Δευτέρα, 22 Απριλίου 2019

Σας αφορά: Ισχύουν τα τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα και το 2019! - Όλα όσα θα πρέπει να ξέρετε!

Τι θα ισχύει φέτος;

15 Απριλίου 2019 14:20
Σας αφορά: Ισχύουν τα τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα και το 2019! - Όλα όσα θα πρέπει να ξέρετε!

Ισχύουν τα τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα και για το 2019, καθώς προβλέπεται η κατ' εξαίρεση δυνατότητα άρσης της ακινησίας οχημάτων, αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών ιδιωτικής χρήσης, με μερική καταβολή των τελών από τους οδηγούς!

Με τις διατάξεις τροπολογίας που κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου «I. Κύρωση της Συμφωνίας για την Ασιατική Τράπεζα Υποδομών και Επενδύσεων, II. Εναρμόνιση του Κώδικα Φ.Π.Α. με την Οδηγία (ΕΕ) 2016/1065, III.

Ενσωμάτωση των σημείων 1, 2, 4 και 5 του άρθρου 2 και των άρθρων 4,6,7 και 8 της Οδηγίας 1164/2016, IV. Τροποποίηση του ν. 2971/2001 και άλλες διατάξεις.» προβλέπεται και για το έτος 2019 (ίσχυε και για το έτος 2018) η κατ' εξαίρεση δυνατότητα άρσης της ακινησίας οχημάτων, αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών ιδιωτικής χρήσης με μερική καταβολή των τελών κυκλοφορίας, κατά τα οριζόμενα ποσοστά τελών ανάλογα με τους μήνες για τους οποίους γίνεται η άρση, αντί της καταβολής του ετήσιου ποσού που κατά κανόνα ισχύει, υποχρέωση καταβολής αναλογικά των τελών κυκλοφορίας για τους μήνες που υπολείπονται μέχρι το τέλος του έτους, σε περίπτωση άρσης αναγκαστικής ακινησίας.

Να σας θυμίσουμε τον Νέο φόρο: Τώρα και στα σκάφη αναψυχής, από 4 Απριλίου

τέλη κυκλοφορίας

Με την προτεινόμενη διάταξη της παραγράφου αυτής παρέχεται η δυνατότητα επιλογής, εντός του έτους 2019 για άρση της ακινησίας ενός οχήματος και καταβολή τελών κυκλοφορίας ανάλογα με τη διάρκεια της χρήσης αυτού, ήτοι για διάρκεια ενός (1) μηνός θα καταβάλλονται τα 2/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετησίων τελών κυκλοφορίας, για διάρκεια τριών (3) μηνών θα καταβάλλονται τα 4/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετησίων τελών κυκλοφορίας, και για χρήση για τους υπόλοιπους μέχρι τη λήξη του έτους μήνες θα καταβάλλονται τα δωδέκατα που απομένουν συν (+) 2/12.

Σκοπός της συγκεκριμένης διάταξης είναι να δοθεί κίνητρο στους ιδιοκτήτες των οχημάτων που είναι σε ακινησία και αδυνατούν να καταβάλλουν τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας, να προβούν σε άρση αυτής, για χρονικό διάστημα που επιθυμούν, καταβάλλοντος τα αναλογούντα, σύμφωνα με την προτεινόμενη διάταξη, τέλη κυκλοφορίας.

Περαιτέρω, δίνεται η δυνατότητα σε ιδιοκτήτες οχημάτων που τελούν σε κατάσταση αναγκαστικής ακινησίας για λόγους ανωτέρας βίας κατά τις διατάξεις της παραγράφου 6 του άρθρου 22 του ν.2367/1953 (Α'82), εφόσον αίρεται ο λόγος της ακινησίας αυτής εντός του έτους 2019, να καταβάλουν τα τέλη κυκλοφορίας αναλογικά για τους υπόλοιπους μήνες μέχρι το τέλος του έτους αυτού και όχι το σύνολο των ετησίων τελών κυκλοφορίας.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΔΙΑΤΑΞΗ

1. Το πέμπτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 36 του ν 2093/1992 (Α 181) αντικαθίσταται ως εξής:

«Εξαιρετικά, δίνεται εναλλακτικά η δυνατότητα άρσης της ακινησίας οχήματος αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας ιδιωτικής χρήσης του πρώτου εδαφίου της παρούσας, άπαξ, εντός του έτους 2019, με καταβολή των τελών κυκλοφορίας του έτους αυτού, ως εξής:

α) για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας ενός (1) μηνός, καταβάλλονται τα δύο δωδέκατα (2/12) του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετησίων τελών κυκλοφορίας,

β) για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας τριών (3) μηνών, καταβάλλονται τα τέσσερα δωδέκατα (4/12) του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετησίων τελών κυκλοφορίας,

τέλη κυκλοφορίας

γ) για άρση ακινησίας για το υπόλοιπο διάστημα του έτους και μέχρι το τέλος αυτού, καταβάλλονται τα δωδέκατα του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετησίων τελών κυκλοφορίας που απομένουν έως τις 31.12.2019 συν (+) δύο δωδέκατα (2/12) των ετησίων τελών κυκλοφορίας ».

2. Το ένατο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 36 του ν. 2093/1992 αντικαθίσταται ως εξής:

«Σε περίπτωση άρσης αναγκαστικής ακινησίας, εξαιρετικά εντός του έτους 2019, καταβάλλονται αναλογικά τα τέλη κυκλοφορίας για τους μήνες που υπολείπονται μέχρι το τέλος του έτους.».

Πηγή: ethnos.gr

Παράλληλα, αξίζει να διαβάσετε τις μεγάλες αλλαγές που έρχονται πλέον στα διπλώματα οδήγησης και ποιοι θα αναγκαστούν να δώσουν και πάλι εξετάσεις αλλιώς τα χάνουν!

Ξεπερνούν το 1 εκατομμύριο οι ιδιοκτήτες οχημάτων που δεν πλήρωσαν τα Τέλη Κυκλοφορίας!

«Έκρηξη» σημείωσε ο αριθμός των ιδιοκτητών που δεν εξόφλησαν τα Τέλη Κυκλοφορίας 2019 όπως επίσης και οι ακινησίες. Το athensmagazine.gr σας είχε ενημερώσει για το πότε λήγουν τα τέλη και ποια θα είναι τα πρόστιμα!

Ειδικότερα σύμφωνα με τα επίσημα του υπουργείου Οικονομικών και της ΑΑΔΕ έως τις 27 Φεβρουαρίου 2019 εισπράχθηκαν Τέλη Κυκλοφορία από 5,6 εκατ. οχήματα τα οποία απέφεραν στο κράτος 1,1 δισ. ευρώ.

Επίσης πάνω από 123.000 ιδιοκτήτες αποφάσισαν να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας τους στις Εφορίες όλης της χώρας ώστε να γλιτώσουν από τα χαράτσια και τα τεκμήρια διαβίωσης.

Παράλληλα σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία αποδεικνύεται ότι βρίσκονται σε Φορολογική Ακινησία περίπου 980.000 οχήματα.

Από την άλλη μεριά η Ελληνική Στατιστική Αρχή αναφέρει στα στοιχεία του 2018 πως ο στόλος των κυκλοφορούντων οχημάτων ανέρχεται σε πάνω από 8,1 εκατ. οχήματα χωρίς να συμπεριλαμβάνονται τα κρατικά οχήματα εκ των οποίων τα 5,2 εκατ. αφορούν σε ΙΧ, το 1,3 εκατ. σε φορτηγά, το 1,5 εκατ. σε δίκυκλα (όλα άνω των 50 κ.εκ.) και πάνω από 26.000 λεωφορεία τα οποία πρέπει να πληρώνουν Τέλη Κυκλοφορίας.

1 εκατ. δεν πλήρωσαν τέλη κυκλοφοριας
Επομένως σε σύνολο 8,1 εκατ. οχημάτων πλήρωσαν μόλις 5,6 εκατ. τα Τέλη Κυκλοφορίας 2019 με αποτέλεσμα αρχικά να φαίνεται πως 2,5 εκατ. ιδιοκτήτες οχημάτων δεν πλήρωσαν τα Τέλη Κυκλοφορίας του τρέχοντος έτους.

Ωστόσο μετά από τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε με στελέχη της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής μας ξεκαθάρισαν πως οι ακινησίες είναι πολύ πιθανό να συμπεριλαμβάνονται στον στόλο των οχημάτων καθώς μπορεί κάποιοι να είχαν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τους για λίγους μήνες.

Έτσι λοιπόν από το σύνολο των 8,1 εκατ. οχημάτων αφαιρέσαμε τα οχήματα που βρίσκονται σε φορολογική ακινησία και ανέρχονται σε περίπου 1 εκατ. οχήματα με αποτέλεσμα ο αριθμός των ιδιοκτητών που φαίνεται ότι δεν έχουν πληρώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας 2019 να ξεπερνούν το 1,5 εκατομμύριο!
Να υπενθυμίσουμε πως από τον Απρίλιο του 2018 το Υπουργείο Μεταφορών παίρνει σε καθημερινή βάση από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη τις κλοπές των οχημάτων. Κατά συνέπεια σε κάποιες παλαιές ακινησίες, που ήταν στην πραγματικότητα κλοπές, αποκαθίσταται η εικόνα τους σε καθημερινή βάση.
Επίσης υπάρχει και η ηλεκτρονική διασύνδεση με το Taxisnet όσο και με τη βάση δεδομένων των ασφαλιστικών εταιρειών ώστε να είναι περισσότερο ξεκάθαρα τα αποτελέσματα.

Τι έγινε πέρυσι

Τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2018 δεν είχαν πληρώσει 800.000 ιδιοκτήτες οχημάτων ενώ τα αντίστοιχα Τέλη του 2017 δεν είχαν εξοφλήσει περίπου 1,1 εκατ. ιδιοκτήτες.

Φέτος ωστόσο καταγράφηκε ρεκόρ στην αύξηση των ιδιοκτητών που δεν πλήρωσαν Τέλη Κυκλοφορίας σε ποσοστό 75% καθώς ο αριθμός τους σε σχέση με το 2018 αυξήθηκε κατά 600.000 μονάδες.

Η μεγάλη αύξηση του νέου «κινήματος δεν πληρώνω» στα Τέλη Κυλοφορίας οφείλεται σύμφωνα με στελέχη του οικονομικού επιτελείου αρχικά στην έλλειψη ρευστότητας και αφετέρου στο γεγονός πως οι καταναλωτές που χρωστούν στην Εφορία αδιαφορούν παντελώς πλέον καθώς τα χρέη από τα Τέλη Κυκλοφορίας δεν είναι άμεσα απαιτητά αλλά προστίθενται στα συνολικά χρέη.

Οπότε όπως επισημαίνουν εφοριακοί στο Newsauto.gr: «Όταν ένας φορολογούμενος χρωστά 5.000 ή 10.000 ευρώ στην Εφορία δεν θα ασχοληθεί καθόλου με τον αν θα επιβαρυνθεί με τα διπλάσια Τέλη Κυκλοφορίας που μπορεί να ανέρχονται από 500 έως και 2.600 ευρώ. Το θέμα είναι να ακινητοποιούνται τα οχήματα που δεν πληρώνουν Τέλη Κυκλοφορίας ώστε να προστατευθούν οι υπόλοιποι οδηγοί καθώς οι ιδιοκτήτες τους δεν πληρώνουν ούτε ασφάλεια αλλά ούτε τα περνούν από ΚΤΕΟ και έπειτα το κράτος να θωρακίσει τα έσοδά του».

Όσον αφορά στα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας 2018 κυμάνθηκαν λίγο πάνω από 1 δισ. ευρώ και ειδικότερα ανήλθαν 1,080 δισ. ευρώ και ήταν αυξημένα κατά 9 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2017.

Επίσης σύμφωνα με το τελευταίο ενημερωτικό έγγραφο του υπουργείου Οικονομικών το 2016 οι οφειλές από απλήρωτα Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονταν σε πάνω από 252 εκατ. ευρώ ενώ για τα επόμενα χρόνια δεν έχει δημοσιευθεί κανένα απολύτως στοιχείο…

 

Οικονομία

Ροή ειδήσεων

Share