Πέμπτη, 19 Μαΐου 2022

Ποιος είπες ότι τα λαχανικά δεν γίνεται να είναι νόστιμα: Έτσι θα τους δώσεις γεύση και ένταση

Αξίζει να τα δοκιμάσετε

19 Ιανουαρίου 2022 15:17
Ποιος είπες ότι τα λαχανικά δεν γίνεται να είναι νόστιμα: Έτσι θα τους δώσεις γεύση και ένταση
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Παρόλο που τα λαχανικά είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, πολλοί είναι αυτοί που δεν τα συμπεριλαμβάνουν στη διατροφή τους, κυρίως γιατί δεν τους αρέσει η γεύση. Ωστόσο, υπάρχει ένας τρόπος να κάνετε πιο νόστιμα τα λαχανικά σας. Σίγουρα, δεν είναι το ίδιο θρεπτικά με το να τα καταναλώνεις βρασμένα, αλλά είναι ένας τρόπος να τα συμπεριλάβεις στη διατροφή σου.

Με την ευκαιρία ανακάλυψε εδώ ποιο είναι το αντικαρκινικό λαχανικό που δυναμώνει εγκέφαλο και όραση και οι περισσότεροι δεν το αγαπάμε.

Ανέβασε την ένταση

Οι μαρινάδες είναι αποτελεσματικές σε λαχανικά που έχουν σχισμές, όπως το μπρόκολο και το κουνουπίδι, ή εκείνα που απορροφούν, όπως τα μανιτάρια, η μελιτζάνα και το κολοκυθάκι. Όμως, χάνουν μέρος των υγρών τους καθώς ψήνονται στο γκριλ. Η λύση είναι να κάνεις τις δικές σου μαρινάδες πιο έντονες χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμουλα:

Καλά Λιπαρά: Ξεκίνησε με 1 έως 2 κ.σ. εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο ή με ένα πιο ουδέτερο λάδι σε γεύση, όπως το σησαμέλαιο.

Οξύτητα: Στύψε χυμό λεμονιού ή λάιμ ή πρόσθεσε λίγο ξίδι στη μαρινάδα σου.

Αλμυρό/Ουμαμί: Πρόσθεσε μια μικρή ποσότητα σάλτσας σόγιας ή miso.

Καυτερό: Κάποια λαχανικά –ειδικά κάποια με πιο ουδέτερη γεύση– γίνονται καλύτερα ψητά αν πρώτα τα έχεις βράσει για λίγα λεπτά. Αυτό μειώνει τον χρόνο ψησίματος, τα κάνει πιο "μελωμένα" εσωτερικά και τραγανά απέξω, ενώ βοηθά τα λαχανικά να απορροφήσουν τις γευστικές μαρινάδες.

Αλεύρωσέ τα, βράσ’ τα ή άχνισέ τα μέχρι να μαλακώσουν ελαφρά και μαρινάρισέ τα για 30 λεπτά. Έπειτα
ολοκλήρωσε την παρασκευή τους με ένα γρήγορο πέρασμα από τη σχάρα.

 Έτσι θα δώσεις γεύση στα λαχανικά σου

Μαρινάδες διπλής χρήσης

Απλά χτυπώντας με το πιρούνι τα συστατικά της μαρινάδας, μπορεί να τη μετατρέψεις σε σος, ιδανική για γαρνίρισμα ενός πιάτου, για ακόμα περισσότερη γεύση.

TIP: Κράτα λίγο από τη μαρινάδα αφού τη φτιάξεις. Ανακάτεψε μέσα κρεμώδη συστατικά, όπως ταχίνι ή γιαούρτι, ή ακόμα και πιο στυφά συστατικά, όπως χυμός κίτρου ή ξίδι. Για μια πιο εναλλακτική εκδοχή μπορείς να προσθέσεις ψιλοκομμένα μυρωδικά, όπως ρίγανη και βασιλικός, και να έχεις μια σος που μοιάζει με το chimichurri.

Γλυκύτητα: Χρησιμοποίησε αρκετή ζάχαρη για να βοηθήσεις την καραμελοποίηση, αλλά όχι τόσο ώστε να καεί. Περίπου 1 κουταλιά της σούπας είναι αρκετή. Εναλλακτικά, δοκίμασε κρασί ρυζιού-mirin, μέλι ή σιρόπι αγαύης ή σφενδάμου.

Ενισχυτές Γεύσης: Παίξε με τη γεύση της μαρινάδας προσθέτοντας συστατικά όπως σάλτσα hoisin, σκόρδο, μουστάρδα, βότανα και μπαχαρικά. Αν σου αρέσουν τα καυτερά, δοκίμασε τσίλι.

Ψήσε φρούτα και αναπάντεχα λαχανικά

Αγγούρι

Άλειψε ένα κομμένο αγγούρι με λάδι από τσίλι και ψήσ’ το στο γκριλ, σε μέτρια προς δυνατή φωτιά, μέχρι να καψαλιστεί κατά τόπους. Πρόσθεσέ το σε σαλάτες ή άπλωσε πάνω του ντρέσινγκ από ταχίνι, σουσάμι και τριμμένους ξηρούς καρπούς.

Μύρτιλα

Δίνουν στα πιάτα μια καπνιστή-γλυκιά γεύση και άρωμα. Ψήσ’ τα στο γκριλ, έπειτα φτιάξε τη διάσημη μεξικάνικη σάλτσα pico de gallo με τα μούρα, ψιλοκομμένο κρεμμύδι, ντομάτα, κόλιαντρο, χαλαπένιο και χυμό λάιμ και περίχυσε με αυτήν τα λαχανικά.

Έτσι θα δώσεις γεύση στα λαχανικά σου

Γλυκοπατάτα

Ψήσ’ τη στον φούρνο μέχρι να μαλακώσει ελαφρώς. Άλειψέ τη με μια μαρινάδα εμπνευσμένη από την Ασία με σόγια σος, ξίδι ρυζιού, mirin και σησαμέλαιο και συνέχισε το ψήσιμο, μέχρι να καψαλιστεί κατά τόπους. Γαρνίρισε με μυρωδικά και σπασμένους ξηρούς καρπούς.

Εσπεριδοειδή

Κάθε φορά που ψήνεις στο γκριλ βάλε ένα λεμόνι ή ένα πορτοκάλι κομμένο στη μέση πάνω στη σχάρα. Οι χυμοί του θα καραμελώσουν και θα δώσουν ένα έντονο άρωμα εσπεριδοειδών στα ψητά λαχανικά και στις βινεγκρέτ.

Πηγή: shape.gr

 

Συνταγές

Ροή ειδήσεων

Share