Το μυστήριο των Tecnam P2002-JF: Η πτώση στο Τατόι ήταν το 11ο ατύχημα μέσα στο 2025 – Διασωληνωμένος ο ένας εκπαιδευτής

Οι δύο εκπαιδευτές νοσηλεύονται στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας
Η ελληνική Πολεμική Αεροπορία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα ακόμη αεροπορικό συμβάν, το οποίο αφορά εκπαιδευτικό αεροσκάφος τύπου P2002-JF Tecnam. Χθες, Τετάρτη 8/10, λίγο πριν τις 11 το πρωί, ένα διθέσιο αεροσκάφος της 360 Μοίρας Εκπαίδευσης Αέρος της Σχολής Ικάρων κατέπεσε στο αεροδρόμιο του Τατοΐου, προκαλώντας άμεση κινητοποίηση.
Στο αεροσκάφος επέβαιναν δύο εκπαιδευτές, οι οποίοι τραυματίστηκαν κατά την πρόσκρουση. Αμέσως διακομίστηκαν στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας (ΓΝΑ). Η κατάσταση του ενός εκπαιδευτή είναι σοβαρή, καθώς παραμένει διασωληνωμένος, ενώ ο συνάδελφός του χρειάστηκε να υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση στη μέση.
Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (ΓΕΑ): «Την Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2025 και ώρα 10:52, αεροσκάφος P2002-JF Tecnam… που συμμετείχε σε πτήση συντήρησης, κατά τη διάρκεια προγραμματισμένης άσκησης στον κύκλο του αεροδρομίου Τατοΐου, προσέκρουσε στο έδαφος, εκτός του διαδρόμου προσγείωσης».
Διαβάστε επίσης
Τα σενάρια της πτώσης και η διερεύνηση
Οι Αρχές έχουν ξεκινήσει άμεσα τη διερεύνηση των αιτιών που οδήγησαν στην πτώση. Αρχικές πληροφορίες έκαναν λόγο για αποκόλληση πτέρυγας κατά τη φάση ευθυγράμμισης, γεγονός που οδήγησε το αεροσκάφος στο έδαφος.
Ωστόσο, η ΕΡΤ επικαλείται πληροφορίες που εστιάζουν σε δύο βασικά σενάρια για τις αιτίες του συμβάντος:
- Το πρώτο ενδεχόμενο κάνει λόγο για «κράτηση» του κινητήρα εν πτήσει, δηλαδή μια ξαφνική βλάβη που προκάλεσε άμεση απώλεια ύψους και ισχύος.
- Η δεύτερη υπόθεση εξετάζει το ενδεχόμενο οι δύο πιλότοι να εκτελούσαν άσκηση απώλειας κινητήρα και, κατά τη διάρκεια της διαδικασίας προσπάθειας επαναλειτουργίας του, αυτό να μην κατέστη εφικτό, οδηγώντας στη συντριβή.
Ανησυχητική στατιστική με τα P2002-JF
Το περιστατικό αυτό προκαλεί έντονη ανησυχία στους κόλπους των Ενόπλων Δυνάμεων, καθώς είναι το εντέκατο ατύχημα που σημειώνεται παγκοσμίως με τον συγκεκριμένο τύπο εκπαιδευτικού αεροσκάφους, μόνο από τις αρχές του 2025.
Τα περισσότερα από αυτά τα ατυχήματα έχουν καταγραφεί σε ευρωπαϊκό έδαφος και, σύμφωνα με τις αναφορές, παρατηρείται συχνά το ίδιο μοτίβο κατάρρευσης του μπροστινού μέρους του αεροσκάφους. Η συχνότητα αυτών των συμβάντων με το Tecnam P2002-JF (διθέσιο, μονοκινητήριο, ιταλικής κατασκευής) τίθεται πλέον στο μικροσκόπιο των ειδικών, καθώς το συγκεκριμένο μοντέλο χρησιμοποιείται από τη Σχολή Ικάρων για το κρίσιμο στάδιο εκπαίδευσης επιλογής των νέων Ικάρων. Η διερεύνηση του ΓΕΑ αναμένεται να ρίξει φως στα δομικά ή λειτουργικά προβλήματα που τυχόν συνδέονται με αυτό το αεροσκάφος.





