Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου 2019

Τέλη κυκλοφορίας 2020: Ποια είναι το ποσά που θα πληρώσουν φέτος οι οδηγοί;

Δείτε αναλυτικά τους πίνακες!

16 Σεπτεμβρίου 2019 11:36
Τέλη κυκλοφορίας 2020: Ποια είναι το ποσά που θα πληρώσουν φέτος οι οδηγοί;

Τι πρόκειται να γίνει με τα τέλη κυκλοφορίας και τα ποσά που θα κληθούν να πληρώσουν οι οδηγοί φέτος; Όσοι, πάντως, δεν θέλουν να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας, μπορούν να καταθέσουν στην Εφορία τις πινακίδες των αυτοκινήτων τους!

Ήδη από την περασμένη εβδομάδα ο υφυπουργός Οικονομικών, Απόστολος Βεσυρόπουλος, έβαλε τέλος στα όποια σενάρια κυκλοφορούσαν για αλλαγές στο κόστος για τα τέλη κυκλοφορίας 2020. Μάλιστα, και οι υπηρεσίες του αρμόδιου υπουργείου προχωρούν στην έκδοση των τελών κυκλοφορίας 2020 με βάση τα όσα ισχύουν έως και σήμερα.

Καμία αλλαγή δεν θα δουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων στα ειδοποιητήρια που θα λάβουν για τα τέλη κυκλοφορίας 2020 και θα κληθούν να πληρώσουν με βάση τις ισχύουσες διατάξεις.

Tέλη κυκλοφορίας οδηγός

Πρακτικά αυτό σημαίνει πως για τα τέλη κυκλοφορίας του 2020 δεν θα υπάρξει καμία αύξηση στις τιμές για τα καινούργια αυτοκίνητα των οποίων ο υπολογισμός γίνεται με βάση την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα, ωστόσο στο ΥΠΟΙΚ αναζητούν τη φόρμουλα για τα παλαιά μεγάλου κυβισμού ΙΧ, ώστε να μειωθεί η τιμή των τελών. Μάλιστα, μέσα στον επόμενο μήνα αναμένεται να συγκροτηθεί ειδική ομάδα εργασίας προκειμένου να μελετήσει το ζήτημα και να καταλήξει σε συγκεκριμένες προτάσεις.

Στο τέλος του Δεκεμβρίου οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα κληθούν να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας 2020.

Όσοι, πάντως, δεν θέλουν να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας, μπορούν να καταθέσουν στην Εφορία τις πινακίδες των αυτοκινήτων τους.

Tέλη κυκλοφορίας οδηγός

Tέλη κυκλοφορίας οδηγός

Ριζικές αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας: Ποια η παγίδα για χιλιάδες ιδιοκτήτες; (Video)

Ριζικές αλλαγές αναμένεται να έρθουν στον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας από το 2020, καθώς τίθεται σε ισχύ από την 1η Σεπτεμβρίου πανευρωπαϊκά ο νέος τρόπος μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure). Τέλη κυκλοφορίας 2020: «Πονοκέφαλος» σε κυβέρνηση και πολίτες! Πώς θα γίνει ο υπολογισμός τους;

Το νέο καθεστώς θα είναι πιο αυστηρό από το προηγούμενο και οδηγεί σε καταγραφή αυξημένων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα σε κάθε όχημα.

Υπενθυμίζεται ότι τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρα, για τα οχήματα τα οποία έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα για τα καινούργια και στην Ευρώπη για τα μεταχειρισμένα εισαγόμενα από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά, ως εξής:

  • 0-90 γρ. CO2 - μηδέν ευρώ
  • 91-100 γρ. CO2 - 0,90 ευρώ / γραμ.
  • 101-120 γρ. CO2 - 0,98 ευρώ / γραμ.
  • 121-140 γρ. CO2 - 1,20 ευρώ / γραμ.
  • 141-160 γρ. CO2 - 1,85 ευρώ / γραμ.
  • 161-180 γρ. CO2 - 2,45 ευρώ / γραμ.
  • 181-200 γρ. CO2 - 2,78 ευρώ / γραμ.
  • 201-250 γρ. CO2 - 3,05 ευρώ / γραμ.
  • Άνω από 251 γρ. CO2 - 3,72 ευρώ / γραμ.

Η παγίδα

Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ τοu OPEN, το νέο πανευρωπαϊκό πρότυπο καταγραφής ρύπων διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπει κάθε όχημα με βάση το οποίο θα υπολογίζονται από δω και πέρα τα τέλη κυκλοφορίας αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από την 1η Σεπτεμβρίου.

Το νέο πανευρωπαϊκό πρότυπο θα είναι πιο σωστό στις μετρήσεις του από το προηγούμενο, καθώς θα καταγράφει του πραγματικούς ρύπους ανά όχημα. Αν για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο εκπέμπει 130 γραμμάρια διοξείδιο του άνθρακα, μέχρι σήμερα έπρεπε να πληρώσει τέλη 156 ευρώ.

Όμως, με το νέο πρότυπο υπολογισμού, το ίδιο όχημα θα εμφανίζεται να εκπέμπει 200 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα και ο ιδιοκτήτης του θα κληθεί να πληρώσει 556 ευρώ. Δηλαδή 400 ευρώ παραπάνω. Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης προσανατολίζεται στο να εφαρμόσει μία κλίμακα υπολογισμού των τελών, ώστε να μην υπάρξει ουσιαστική επιβάρυνση.

Τι είναι το WLTP

Το Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure, είναι ένας νέος τρόπος υπολογισμού εκπομπής ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου που αντικατέστησε το NEDC τον Σεπτέμβριο του 2017 και βάση προγραμματισμού θατον έχει αντικαταστήσει πλήρως το 2021. Η αλλαγή έγινε για οικολογικούς λόγους καθώς η αύξηση των εκπομπών ρύπων από τα αυτοκίνητα λειτουργούσε αρνητικά ως προς το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Ο WLTP προσφέρει πιο ρεαλιστικές μετρήσεις όχι μόνο για το διοξείδιο του άνθρακα, βάση του οποίου βγάινουν και οι τιμές των τεών κυκλοφορίας, αλλά και για τους υπόλοιπους ρύπους.

Τέλη κυκλοφορίας: Ποιοι γλιτώνουν τις αυξήσεις;

Τέλη κυκλοφορίας: Ποιοι γλιτώνουν τις αυξήσεις;

Ο νέος τρόπος μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου WLTP προκάλεσε πανικό στους ιδιοκτήτες νέων αυτοκινήτων για τα τέλη κυκλοφορίας καθώς οι αυξήσεις σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπερνούσαν το 100%. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας τόνισε ότι θα υπάρξει κυβερνητική παρέμβαση για να λυθεί το ζήτημα. ΔΕΗ: Έρχονται αυξήσεις «φωτιά»!

«Έχουμε επικοινωνήσει με τους συναρμόδιους Υπουργούς, τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών και το οικονομικό επιτελείο της Κυβέρνησης. Η οποιαδήποτε αναπροσαρμογή στις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων δεν θα οδηγήσει σε επιβάρυνση των πολιτών από τέλη κυκλοφορίας. Θα γίνει όποια αναγκαία προσαρμογή χρειάζεται ώστε η όποια αλλαγή να είναι δημοσιονομικά ουδέτερη» ξεκαθάρισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

 

Οικονομία

Ροή ειδήσεων

Share