary, University of London ταξίδεψαν σε 12 πόλεις στη Βρετανία, πήραν δείγματα από 390 κινητά τηλέφωνα και χέρια και στη συνέχεια ανέλυσαν τα δείγματα στο εργαστήριο για να καταγράψουν το είδος και τον αριθμό των μικροβίων. Βρίσκονται μέσα στο σπίτι σου και τις αγνοείς: Αυτές είναι οι 13 μεγαλύτερες πηγές μικροβίων!

Τα ευρήματα ήταν τα εξής:
- Παρά το γεγονός ότι το 95% των ανθρώπων δήλωσαν ότι έπλυναν τα χέρια τους με σαπούνι, όταν είναι δυνατόν, το 92% των κινητών και 82% των χεριών τους είχαν βακτήρια.

- 16% των χεριών και 16% των τηλεφώνων, όπως διαπιστώθηκε, φιλοξενούσαν βακτήρια Ε. coli που σχετίζονται με στομαχικές διαταραχές.
- Όσοι είχαν τα βακτήρια στα χέρια τους είχαν τριπλάσιες πιθανότητες να έχουν τα βακτήρια και στα τηλέφωνά τους.

"Το κινητό τηλέφωνο είναι μια τέλεια περιοχή για να κατοικήσουν τα βακτήρια που πραγματικά άρχισαν να αυξάνονται", δήλωσε ο Δρ Ron Cutler από το London School of Hygiene & Tropical Medicine.

"Καθώς μιλάτε στο κινητό σας πάρα πολύ, θερμαίνεται"

Βακτήρια κοπράνων έχουν τη δυνατότητα να επιβιώσουν στα χέρια και τις επιφάνειες πολλές ώρες, ειδικά σε υψηλότερες θερμοκρασίες και μακριά από το φως του ήλιου. Έτσι καθίσταται εύκολο να μεταφερθούν με την αφή σε πόμολα, τρόφιμα και κινητά τηλέφωνα, σύμφωνα με τους ερευνητές.

Τι συνέπειες όμως έχουν τα συγκεκριμένα βακτήρια αν "εισβάλλουν" στον οργανισμό μας;

Σε περίπτωση κατάποσης βακτηρίων E.coli μπορεί αυτά να προκαλέσουν διάρροια, υπερβολικό κοιλιακό πόνο και κράμπες, ναυτία και εμετό, και σε ακραίες περιπτώσεις, θάνατο.

Να σημειωθεί ότι ένα στέλεχος της E. coli O157 ενεπλάκη σε θανατηφόρο κρούσμα τροφικής δηλητηρίασης στη Γερμανία τον περασμένο Ιούνιο.

Γιατί δεν πρέπει να μπαίνετε ποτέ με τα παπούτσια μέσα στο σπίτι!

Αρκετές μελέτες που εξετάζουν τα βακτηρίδια που ζουν επάνω και μέσα στα παπούτσια έχουν δείξει ότι δεν πρέπει ποτέ να μπαίνετε με τα παπούτσια σας μέσα στο σπίτι.

Σύμφωνα με την επιστήμη, η βρωμιά από τα παπούτσια σας μπορεί να αποδειχτεί ιδιαίτερα επικίνδυνη. Μια μελέτη, μάλιστα, που πραγματοποιήθηκε από τον δρ Charles Gerba, του πανεπιστημίου της Αριζόνα, έδειξε ότι υπάρχουν -κατά μέσο όρο- περίπου 421.000 βακτήρια στα παπούτσια σας!

Το ήξερες ότι υπάρχει χωριό που απαγορεύονται τα παπούτσια;

Στην μελέτη αυτή, δέκα συμμετέχοντες φορούσαν ένα νέο ζευγάρι παπούτσια για δύο εβδομάδες. Η σόλα και το εσωτερικό των παπουτσιών δειγματίστηκαν στο τέλος και αποκάλυψαν 9 διαφορετικά βακτηριακά στελέχη. Ορισμένα από αυτά είναι και αρκετά επικίνδυνα:

Το βακτήριο Escherichia coli (E.coli) είναι γνωστό ότι προκαλεί λοιμώξεις του εντερικού και ουροποιητικού συστήματος, μηνιγγίτιδα και διαρροϊκές ασθένειες.

Το βακτήριο Klebsiella, προκαλεί λοιμώξεις στην κυκλοφορία του αίματος και πνευμονία.

Το βακτήριο Serratia ficaria είναι ένα σπάνιο αίτιο λοιμώξεων του αναπνευστικού συστήματος.

Σκεφτείτε ότι όλα αυτά μεταφέρονται με τα παπούτσια σας στο πάτωμα και τα χαλιά του σπιτιού σας!

Το E. Coli αποδείχτηκε ως το πιο σύνηθες βακτήριο στα παπούτσια. Αυτό υποδηλώνει συχνή επαφή με περιττώματα, που πιθανότατα προέρχεται από δάπεδα σε δημόσιες τουαλέτες (εστιατόρια, μπαρ, σινεμά κλπ) ή επαφή με ζωικά περιττώματα σε εξωτερικούς χώρους.

Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Journal of Applied and Environmental Microbiology, ακόμη και αν το μπάνιο/τουαλέτα φαίνεται καθαρή, σίγουρα δεν είναι.

Στη μελέτη, οι ερευνητές εξέτασαν τέσσερις δημόσιες τουαλέτες στο πολιτειακό Πανεπιστήμιο του Σαν Ντιέγκο. Αρχικά οι τουαλέτες αποστειρώθηκαν πολύ καλά και στη συνέχεια τέθηκαν εκ νέου σε δημόσια χρήση. Τα αποτελέσματα ήταν συγκλονιστικά: Μέσα σε μία ώρα από την αποστείρωση, τα μπάνια είχαν γεμίζει και πάλι με μικρόβια σχεδόν σε κάθε επιφάνεια! Και το τέλος της ημέρας υπήρχαν 77.000 διαφορετικά στελέχη του βακτηρίου Staphylococcus, το οποίο αποδείχτηκε πως ήταν και το πιο κυρίαρχο. Μάλιστα, αυτά τα βακτήρια είναι τόσο ανθεκτικά, ώστε οι ερευνητές τα εντόπισαν σε ίδιες συγκεντρώσεις μετά από την πάροδο μηνών.

Γι’ αυτό είναι σώφρον να αποφεύγετε όσο είναι δυνατόν να εισέρχεστε στο σπίτι με τα παπούτσια που φοράτε έξω. Επίσης, από την στιγμή που κάτι τέτοιο είναι πρακτικώς αδύνατον να εξασφαλιστεί σε απόλυτο βαθμό, πρέπει τουλάχιστον να πλένετε τα παπούτσια σας καλά με σαπούνι σε τακτική βάση.