Τετάρτη, 16 Οκτωβρίου 2019

Χάνουν τα διπλώματα οδήγησης ένας στους δύο Έλληνες! - Ποιοι θα ξαναδώσουν εξετάσεις;

«Βόμβα» με τα διπλώματα οδήγησης!

15 Απριλίου 2019 11:07
Χάνουν τα διπλώματα οδήγησης ένας στους δύο Έλληνες! - Ποιοι θα ξαναδώσουν εξετάσεις;

Παράβολο συνολικού κόστους 113 ευρώ πρέπει να πληρώσουν ηλεκτρονικά οι οδηγοί ηλικίας άνω των 74 ετών που θέλουν να ανανεώσουν το δίπλωμα οδήγησής τους, ενώ θα πρέπει να δώσουν και πάλι τις σχετικές εξετάσεις.

Στα ηλεκτρονικά παράβολα κόστους 113 ευρώ συμπεριλαμβάνονται αναλυτικά τα εξής:

Ανανέωση άδειας οδήγησης 50 ευρώ (κωδικός e-παραβόλου «23»).

Εκτύπωση εντύπου άδειας οδήγησης 30 ευρώ (κωδικός e-παραβόλου «28»).

Χαρτόσημο ανανέωσης άδειας οδήγησης 18 ευρώ (κωδικός e-παραβόλου «65»).

Δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς (Πρακτική εξέταση) 15 ευρώ (κωδικός e-παραβόλου «2038»).

Σημείωση: Υπάρχει επιπλέον χρέωση (προμήθεια) για κάθε παράβολο από οποιαδήποτε τράπεζα.

Επίσης, αν η άδεια οδήγησης είναι φθαρμένη ή έχουμε αλλαγή στοιχείων, χρειάζεται επιπλέον παράβολο 9,02 ευρώ.

undefined

Τι ισχύει για την πρακτική εξέταση

Η πρακτική εξέταση ξεκινά με τον έλεγχο από τον εξεταστή των απαραίτητων εγγράφων του οδηγού (όπως ταυτότητα, διαβατήριο και άδεια οδήγησης) και του οχήματος (άδεια κυκλοφορίας, δελτίο τεχνικού ελέγχου, κάρτα καυσαερίων, ασφαλιστήριο συμβόλαιο ή ειδικό σήμα ασφάλισης, απόδειξη πληρωμής τελών κυκλοφορίας) και έπειτα ακολουθεί η ουσιαστική πρακτική εξέταση από τον εξεταστή.

Σε έγγραφο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προς τις Διευθύνσεις Μεταφορών αλλά και τις ασφαλιστικές εταιρείες τονίζεται, ότι, κατά την πρακτική εξέταση των οδηγών άνω των 74 ετών, δεν διενεργούνται οι ειδικές δοκιμασίες, εξαιρουμένων:

του ελέγχου για την προετοιμασία του οχήματος και επιπλέον, κατά την εξέταση με δίκυκλο, του ελέγχου για τη χρήση κράνους και λοιπών προστατευτικών.

του ελέγχου για τη λήψη μέτρων ασφαλείας κατά την έξοδο από το όχημα, ή αντιστοίχως, κατά την εξέταση με δίκυκλο, του ελέγχου για την ακινητοποίηση, στάθμευση δικύκλου και ασφαλή απομάκρυνση από αυτό.

Παράλληλα, νέος πονοκέφαλος για τους οδηγούς, αφού πατάει "γκάζι" η τιμή της βενζίνης! Πόσο θα φτάσει μέχρι το καλοκαίρι

Σας ενδιαφέρει: Τι πρέπει να κάνετε όταν τρακάρετε;

Τι πρέπει να κάνω στην περίπτωση μιας μικροσύγκρουσης, ατυχήματος κ.λπ. με το αυτοκίνητό μου; Δείτε πώς θα πρέπει να αντιμετωπίσετε την… κακιά στιγμή και τι θα πρέπει να κάνετε για να αποζημιωθείτε.

Οι καθημερινές μετακινήσεις με το αυτοκίνητο στην πόλη ελλοχεύουν αρκετούς κινδύνους. Λίγο το άγχος, λίγο η κίνηση, δεν αργεί η στιγμή να γίνει το… κακό και να μας «χαλάσει» τη μέρα. Σε κάθε περίπτωση, η ψυχραιμία και οι σωστές κινήσεις που πρέπει να κάνουμε αποτελούν την καταλληλότερη συνταγή για να αντιμετωπίσουμε οτιδήποτε εάν συμβεί στο δρόμο.

Εμείς, με τη βοήθεια του Ασφαλιστικού Συμβούλου της IQ Insurance Quality κ. Χρήστου Παλαιοκώστα, δημιουργήσαμε 5 ρεαλιστικά σενάρια εμπλοκής σε μικροσύγκρουση και σας παρουσιάζουμε τι πρέπει να κάνετε σε κάθε ένα από αυτά.

Σενάριο 1ο: Καλούμε επιτόπου αστυνομία και ασφαλιστική

Οι πρώτες κινήσεις που πρέπει να κάνουμε όταν εμπλακούμε σε οποιαδήποτε μικροσύγκρουση-ατύχημα είναι να καλέσουμε την αστυνομία (τροχαία) να καταγράψει το συμβάν και παράλληλα την ασφαλιστική μας για να γίνει άμεση καταγραφή-δήλωση. Στην περίπτωση που η σύγκρουση έχει μόνο υλικές ζημιές, μόνο η παρουσία των ασφαλιστικών των εμπλεκόμενων οχημάτων και η συμπλήρωση των απαραίτητων δηλώσεων αρκεί, χωρίς να απαιτείται και η καταγραφή του συμβάντος από την τροχαία.

Προσοχή: Ακόμη και εάν τα δύο αυτοκίνητα είναι ασφαλισμένα σε εταιρείες που συμμετέχουν στο φιλικό διακανονισμό, μπορεί μεν να συμπληρωθεί επιτόπου το σχετικό έγγραφο, όμως θα πρέπει και πάλι να καλέσουμε στο συμβάν την ασφαλιστική μας.

troxaio

Σενάριο 2ο: Δεν καλούμε αστυνομία/ασφαλιστική, αλλά ανταλλάσσουμε στοιχεία

Στην περίπτωση τώρα που για κάποιους έκτακτους λόγους δεν μπορούμε να κάνουμε τα παραπάνω, τότε μέσω του κινητού μας μπορούμε να φωτογραφίσουμε τις ζημιές και στα δύο αυτοκίνητα, να βγάλουμε επίσης φωτογραφίες από τις άδειες κυκλοφορίας και τα ασφαλιστήρια συμβόλαια και παράλληλα να ανταλλάξουμε στοιχεία (ονοματεπώνυμο, τηλέφωνο κ.λπ.) με τον έτερο εμπλεκόμενο οδηγό. Στη συνέχεια και όσο πιο άμεσα μπορούμε, κάνουμε τη δήλωση στην ασφαλιστική.

Ωστόσο, η περίπτωση αυτή έχει αρκετό ρίσκο – δείτε στο αμέσως επόμενο σενάριο – και δεν είναι η ενδεδειγμένη αντιμετώπιση της όλης κατάστασης.

Σενάριο 3ο: Δεν καλούμε αστυνομία/ασφαλιστική και τα στοιχεία είναι ψευδή/δεν παραδέχεται ο οδηγός το ατύχημα

Όπως είπαμε και παραπάνω, η απλή ανταλλαγή στοιχείων/φωτογραφίες κ.λπ. εμπεριέχει αρκετό ρίσκο, αφού στη συνέχεια ενδέχεται ο άλλος οδηγός να μην παραδέχεται τη συμμετοχή του στο ατύχημα ή να μας έχει δώσει ψευδή στοιχεία. Σε αυτή την περίπτωση εμείς θα πρέπει να κάνουμε κανονικά τη δήλωσή μας στην ασφαλιστική και εφόσον είναι δυνατόν, να έχουμε πάρει στοιχεία και από τυχόν μάρτυρες του συμβάντος. Στη συνέχεια, θα πρέπει να κινηθούμε δικαστικά εναντίον του οδηγού.

Προσοχή: Εάν τα στοιχεία του έτερου οδηγού είναι ψευδή και δεν έχουμε φωτογραφίες, αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος, μάρτυρες από το συμβάν κ.ο.κ., τότε ακόμη και δικαστικά θα είναι πολύ δύσκολο να βρούμε το δίκιο μας.

asfal2

Σενάριο 4ο: Το έτερο εμπλεκόμενο όχημα/οδηγός φεύγει από το συμβάν

Αυτή είναι η χειρότερη περίπτωση: Μετά τη μικροσύγκρουση ο οδηγός του άλλου οχήματος σηκώνεται και φεύγει, αφήνοντάς μας στα κρύα του λουτρού. Και εδώ, το πιο σημαντικό είναι να είμαστε ψύχραιμοι και να κάνουμε τις απαραίτητες κινήσεις που θα μας βοηθήσουν να βρούμε το δίκιο μας. Θα πρέπει λοιπόν να καταγράψουμε όσα περισσότερα στοιχεία είναι δυνατόν από το άλλο όχημα (πινακίδα κυκλοφορίας, μάρκα/μοντέλο, χρώμα), ενώ μεγάλο ρόλο θα παίξουν και τυχόν μάρτυρες από το συμβάν.

Η διαδικασία που θα πρέπει να ακολουθήσουμε στη συνέχεια είναι να καλέσουμε επί τόπου την τροχαία για να καταγράψει το συμβάν και να πάρει καταθέσεις από τους μάρτυρες, ενώ κάνουμε επιτόπου τη δήλωση στην ασφαλιστική μας.

Προσοχή: Εάν δεν προλάβουμε να πάρουμε την πινακίδα του άλλου οχήματος, τότε όπως καταλαβαίνετε, τα πράγματα δυσκολεύουν…

Σενάριο 5ο: Το όχημα με το οποίο τρακάραμε είναι ανασφάλιστο

Σε αυτή την περίπτωση είναι υποχρεωτική η επίσημη καταγραφή του συμβάντος από την τροχαία (και φυσικά και από την ασφαλιστική), ώστε να ενεργοποιηθεί στη συνέχεια η κάλυψη από ανασφάλιστο όχημα που υπάρχει πλέον σχεδόν σε όλα τα συμβόλαια ασφάλισης του αυτοκινήτου και φροντίζει για την αποζημίωσή μας. Παράλληλα, η τροχαία θα πάρει τις πινακίδες του άλλου αυτοκινήτου και θα φροντίσει να επιβάλει στον οδηγό και το σχετικό πρόστιμο. Σε περίπτωση που η υπαιτιότητα είναι δική μας, και πάλι απαιτείται τουλάχιστον η επί τόπου δήλωση-καταγραφή από την ασφαλιστική.

atixima

Πηγή: newsauto.gr

 

Ειδήσεις

Ροή ειδήσεων

Share