Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024

ΙΟΝ : H ιστορία της αγαπημένης Ελληνικής σοκολάτας απο τα παιδικά μας χρόνια!

Από το 1930 έως σήμερα!

27 Μαρτίου 2019 09:21
ΙΟΝ : H ιστορία της αγαπημένης Ελληνικής σοκολάτας απο τα παιδικά μας χρόνια!

Το όνομα ΙΟΝ έχει καταφέρει να γίνει συνώνυμο της σοκολάτας στην Ελλάδα χάριν στην προσήλωση της εταιρείας στην ποιότητα, την καινοτομία και την ξεχωριστή γεύση των προϊόντων της.

Μια ομάδα μετόχων ξεκινάνε το 1930 ένα εργοστάσιο παραγωγής σοκολάτας στην οδό Πειραιώς, στο Νέο Φάληρο, όπου και μέχρι σήμερα βρίσκεται.Φιλοδοξία τους είναι να γίνουν σοκολατοποιοί. Το πρώτο καταστατικό της εταιρείας ΙΟΝ Α.Ε δημοσιεύεται στο υπ’ αριθμό 267/23.9.1930 φύλλο της ‘Εφημερίδας της Κυβερνήσεως’.

Στη συνέχεια της ΙΟΝ Α.Ε. δημιουργείται και η εταιρεία NASKO A.E. με σκοπό την παραγωγή ζαχαρωδών προϊόντων. Η επωνυμία αυτή χαρακτήρισε μετέπειτα γενιές προϊόντων καραμέλας ΙΟΝ που φθάνουν έως σήμερα με τις γνωστές γεμιστές καραμέλες ΝΑΣΚΟ φρούτων και ασορτί.

Το εργοστάσιο σοκολατοποιίας ΙΟΝ, εκεί που το ταξίδι της ελληνικής σοκολάτας ξεκινά.

Τα θεμέλια του σημερινού μεγέθους της ΙΟΝ, ως μια από τις μεγαλύτερες Ελληνικές βιομηχανίες σοκολατοειδών και ζαχαρωδών προϊόντων, τοποθετούνται μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο πόλεμο. Αρχικά δημιουργείται (1956) η εμπορική εταιρεία ‘Αδελφοί Ι. Κωτσιόπουλοι’ η οποία αναλαμβάνει την αποκλειστική διάθεση των προϊόντων της ΙΟΝ καθώς και των προϊόντων της ΝΑΣΚΟ.

Με έδρα στον Πειραιά (Λουδοβίκου 22) και το πρώτο της κατάστημα στο εμπορικό κέντρο της Αθήνας (Αθηνάς 43γ) η νεοσύστατη αυτή εταιρεία θέτει τις βάσεις του σημερινού δικτύου πωλήσεων και διανομής της εταιρείας.

Λίγο αργότερα η ΙΟΝ αφομοιώνει την εταιρεία ΝΑΣΚΟ Α.Ε.και αποκτά πλέον την σημερινή της μορφή με παραγωγή ευρείας γκάμας ζαχαρωδών και σοκολατοειδών προϊόντων. Σταδιακά έρχεται και η επέκταση της εταιρείας σε νέους κλάδους ζαχαρωδών όπως γκοφρέτες, candy bars και σοκοπάστες. Την 85ετή γλυκιά παρουσία της στην αγορά θα γιορτάσει το 2015 η ΙΟΝ, που βλέπει τα έσοδά της να φτάνουν πλέον τα 100 εκατ. ευρώ.

Η αμιγώς ελληνική εταιρεία σημειώνει σταθερή βελτίωση των οικονομικών μεγεθών της εν μέσω κρίσης, λειτουργεί στο ακέραιο τις τρεις μονάδες παραγωγής που διαθέτει (Νέο Φάληρο, Μαρκόπουλο και Αρτα), όχι μόνο διατηρεί αλλά αυξάνει τις θέσεις εργασίας σε 900 άτομα και δικαιούται να είναι ένας από τους παίκτες της «επόμενης ημέρας».

«Η πρώτη σου αγάπη και παντοτινή». Με αυτή τη γλυκιά υπενθύμιση κλείνει το διαχρονικό 37 δευτερολέπτων διαφημιστικό ταινιάκι της ΙΟΝ, που αναφέρεται σε «Γεύση φτιαγμένη από όνειρο. Μοναδική όσο εσύ».

Οι διαφημιστικές αναφορές της σοκολατοβιομηχανίας στοχεύουν στο θυμικό τόσο του πιτσιρικά όσο και του γονιού του, με σκοπό να τονίσουν την υπόσχεση «ΙΟΝ για πάντα», που αποτελεί διαχρονικό σύνθημα της εταιρείας. Η ΙΟΝ ποντάρει πολλά στο να θυμίζει πως παραμένει αμιγώς ελληνική και ότι έπειτα από σχεδόν ογδόντα πέντε χρόνια επιχειρηματικής παρουσίας επιμένει σε μια ιδιαίτερα χαμηλών τόνων προσέγγιση.

Σε αντιδιαστολή με την άλλη ιστορική σοκολατοβιομηχανία, Παυλίδης, η ομάδα επιχειρηματιών της Ιον επιμένει να αρνείται κατηγορηματικά τις δελεαστικές προτάσεις εξαγοράς, συνεχίζει έναν μοναχικό θα έλεγες δρόμο, αρκετά ρομαντικό πια σε καιρούς όπως οι τωρινοί. ΙΟΝ, ΓΙΩΤΗΣ και ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ μπορεί να θεωρηθούν ως η «εθνική 3άδα του κλάδου διατροφής», ενός τομέα που τελευταία ενισχύεται από νεότερα ονόματα, πολλούς τοπικούς παραγωγούς, ενθαρρυντικές ενδείξεις αναζωογόννησης του πρωτογενούς τομέα.

Η ΙΟΝ, ιδιαίτερα τα τελευταία 60 χρόνια, στα οποία διατηρεί ηγετική θέση στον κλάδο της σοκολάτας, κατέχει πολλές πρωτιές στο χώρο ως προς τα προϊόντα που διαθέτει στην αγορά αλλά και ως προς την επικοινωνία της, την οργάνωση της και την κοινωνική προσφορά της.

Πρώτη λανσάρισε στην ελληνική αγορά τη σοκολάτα γάλακτος με αμύγδαλα που μέχρι σήμερα είναι το πλέον αγαπητό είδος. Η ΙΟΝ Αμυγδάλου παραμένει ο ηγέτης της αγοράς για περισσότερο από πέντε δεκαετίες.

Αλλά οι καινοτομίες δεν περιορίζονται μόνο στα προϊόντα ή την προώθησή τους. Στις δεκαετίες του 60 και 70 η ΙΟΝ ήταν από τις πρώτες εταιρείες στην Ελλάδα που χρησιμοποίησαν ενεργά την διαφήμιση, πρώτα την έντυπη και αργότερα, με την εξάπλωση της τηλεόρασης, τα διαφημιστικά σποτ.

Nα σας θυμήσουμε ακόμα ένα Retro θέμα με τους 20 παλιούς Έλληνες ηθοποιούς που βρήκαμε πώς ήταν στα νιάτα τους!

Με δικά της κέντρα διανομής σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, δικό της δίκτυο πωλητών και αντιπροσώπων, καλύπτει και εξυπηρετεί το σύνολο της ελληνικής αγοράς. Επίσης, και η εξαγωγική της δραστηριότητα αναπτύσσεται σταθερά με στόχο κυρίως τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, του Αραβικού Κόσμου της Δυτικής Αμερικής και της Άπω Ανατολής (Ιαπωνία).

Η ΙΟΝ σήμερα διαθέτει τρεις σύγχρονες μονάδες παραγωγής (Ν. Φάληρο, Άρτα και Μαρκόπουλο Αττικής), με υψηλή παραγωγική δυνατότητα, εργαστήρια ποιοτικού ελέγχου και εξέλιξης νέων προϊόντων. Με σύνολο εργαζομένων που ξεπερνάει τους 970 και κύκλο εργασιών κοντά στα 105 εκατομμύρια ευρώ, κατατάσσεται μεταξύ των 60 μεγαλυτέρων βιομηχανιών στην Ελλάδα και είναι εξ ολοκλήρου ελληνικών συμφερόντων.

Η ΙΟΝ φροντίζει ιδιαίτερα για την επιμόρφωση των εργαζομένων της με διάφορα σεμινάρια, αλλά και για την ψυχαγωγία τους, με την διοργάνωση εκδρομών και άλλων εκδηλώσεων, ενώ ιδιαίτερη μέριμνα λαμβάνεται για την υγεία τους με τη λειτουργία ιατρείου και κοινωνικής υπηρεσίας.

Μερικές από τις πιο όμορφες, ρετρό διαφημίσεις της εταιρίας:

Αθήνα: Το πρώτο ζαχαροπλαστείο της πόλης και το φιάσκο με το παγωτό του!

Νέες συνήθειες, ήθη και τάσεις ήρθαν από το εξωτερικό, μαζί με τον Όθωνα και την αυλή του

Όταν η Αθήνα έγινε πρωτεύουσαν του ελληνικού κράτους το 1834, η πόλη άρχισε να μεταμορφώνεται σταδιακά σε μια ευρωπαϊκή σύγχρονη πόλη. Νέες συνήθειες, ήθη και τάσεις ήρθαν από το εξωτερικό, μαζί με τον Όθωνα και την αυλή του.

Εκτός από την ποικιλία των αγνώστων για τους Αθηναίους νεόφερτων γλυκισμάτων είχε πολύ εντυπωσιάσει το καινοφανές της περιτύλιξης τους με χρυσόχαρτο.

Και ενώ όλα πήγαιναν καλά για αυτό, η φήμη του δέχθηκε ένα ανεπανόρθωτο πλήγμα όταν ανέλαβε την παραγωγή παγωτών για το χορό του αντιβασιλέα Άρμανσπεργκ.

Η κατάχρηση χρωστικών ουσιών στα παγωτά αυτά είχε ως αποτέλεσμα οι καλεσμένοι να καταληφθούν από έντονους στομαχικούς πόνους και διαταραχές και η εκδήλωση να λήξει άδοξα με την αποχώρηση όλων

Διαβάστε περισσότερα retro θέματα απο την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο Athensmagazine.gr

 

Retromania

Ροή ειδήσεων

Share