Σάββατο, 20 Ιουλίου 2019

Είναι πια πραγματικότητα: Ο πρώτος διαγωνισμός τεχνητής νοημοσύνης και νοημοσύνης ζώων!

Ποιος θα αποδειχθεί νικητής;

11 Ιουλίου 2019 10:24
Είναι πια πραγματικότητα: Ο πρώτος διαγωνισμός τεχνητής νοημοσύνης και νοημοσύνης ζώων!

Κι όμως έγινε πραγματικότητα ο πρώτος διαγωνισμός τεχνητής νοημοσύνης και νοημοσύνης ζώων! Ποιος θα είναι ο νικητής όμως σε αυτόν τον διαγωνισμό; Να σας θυμίσουμε ότι και η Ελλάδα υιοθέτησε τις αρχές του ΟΟΣΑ για την τεχνητή νοημοσύνη!

Όμως πόσο έξυπνη είναι τελικά η τεχνητή νοημοσύνη και πώς τα πάει σε πραγματικές συνθήκες σε σχέση με μία μέλισσα, ένα ποντίκι, έναν σκύλο ή έναν χιμπατζή;

Η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) έχει κάνει αναμφισβήτητες προόδους τα τελευταία χρόνια, ξεπερνώντας τους ανθρώπους σε διάφορα παιγνίδια (σκάκι, Go, πόκερ κ.ά.), ακόμη και σε ιατρικές διαγνώσεις. Όμως ακόμη και τα πιο «έξυπνα» συστήματα δεν φαίνονται ικανά να ανταγωνιστούν ένα απλό ζώο, το οποίο ψάχνει την τροφή του σε ένα περιβάλλον που αλλάζει συνεχώς και απρόσμενα.

Τεχνητή νοημοσύνη διαγωνισμός

Την απάντηση καλείται να δώσει ο πρώτος μεταξύ τους διαγωνισμός, με την ονομασία «Animal-AI Olympics», που άρχισε την 1η Ιουλίου και τα αποτελέσματα αναμένονται εντός του Δεκεμβρίου φέτος. Διάφορα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης θα διαγωνισθούν απέναντι σε διάφορα είδη ζώων, με έπαθλο 10.000 δολαρίων για τον νικητή. Η πρωτοβουλία ανήκει στο Κέντρο Leverhulme για το Μέλλον της Νοημοσύνης του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ και στο ερευνητικό κέντρο GoodAI της Πράγας.

Η μακραίωνη εξέλιξη έχει προικίσει τα ζώα με μία έμφυτη εξυπνάδα και προσαρμοστικότητα, που τώρα η τεχνητή νοημοσύνη καλείται να αντιμετωπίσει. Το ζώο μπορεί να λύσει ένα πρόβλημα που δεν έχει αντιμετωπίσει ξανά στο περιβάλλον του, ενώ η τεχνητή νοημοσύνη συνήθως αποτυγχάνει.

Στόχος του διαγωνισμού είναι να «τεστάρει» τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης σε πράγματα που δεν έχουν ξαναδεί ποτέ πριν. Ορισμένα πειράματα-αγωνίσματα θα είναι εμπνευσμένα από τους μύθους του Αισώπου, όπως αυτός με το κοράκι που βρίσκει έναν ευφάνταστο τρόπο για να φτάσει το φαγητό του.

Η τεχνητή νοημοσύνη έμαθε να νικάει...στην συνεργασία!

Τεχνητή νοημοσύνη βιντεοπαιχνίδια

Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί ήδη να οδηγεί αυτοκίνητα και να έχει νικήσει τους ανθρώπους σε απαιτητικά επιτραπέζια παιγνίδια, όπως το σκάκι και το Go, καθώς και σε βιντεοπαιγνίδια, όπως το StarCraft II και το Dota 2, αλλά τώρα για πρώτη φορά κατάφερε να κάνει το ίδιο σε ανταγωνιστικά παιγνίδια πολλαπλών παικτών (multiplayer shooter videogames) που απαιτούν ομαδική συνεργασία, κάτι που έως τώρα θεωρείτο τρομερά δύσκολο.

Η DeepMind, η πρωτοπόρος βρετανική εταιρεία που ανήκει πλέον στον όμιλο Alphabet της Google, εκπαίδευσε συστήματα τεχνητής νοημοσύνης (bots) να συνεργάζονται για να παίξουν με επιτυχία το κλασσικό βιντεοπαιγνίδι Quake III Arena, νικώντας και πάλι τους έμπειρους ανθρώπους παίκτες. Επιπλέον, ένας «τεχνητός» παίκτης αποδείχθηκε ότι μπορεί να συνεργασθεί μια χαρά με έναν άνθρωπο παίκτη.

Μέχρι σήμερα η τεχνητή νοημοσύνη δεν τα είχε καταφέρει με την πολυπλοκότητα παιγνιδιών που απαιτούν ομαδική συνεργασία και αλληλεπίδραση ανάμεσα σε πολλούς online παίκτες. Το να προβλέψει ένα μηχάνημα πώς θα συμπεριφερθεί ένα άλλο μηχάνημα ή ένας άνθρωπος, έτσι ώστε να μπορέσει να συνεργασθεί αποτελεσματικά μαζί του, είχε έως τώρα θεωρηθεί πολύ μεγάλη πρόκληση.

 

TECH

Ροή ειδήσεων

Share