Η συμφωνία Μητσοτάκη – Μελόνι, το μεταναστευτικό και η προαγωγή των Βλάχου και Ράικου

Τι θα πληρώσουν οι Ιταλοί για τα τρένα
Σας έχω υποσχεθεί ότι σε αυτή τη στήλη θα γράφω τι τρέχει πίσω από τους πανηγυρισμούς και τα «ταρατατζούμ». Σε πείσμα, λοιπόν, όσων μέσω έκαναν «copy-paste» τα κυβερνητικά non paper, θα σας γράψω τι ακριβώς συμφώνησαν οι Κυριάκος Μητσοτάκης και Τζόρτζια Μελόνι χτες στη Ρώμη. Ξεκινάω από τους σιδηροδρόμους, ένα πεδίο στο οποίο η κυβέρνηση έχει επενδύσει πολλά ώστε να ξεφύγει από τον «βρόχο» των Τεμπών. Πράγματι, λοιπόν, οι Ιταλοί δεσμεύθηκαν να κάνουν επενδύσεις ύψους 360 εκατ. ευρώ στα τρένα που κινούνται στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα θα φέρουν 15 νέους συρμούς για τον Προαστιακό και άλλους οκτώ για υπεραστικές μεταφορές. Η επένδυση δεν είναι άσχημη, καθώς θα αντικαταστήσει μερικά τρένα που μπήκαν στις ράγες το 2004. Ωστόσο οι Ιταλοί δεν τα κάνουν αυτά για την ψυχή της μάνας τους…
Λίγο περισσότερα θα πληρώσει η Ελλάδα
Η Ελλάδα, δηλαδή, δεσμεύθηκε ενώπιον των Ιταλών πως θα κάνει επενδύσεις και μάλιστα υψηλότερες για τους σιδηροδρόμους. Θα έχουν ύψος 400 εκατ. ευρώ και θα αφορούν την αναβάθμιση του δικτύου των σιδηροδρόμων και συγκεκριμένα την αποκατάσταση του κατεστραμμένου τμήματος στη Θεσσαλία, την εγκατάσταση του συστήματος ETCS και άλλων για την ασφάλεια (π.χ. Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας, ακριβής γεωεντοπισμός τρένων), την υπογειοποίηση του τμήματος των Σεπολίων και μέτρα για την αποτροπή των κλοπών και των δολιοφθορών στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Κρίσιμες λεπτομέρειες για τον σιδηρόδρομο
Επίσης, οι επενδύσεις Ελλάδας και Ιταλίας, που συμφώνησαν η κυβέρνηση δια του Κυρανάκη με τον Σαλβίνι και την Ferovie dello Stato, είναι αλληλένδετες και αλληλοεξαρτώμενες. Για να καταλάβετε τι λέω, όποτε θα παραδίδεται ένα έργο υποδομής από… Διαβάστε περισσότερα στο ethnos.gr.