Κυριακή, 13 Ιουνίου 2021

Πανελλαδικές εξετάσεις: Αυτό θα συμβεί αν ένας μαθητής έχει κορωνοϊό στη διάρκεια των εξετάσεων

Τι προβλέπεται σε αυτή την περίπτωση;

25 Απριλίου 2021 12:40
Πανελλαδικές εξετάσεις: Αυτό θα συμβεί αν ένας μαθητής έχει κορωνοϊό στη διάρκεια των εξετάσεων
Από Ραφαήλ Αλαγάς

Οι Πανελλαδικές εξετάσεις πλησιάζουν κι έχουν ως ημερομηνία έναρξης το διήμερο 14-15 Ιουνίου, αλλά η ιδιαίτερη συνθήκη του κορωνοϊού, επιβάλλει και ξεχωριστές ρυθμίσεις από το Υπουργείο Παιδείας.

Η πιθανότητα να νοσήσει κάποιος εξεταζόμενος πριν από τις εξετάσεις τρομάζει, ωστόσο υπάρχει πρόβλεψη για την συγκεκριμένη περίπτωση. Αν κάποιος μαθητής νοσήσει, μπορεί να συμμετέχει στις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με το πλαίσιο που υπάρχει.

Πανελλαδικές εξετάσεις: Το θεσμικό πλαίσιο για μαθητές που έχουν ήδη νοσήσει

«Υπάρχει ένα συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο. Αν κάποιος πάθει οποιαδήποτε ασθένεια, τότε μπορεί να συμμετέχει στις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου. Οι περεταίρω λεπτομέρειες θα δοθούν πλησιέστερα σε εκείνη την ημερομηνία» δήλωσε η υπουργός Υγείας, Νίκη Κεραμέως.

Υπενθυμίζεται ότι όπως ανακοίνωσε επίσημα το υπουργείο Παιδείας στις Πανελλήνιες εξετάσεις θα εφαρμοστεί και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, παρά τις διαμαρτυρίες των μαθητών και εκπαιδευτικών.

Πανελλαδικές εξετάσεις: Όλες οι αλλαγές που αφορούν τους υποψηφίους - Ανεβαίνουν οι βάσεις

Αλλαγές έρχονται για τις πανελλαδικές εξετάσεις, με το Υπουργείο Παιδείας να φέρνει διαφορετικά δεδομένα για τους υποψηφίους, με άνοδο των βάσεων και όχι μόνο.

Τις προτάσεις τους για τον καθορισμό της ελάχιστης βάσης εισαγωγής μεταξύ των ορίων 0,8 έως 1,2, που έχει θέσει το υπουργείο Παιδείας, μπορούν να στείλουν τα πανεπιστήμια μέχρι τις 31 Μαρτίου. Ηδη, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν ανταποκριθεί τα περισσότερα Πανεπιστήμια, τα οποία, σύμφωνα με πληροφορίες κινούνται στα δύο άκρα, όπως έλεγαν χαρακτηριστικά υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Παιδείας. Δηλαδή, οι υψηλόβαθμες σχολές έχουν θέσει βάση στο 1,2 και οι χαμηλόβαθμες έστειλαν ελάχιστη βάση εισαγωγής στο 0,8. Στην περίπτωση που κάποιο πανεπιστημιακό τμήμα δεν στείλει τις απαντήσεις του, θα ορίσει το υπουργείο Παιδείας την ελάχιστη βάση εισαγωγής.

Το πρόβλημα εντοπίζεται στα Περιφερειακά Πανεπιστήμια και κυρίως στα τμήματα που δέχονταν φοιτητές με 2, 3 και 4, κάτι που εφέτος δεν θα επαναληφθεί.

Οι υποψήφιοι που έμπαιναν με «λευκή κόλλα» αποφοιτούσαν από τα Πανεπιστήμια σε μονοψήφιο ποσοστό ενώ στόχος είναι τώρα όσοι μπαίνουν στα ΑΕΙ και «πιάνουν» μία θέση ύστερα από συστηματική μελέτη να έχουν τη δυνατότητα να αποφοιτούν. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΕΦΕ, καθηγητή Γιάννη Βαφειαδάκη «οι φετινές βάσεις δεν φαίνεται να επηρεάζονται στα τμήματα από μία μέση βαθμολογία και επάνω ενώ άνοδος αναμένεται στις βάσεις των χαμηλόβαθμων σχολών».

Ο καθηγητής εκτιμά ότι θα μείνουν τουλάχιστον 10.000 κενές θέσεις αι αυτές θα αφορούν στα Περιφερειακά Πανεπιστήμια. Οπως λέει ο κ. Βαφειαδάκης δεν έχει να κάνει μόνο με το επίπεδο σπουδών του τμήματος αλλά με την απόσταση του Πανεπιστημίου από Αθήνα και Θεσσαλονίκη και γενικότερα τις μεγάλες πόλεις.

Πανελλαδικές εξετάσεις: Έρχεται ανακατανομή στα μηχανογραφικά

Το υπουργείο Παιδείας θα προχωρήσει, σύμφωνα με πληροφορίες, σε ανακατανομή του αριθμού των θέσεων υπέρ των περιφερειακών ΑΕΙ σε σχέση με τα κεντρικά Πανεπιστήμια. Στόχος είναι να περιοριστούν τα προβλήματα που θα φέρουν οι πολλές κενές θέσεις σε περιφερειακά τμήματα κυρίως χαμηλής ζήτησης λόγω της ελάχιστης βάσης εισαγωγής. Παράλληλα, ήδη υπάρχει μείωση των μετεγγραφών, με τον νέο νόμο που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά εφέτος.

Οσοι ασχολούνται χρόνια με την πορεία των βάσεων εκτιμούν ότι τμήματα του Ιονίου Πανεπιστημίου, του Πανεπιστημίου Αιγαίου, του Δημοκριτείου ή και μεμονωμένα τμήματα σε περιοχές της Κρήτης όπως στη Σητεία θα έχουν κενές θέσεις και μικρότερο αριθμό σπουδαστών, γεγονός που δημιουργεί ανησυχία για την χρηματοδότηση που θα έχει σχέση με τον αριθμό εισακτέων. Σύμφωνα με πληροφορίες ωστόσο ο αριθμός εισακτέων θα είναι ένα από τα κριτήρια που θα συνδέεται με την χρηματοδότηση καθώς υπάρχει ο αριθμός των καθηγητών αλλά και κριτήρια περιοχών με εθνική σημασία.

Η ελάχιστη βάση εισαγωγής θα διαμορφωθεί από τον μέσο όρο των επιδόσεων των υποψηφίων ανά επιστημονικό πεδίο πολλαπλασιασμένο με συντελεστή από 0,8 έως 1,2, που θα οριστεί από κάθε τμήμα. Με βάση τα περυσινά δεδομένα, οι κενές θέσεις θα είναι περίπου στις 10.000. Οι θέσεις που θα οριστούν φέτος θα είναι στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, περίπου 78.000.

 

Παιδεία

Ροή ειδήσεων

Share