Τετάρτη, 27 Οκτωβρίου 2021

Αύξηση της ύλης για την καταπολέμηση της παπαγαλίας προτείνει ο Οργανισμός Εξετάσεων

Ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων προτείνει αύξηση της εξεταστέας ύλης στις Πανελλαδικές Εξετάσεις και μείωση του επιπέδου της δυσκολίας των ερωτημάτων!

13 Μαΐου 2021 12:26
Αύξηση της ύλης για την καταπολέμηση της παπαγαλίας προτείνει ο Οργανισμός Εξετάσεων
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Πανελλαδικές Εξετάσεις 2021: Αύξηση της ύλης των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων και ταυτόχρονα μείωση του επιπέδου της δυσκολίας των ερωτημάτων που επιλέγονται από την Κεντρική Επιτροπή Πανελλαδικών Εξετάσεων, προτείνει προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων που βρίσκεται υπό την εποπτεία του εκάστοτε υπουργού και εδρεύει στο υπουργείο Παιδείας.

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του esos.gr, ως παράδειγμα εξεταστέας ύλης ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων προτείνει στην υπουργό Ν. Κεραμέως το Βασιλικό Διάταγμα 277 του 1965, με το οποίο καθορίζονταν η εξεταστέα ύλη του Ακαδημαϊκού Απολυτηρίου του 1965.

Ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων προτείνει εκ νέου αύξηση της εξεταστέας ύλης όλων των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων και τον προσδιορισμό της με ολόκληρες θεματικές ενότητες ή κεφάλαια του σχολικού βιβλίου και όχι με σελίδες ή παραγράφους από το σχολικό βιβλίο.

Εξηγεί τον λόγο: Η αυστηρά οριοθετημένη και μικρή σε έκταση εξεταστέα ύλη, μέσα από σελίδες σχολικών βιβλίων, οδηγεί νομοτελειακά στην "παπαγαλία”.

Με την ευκαιρία δείτε εδώ αναλυτικά το πρόγραμμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων για ΓΕΛ και ΕΠΑΛ.

Αύξηση της ύλης για την καταπολέμηση της παπαγαλίας προτείνει ο Οργανισμός Εξετάσεων

Η εισήγηση του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων

Να υπάρχει ύλη, αλλά να καθορίζεται με επιστημονικές περιοχές, όχι με σελίδες από τα σχολικά βιβλία.
Η ύλη των εξεταζόμενων μαθημάτων πρέπει να περιγράφεται στις υπουργικές αποφάσεις με τρόπο γενικό και περιγραφικό και να μην αναλύεται με σχολαστικό τρόπο και λεπτομερείς παραπομπές σε σελίδες, παραγράφους, ενότητες και υποενότητες των σχολικών βιβλίων.
Οι συνέπειες της στείρας αποστήθισης είναι καταστροφικές, όχι μόνον για το γεγονός ότι οι υποψήφιοι στερούνται της πραγματικής γνώσης, αλλά κυρίως γιατί δημιουργεί μη σκεπτόμενους πoλίτες, σημειώνει ο Οργανισμός.

Διαπιστώνει συνεχή αύξηση της δαπάνης των οικογενειών στα Φροντιστήρια των τελευταίων τάξεων Λυκείου των μαθητών.

Επισημαίνει ότι με την φροντιστηριακή εκπαίδευση των μαθητών, πέρα από την οικονομική επιβάρυνση δρα ενισχύοντας την ανισότητα στην ελληνική εκπαίδευση.

Υπογραμμίζει ότι η δυνατότητα που δόθηκε στους υποψηφίους να δηλώσουν την προτίμησή τους για μεγάλο αριθμό σχολών είχε ως αποτέλεσμα την παραγνώριση των ενδιαφερόντων τους.

Θεωρεί πολύ χρήσιμη τη θεσμοθέτηση ενός συστήματος παρακολούθησης της πορείας των φοιτητών στα ΑΕΙ φοίτησης κατά τα πρώτα έτη φοίτησής τους, ώστε να υπάρχει πλούτος δεδομένων που θα βοηθήσει στην βελτίωση του συστήματος.

Παρατηρεί ότι οι Πανελλήνιες Εξετάσεις λειτουργούν χωρίς ρητά και θεσμικά διατυπωμένο θεωρητικό πλαίσιο, από το οποίο θα αναδύεται το πλαίσιο των κεντρικών επιλογών του συστήματος, όπως:

α. Ποιος είναι ο σκοπός και οι στόχοι των Πανελληνίων Εξετάσεων;

β. Ποιο πλήθος προσανατολισμών / κατευθύνσεων και επιστημονικών πεδίων διασφαλίζει το σκοπό και τους στόχους;

γ. Πόσα και ποια εξεταζόμενα μαθήματα ανά επιστημονικό πεδίο διασφαλίζουν το σκοπό και τους στόχους;

δ. Ποιο πρέπει να είναι το εύρος επιλογής τμημάτων/σχολών από τους υποψηφίους ώστε να διασφαλίζονται καλύτερα οι σπουδές τους καθώς και η ποιότητα τους επιστημονικού δυναμικού που αναπτύσσει η ελληνική κοινωνία;

ε. Κατά πόσο είναι χρήσιμη η δυνατότητα των υποψηφίων να επιλέγουν σχολές από διαφορετικούς προσανατολισμούς;

Αύξηση της ύλης για την καταπολέμηση της παπαγαλίας προτείνει ο Οργανισμός Εξετάσεων

Πανελλαδικές 2021: Ένας στους τρεις εκτός ΑΕΙ φέτος

Πανελλαδικές Εξετάσεις 2021: Περίπου ένας μήνας απομένει για την έναρξη των Πανελλαδικών εξετάσεων 2021, με τους υποψηφίους να ετοιμάζονται, πλέον, πυρετωδώς.

Μετά το άνοιγμα των φροντιστηρίων, οι χιλιάδες υποψήφιοι των Πανελλαδικών εστιάζουν στην κάλυψη της μειωμένης ύλης, έχοντας στο νου τους τις δυο βασικές αλλαγές που θα ισχύσουν φέτος, δηλαδή την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και τα διπλά μηχανογραφικά.

Σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας, οι Πανελλαδικές θα ξεκινήσουν -«παραδοσιακά» με τη Νεοελληνική Γλώσσα- στις 14 Ιουνίου για τα Γενικά Λύκεια και στις 15 Ιουνίου για τα ΕΠΑΛ (δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα).

Πανελλαδικές 2021

Οι 5 βασικές αλλαγές στις Πανελλαδικές

O Στράτος Στρατηγάκης, μαθηματικός – σύμβουλος σταδιοδρομίας, είχε εξηγήσει στο iefimerida.gr τί είναι και πώς ακριβώς υπολογίζεται η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. Σήμερα, ο έμπειρος αναλυτής παρουσιάζει τις 5 βασικές αλλαγές στις φετινές Πανελλαδικές εξετάσεις καθώς και τί πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι.

Οι 5 βασικές αλλαγές είναι οι εξής:

1. Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής
«Η καθιέρωση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) αναμένεται να αφήσει εκτός ΑΕΙ έναν στους τρεις υποψηφίους. Ο υποψήφιος για να μπορέσει να δηλώσει σχολές του Επιστημονικού του Πεδίου στο Μηχανογραφικό πρέπει να γράψει τουλάχιστον το 80% του μέσου όρου όλων των υποψηφίων. Αν δεν το καταφέρει δεν θα μπορεί να δηλώσει καμία σχολή του Επιστημονικού του Πεδίου. Αν το καταφέρει θα μπορεί να δηλώσει μόνο τις σχολές που θα επιλέξουν το χαμηλότερο συντελεστή 0,8» λέει ο Στράτος Στρατηγάκης στο iefimerida.gr. Για τις σχολές που θα επιλέξουν μεγαλύτερο συντελεστή, μέχρι το 1,2, ο κ. Στρατηγάκης επισημαίνει ότι «ο υποψήφιος θα πρέπει να γράψει καλύτερα για να έχει το δικαίωμα να τις δηλώσει. Για τις σχολές που ανήκουν σε περισσότερα από ένα πεδία πρέπει να γράψει τουλάχιστον το 80% του μικρότερου μέσου όρου από τα πεδία που ανήκει η σχολή».

Πανελλαδικές 2021

Οπως εξηγεί, «το πλεονέκτημα αυτού του πολύπλοκου υπολογισμού είναι ότι η ΕΒΕ είναι ανεξάρτητη του βαθμού δυσκολίας των θεμάτων. Το μειονέκτημα είναι ότι απαιτείται να γράψει ο υποψήφιος τουλάχιστον το 80% του μέσου όρου όλων των υποψηφίων, που, τουλάχιστον για φέτος με τις ειδικές συνθήκες της πανδημίας, είναι πολύ δύσκολο για πολλούς υποψηφίους. Με βάση τις περσινές επιδόσεις αναμένουμε να μην εισαχθεί στα ΑΕΙ σχεδόν κανείς υποψήφιος με λιγότερα από 8.000 μόρια».

2. Επαναφορά συντελεστών βαρύτητας
Η δεύτερη μεγάλη αλλαγή είναι οι συντελεστές βαρύτητας. «Η επαναφορά των συντελεστών βαρύτητας για δύο μαθήματα κάθε Επιστημονικού Πεδίου, είναι σωστή και απαραίτητη, γιατί πέρυσι που δεν υπήρχαν συντελεστές είχαμε πάρα πολλές ισοβαθμίες υποψηφίων, με αποτέλεσμα να υπάρξουν υποψήφιοι που ενώ συγκέντρωσαν τα μόρια της βάσης της σχολής τελικά έμειναν απέξω. Το σύστημα αυτό θα ισχύσει μόνο για φέτος γιατί του χρόνου κάθε τμήμα θα επιλέγει τους δικούς του συντελεστές βαρύτητας» τονίζει ο Στράτος Στρατηγάκης.

3. Προσοχή σε όσους «βλέπουν» στο 2022
Ο Στράτος Στρατηγάκης καλεί τους υποψηφίους που «κοιτάζουν» στις Πανελλαδικές του 2022 να είναι προσεκτικοί. «Όσοι υποψήφιοι θελήσουν να εξεταστούν στις Πανελλαδικές για δεύτερη φορά το 2022 πρέπει να γνωρίζουν ότι του χρόνου θα εξεταστούν στην ύλη που θα ισχύει του χρόνου και στα εξεταζόμενα μαθήματα που θα ισχύουν το 2022. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα υπάρχει μειωμένη ύλη, αν όλα πάνε καλά με την πανδημία, και οι υποψήφιοι των Ανθρωπιστικών Σπουδών θα εξεταστούν στα Λατινικά αντί της Κοινωνιολογίας» υπογραμμίζει.

4. Ο αριθμός των εισακτέων
Κατά τον κ. Στρατηγάκη, ο αριθμός των εισακτέων, που θα ανακοινωθεί στις 15 Μαΐου, «αναμένεται να είναι διαφοροποιημένος σε σχέση με πέρυσι, γιατί το Υπουργείο Παιδείας έχει ανακοινώσει ότι θα υπάρξει μεταφορά θέσεων από τα κεντρικά Πανεπιστήμια προς τα περιφερειακά. Γι’ αυτό υπάρχει και η καθυστέρηση ανακοίνωσης του αριθμού των εισακτέων. Ας ελπίσουμε ότι δεν θα έχουμε αλλαγές στον αριθμό των τμημάτων του Μηχανογραφικού» τονίζει.

5. Το διπλό μηχανογραφικό
«Από φέτος οι υποψήφιοι θα έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν και δεύτερο Μηχανογραφικό, για την εισαγωγή τους στα δημόσια ΙΕΚ. Αυτή η δυνατότητα δεν τους δίνει κάποια επιπλέον ευκαιρία, γιατί έτσι και αλλιώς η εισαγωγή τους στα ΙΕΚ γινόταν και γίνεται με το απολυτήριο Λυκείου» εξηγεί ο μαθηματικός – σύμβουλος σταδιοδρομίας Στράτος Στρατηγάκης.

Συνοψίζοντας τις αλλαγές, ο κ. Στρατηγάκης υποστηρίζει ότι «από όλες αυτές τις αλλαγές η σημαντικότερη είναι, φυσικά, η καθιέρωση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, που θα αφήσει εκτός ΑΕΙ ένα σημαντικό αριθμό υποψηφίων. Ας προσπαθήσουν, λοιπόν, οι υποψήφιοι να προετοιμαστούν όσο καλύτερα μπορούν, ώστε να μη βρεθούν μπροστά σε δυσάρεστες εκπλήξεις. Οι υπόλοιπες αλλαγές, όπως το διπλό Μηχανογραφικό και οι διαφορετικοί συντελεστές βαρύτητας θα ισχύσουν από τις Πανελλαδικές του 2022» λέει καταλήγοντας.

Πανελλαδικές εξετάσεις 2021: Αυτό είναι το πρόγραμμα για ΓΕΛ και ΕΠΑΛ

Γνωστό έγινε το πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων για το έτος 2021, όπως το ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας.

Πανελλαδικές εξετάσεις: Αυτό είναι το πρόγραμμα για το 2021 σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ

Το πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων Γενικών Λυκείων και Επαγγελματικών Λυκείων 2021, όπως αυτό καθορίστηκε με σχετικές Υπουργικές Αποφάσεις, μετά την επιστροφή στα θρανία, έχει ως εξής:

1. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2021 ΤΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΛ

ΗΜΕΡΑ ΗΜΕΡ/ΝΙΑ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (Ο.Π.= Ομάδα Προσανατολισμού)

ΔΕΥΤΕΡΑ 14-6-2021 - ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΤΕΤΑΡΤΗ 16-6-2021 - ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ - ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - ΒΙΟΛΟΓΙΑ Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ + Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 18-6-2021 - ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ - ΧΗΜΕΙΑ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ + Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

ΤΡΙΤΗ 22-6-2021 - ΙΣΤΟΡΙΑ -ΦΥΣΙΚΗ - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ + Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες.

Η εξεταστέα ύλη και τα θέματα των εξετάσεων είναι κοινά για όλους τους υποψηφίους από τα ημερήσια και εσπερινά ΓΕΛ.

2. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΤΟΥΣ 2021 ΤΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΛ

ΗΜΕΡΑ ΗΜΕΡ/ΝΙΑ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΤΡΙΤΗ 15-06-2021 - ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

ΠΕΜΠΤΗ 17-06-2021 - ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (Άλγεβρα)

ΣΑΒΒΑΤΟ 19-06-2021 - ΑΝΑΤΟΜΙΑ-ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ II - ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΑΟΘ) - ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΑΡΧΕΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ

ΤΕΤΑΡΤΗ 23-06-2021 - ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑ 2 - ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ - ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ-ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ-ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ - ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

ΠΕΜΠΤΗ 24-06-2021 - ΥΓΙΕΙΝΗ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΑΟΔ) - ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΧΑΝΩΝ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 25-06-2021 - ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ - ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ - ΝΑΥΣΙΠΛΟΪΑ ΙΙ - ΝΑΥΤΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 26-06-2021 - ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΥΛΙΚΩΝ - ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ - ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ II (ΜΕΚ ΙΙ) - ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

ΔΕΥΤΕΡΑ 28-06-2021 - ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΥΞΗΣ-ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ - ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ - ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΘΕΡΜΑΝΣΕΩΝ

Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες, εκτός από το μάθημα ειδικότητας: Αρχιτεκτονικό Σχέδιο, για το οποίο η διάρκεια εξέτασης είναι τέσσερις (4) ώρες.

 

Παιδεία

Ροή ειδήσεων

Share