Πέμπτη, 25 Απριλίου 2019

10 τρόφιμα που δέχονται «βροχή» από φυτοφάρμακα! - Εσείς γνωρίζετε ποια είναι αυτά;

Τι βάζουμε τελικά στο τραπέζι μας;

25 Μαρτίου 2019 09:40
10 τρόφιμα που δέχονται «βροχή» από φυτοφάρμακα! - Εσείς γνωρίζετε ποια είναι αυτά;

Η χρήση φυτοφαρμάκων ξεκίνησε το '70. Σαράντα χρόνια αργότερα αυτή η πρακτική έγινε κανόνας και επικίνδυνα υπολείμματα φυτοφαρμάκων βρίσκονται στα τρόφιμα που καταναλώνουμε τακτικά.

Κάθε χρόνο η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων (ΕFSA) αναλύει περίπου 70.000 τρόφιμα για να διαπιστώσει το πόσα φυτοφάρμακα περιέχουν.

Στο βιβλίο του ο Γάλλος αγρονόμος-μηχανικός Claube Aubert, «Manger bio, c'est mieux!» (Φάτε bio, είναι καλύτερα!) έχει συγκεντρώσει τα ακόλουθα αποτελέσματα:

Υπάρχουν υπολείμματα από 338 φυτοφάρμακα στα λαχανικά

319 στα φρούτα
93 στα σιτηρά
34 στα ζωικά προϊόντα

Ωστόσο όλα τα φρούτα και τα λαχανικά δεν επηρεάζονται από τα φυτοφάρμακα με τον ίδιο τρόπο. Τα πιό «τυχερά» είναι το κρεμμύδι, το σκόρδο και ακολουθούν το σπανάκι, τα σπαράγγια, τα πράσα, οι πατάτες.

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά τα πιο επηρεασμένα από φυτοφάρμακα:

Τα αγγουράκια και τα κολοκύθια

Πάνω από το 1/3 αυτών των λαχανικών είναι μολυσμένα, σύμφωνα με την EFSA. Ωστόσο όταν καθαριστούν και αφαιρεθεί η φλούδα τότε ο κίνδυνος μειώνεται.

Τα όσπρια

τρόφιμα

Πάνω από το 40% των οσπρίων είναι μολυσμένα από φυτοφάρμακα.

Τα φρούτα με πυρήνα (αβοκάντο, βερύκοκο, μάνγκο κλπ)

Εδώ τα πράγματα γίνονται πολύ επικίνδυνα. Πάνω από τα μισά φρούτα με κουκούτσι (54,8%) φέρουν υπολείμματα φυτοφαρμάκων. Πρέπει να γνωρίζουμε ότι αυτά τα φρούτα δέχονται μεγάλες επιθέσεις από έντομα και ραντίζονται πολύ τακτικά.

Τα φρούτα με κουκούτσι (μήλα, αχλάδια κλπ)

τρόφιμα

Τα μήλα δέχονται σφοδρές επιθέσεις από σκουλήκια και έντομα. Αποτέλεσμα πάνω από 65,2% των δειγμάτων φέρουν υπολείμματα φυτοφαρμάκων.

Οι πιπεριές

Ραντίζονται συχνά και το 66% των δειγμάτων εντοπίστηκαν με φυτοφάρμακα.

Οι σαλάτες

Δέχονται τα περισσότερα ραντίσματα, περίπου τα 2/3 της σαλάτας που καταναλώνουμε έχει φυτοφάρμακα.

Οι φράουλες

τρόφιμα

Το 71,3% των δειγμάτων έχουν υπολείμματα φυτοφαρμάκων.

Τα εσπεριδοειδή

Το 75% στα πορτοκάλια και τα λεμόνια έχουν φυτοφάρμακα.

Οι φραμπουάζ

Το 75,9% από τα εξαίσια αυτά φρούτα έχουν υπολείμματα φυτοφαρμάκων.

Τα σταφύλια

Σε παγκόσμια κλίμακα το 73,8% των σταφυλιών έχουν υπολείμματα φυτοφαρμάκων. Το πρόβλημα με τα σταφύλια το έχουν πολλά εποχιακά φρούτα, αφού η φλούδα δεν αφαιρείται και είναι εκεί ακριβώς που ραντίζονται.

Δείτε αναλυτικά και για τα τρόφιμο που περιέχουν... πλαστικό!

Ποια είναι τα 10 τρόφιμα που δεν πρέπει ποτέ να υπάρχουν στην κουζίνα σας!

Δείτε τη λίστα με τις 10 σούπερ ανθυγιεινές τροφές που πρέπει να βγουν μια και καλή από την κουζίνασας, για να προφυλάξετε την υγεία, αλλά και τη σιλουέτα σας.

Πατατάκια Είναι εθιστικά, έχουν πολλές θερμίδες και λιπαρά. Σίγουρα, όσο και να σκεφτούμε, δε θα βρούμε τίποτα καλό να πούμε γι' αυτά. Αφήστε που κανείς δεν μπορεί να φάει μια λογική ποσότητα αλλά πρέπει σώνει και καλά να τελειώσει μια ολόκληρη συσκευασία. Επομένως, το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να τα βγάλετε τελείως από το σπίτι και τη ζωή σας. Ακόμα και τα πιο «υγιεινά» πατατάκια καλό είναι να μην βρίσκονται ποτέ στα ντουλάπια σας.

Μήπως η Κουζίνα σας Σαμποτάρει τη Δίαιτα σας;

Ενεργειακά ποτά Μπορεί να είναι φτιαγμένα για να σας γεμίζουν ενέργεια και να σας ενυδατώνουν μετά από μια κουραστική προπόνηση αλλά τα ενεργειακά ποτά δεν έχουν καμία θέση στην κουζίνα σας (εκτός κι αν γυμνάζεστε πολύ εντατικά σε καθημερινή βάση). Πολλά από αυτά περιέχουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης ή άλλων γλυκαντικών ουσιών. Προτιμήστε να πίνετε πράσινο τσάι ή απλά νερό για να ενυδατώνεστε

Τα αγοραστά cookies είναι μία κακή πηγή ζάχαρης και πρέπει να τη βγάλετε από τη ζωή σας.
Cookies του εμπορίου Ακόμα και αν λένε πως έχουν μόλις 90 θερμίδες το ένα, τα αγοραστά cookies είναι από τις τροφές που δεν έχουν να σας προσφέρουν τίποτα και έχουν και διάφορα χημικά που σας κάνουν κακό. Γιατί να μην φτιάξετε καλύτερα τα δικά σας;

Frozen Yogurt Αν αγαπάτε το frozen yogurt κρατήστε την αγάπη σας μακριά από το σπίτι σας. Μπορείτε να απολαμβάνετε ένα κυπελάκι παγωμένο γιαούρτι που και που σε κάποιο μαγαζί αλλά καλό είναι να μην υπάρχει στην κουζίνα σας γιατί θα μπαίνετε στον πειρασμό να το τρώτε κάθε βράδυ μετά το φαγητό σας σαν επιδόρπιο. Όσο κι αν νομίζετε πως είναι μία υγιεινή επιλογή, στην πραγματικότητα δεν είναι. Είναι λίγο πιο υγιεινό από το παγωτό αλλά και πάλι περιέχει μεγάλες ποσότητες ζάχαρης.

Κέτσαπ Μπορεί να μην έχει πολλές θερμίδες αλλά πρέπει να κόψετε την κακή συνήθεια να βουτάτε τα πάντα μέσα σε αυτήν. Όσο και να μην της φαίνεται ακόμα και οι πιο καυτερές εκδοχές της περιέχουν περισσότερη ζάχαρη απ' όσο νομίζετε. Μόλις 1 κ.σ. περιέχει 4 γραμμάρια ζάχαρης.

Μαργαρίνη Η μαργαρίνη περιέχει τρανς λιπαρά, το χειρότερο είδος λίπους, που επηρεάζουν τα επίπεδα της χοληστερόλης και δημιουργούν προβλήματα στην καρδιά. Επομένως, καλό είναι να βγάλετε εντελώς από την κουζίνα σας αυτό το άχρηστο φαγητό.

Διαβάστε 8 συμβουλές για δυνατή καρδιά.

Ποπ κορν Μην αρπάζεστε πριν διάβασετε τη συνέχεια! Το ποπ-κορν που είναι φτιαγμένο σε κατσαρόλα με λίγο λαδάκι δεν είναι καθόλου κακό. Αυτό, όμως, που φτιάχνετε στον φούρνο μικροκυμάτων με μπόλικο αλάτι και μετά ρίχνετε από πάνω και βούτυρο είναι ό,τι χειρότερο για την υγεία σας. Προτιμήστε τα σκέτα με λίγο ελαιόλαδο και ελάχιστο αλάτι ή μην τα ξαναβάλετε ποτέ στο σπίτι σας.

Aναψυκτικά Δε χρειάζεται να σας πούμε πως τα αναψυκτικά δεν πρέπει να υπάρχουν στην κουζίνα κανενός σπιτιού, αλλά θα το κάνουμε (γιατί κατά πάσα πιθανότητα δεν έχετε βάλει μυαλό). Καθίστε για ένα λεπτό και σκεφτείτε το καλά. Υπάρχει κάποιο αναψυκτικό που έχει να προσφέρει κάτι στον οργανισμό σας; Επειδή σίγουρα η απάντηση είναι «όχι», βγάλτε το δια παντός από την κουζίνα σας. Αν θέλετε να πιείτε καμιά φορά ένα αναψυκτικό μπορείτε να το κάνετε στην έξοδό σας.

Το λευκό ψωμί περιέχει μεγάλη ποσότητα ζάχαρης, πράγμα το οποίο οι περισσότεροι αγνοούμε.
Λευκό ψωμί Δεν σας λέμε να κόψετε τελείως το ψωμί. Σας λέμε απλά να κόψετε το λευκό ψωμί το οποίο, όπως και η ζάχαρη, είναι επίσης εθιστικό. Το λευκό ψωμί περιέχει συστατικά που δεν μπορεί να επεξεργαστεί εύκολα ο οργανισμός καθώς και μεγάλη ποσότητα ζάχαρης.

Δημητριακά με ζάχαρη Σίγουρα όλα τα δημητριακά δεν είναι κακά αλλά αυτά που περιέχουν ζάχαρη είναι ό,τι χειρότερο. Καλό είναι να κοιτάτε τις ετικέτες σας και να μένετε μακριά από εκείνα που περιέχουν μπόλικη.

Διαβάστε περισσότερα θέματα υγείας στο Athensmagazine.gr!

 

Ομορφιά & Υγεία

Ροή ειδήσεων

Share