ΑΡΧΙΚΗ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι αγόρασαν οι Έλληνες το Πάσχα του 2025 – Ραγδαία άνοδος στις ηλεκτρονικές παραγγελίες, ποια προϊόντα προτιμήθηκαν

Τι αγόρασαν οι Έλληνες το Πάσχα του 2025(ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ/ EUROKINISSI)

Τι προτίμησαν οι καταναλωτές

Αισθητή αύξηση παρουσίασε η online καταναλωτική δραστηριότητα των Ελλήνων κατά την περίοδο του Πάσχα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία από την πλατφόρμα Skroutz, που κατέγραψε την κινητικότητα στο διάστημα 7 έως 20 Απριλίου, σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό.

Το μέσο ποσό που ξόδεψε φέτος κάθε αγοραστής έφτασε τα 66€, καταγράφοντας άνοδο 6,53% σε σχέση με το 2024, ενώ τα συνολικά έσοδα των συνεργαζόμενων καταστημάτων αυξήθηκαν σημαντικά – 22,8% από σταθερές παραγγελίες και 34% μέσω της εφαρμογής του Skroutz. Επίσης, ο αριθμός των παραγγελιών ενισχύθηκε κατά 15,3%, ενώ η χρήση του app κατέγραψε εντυπωσιακή αύξηση 25,8%, ενισχύοντας την τάση για αγορές από κινητές συσκευές.

Η κορύφωση των αγορών και οι τρόποι πληρωμής

Τι αγόρασαν οι Έλληνες το Πάσχα του 2025(ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ/ EUROKINISSI)

Αξιοσημείωτο είναι πως φέτος οι καταναλωτές επέλεξαν να οργανώσουν νωρίτερα τις πασχαλινές τους αγορές, με την Τετάρτη πριν από τη Μεγάλη Εβδομάδα να σημειώνει τον μεγαλύτερο αριθμό παραγγελιών (53% των συνολικών). Την ίδια περίοδο πέρυσι, το μεγαλύτερο ποσοστό αγορών (56%) είχε πραγματοποιηθεί τη Μεγάλη Δευτέρα, δείχνοντας προτίμηση σε αγορές της τελευταίας στιγμής. Παρόλα αυτά, και φέτος αρκετοί κατέφυγαν στην Express Παράδοση, με σχετική αύξηση 2% συγκριτικά με πέρυσι.

Οι χρήστες προτίμησαν σε μεγάλο βαθμό το πρόγραμμα άτοκων δόσεων “Δόσεις για Όλους”, για αγορές άνω των 165€. Επίσης, παρατηρήθηκε αυξανόμενη χρήση ψηφιακών πορτοφολιών, με το Google Pay να καταγράφει μέσο ποσό αγοράς 51€ και το Apple Pay 54€, αναδεικνύοντας την ευελιξία στις πληρωμές ως καθοριστικό παράγοντα στην επιλογή ηλεκτρονικής αγοράς.

Το 2025, η παράδοση μέσω Skroutz Point έφτασε το 42% των συνολικών παραγγελιών, υπερδιπλασιάζοντας το αντίστοιχο ποσοστό του 2023. Παράλληλα, η υπηρεσία Skroutz Last Mile χρησιμοποιήθηκε για το 55% των αποστολών, παρουσιάζοντας άνοδο 30% σε σχέση με πέρυσι. Αντίστοιχα, παραγγελίες που διακινήθηκαν απευθείας από τις αποθήκες της πλατφόρμας αυξήθηκαν κατά 62%, δείχνοντας την ενίσχυση της εφοδιαστικής υποδομής του marketplace.

Ποια προϊόντα είχαν την τιμητική τους

Στην κορυφή των προτιμήσεων των καταναλωτών βρέθηκαν:

  • Συμπληρώματα διατροφής ειδικής χρήσης
  • Sneakers (με αύξηση 33,82%)
  • Θήκες κινητών
  • Βιταμίνες
  • Ανδρικά T-shirts
  • Κινητά τηλέφωνα
  • Κρέμες προσώπου
  • Πασχαλινές λαμπάδες (αύξηση πωλήσεων 26%)
  • Αντηλιακά
  • Σαμπουάν