ΑΡΧΙΚΗ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΛΛΑΔΑ

ΒΟΑΚ: Πράσινο «φως» για τον νέο αυτοκινητόδρομο από Ηράκλειο ως Χανιά – Το μήνυμα του Πρωθυπουργού

Ιστορική ημέρα για την Κρήτη (EUROKINISSI)

Μια ιστορική ημέρα για την Κρήτη

Με μία πανηγυρική εκδήλωση και την παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, υπεγράφη και επίσημα η σύμβαση παραχώρησης για την κατασκευή του τμήματος Ηράκλειο – Χανιά του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), με δυνατότητα επέκτασης έως την Κίσσαμο. Ένα έργο που αποτελεί σταθμό για την Κρήτη και για το οποίο η σημερινή κυβέρνηση είχε δεσμευτεί με συνέπεια.

Υπογράφηκε η σύμβαση για το μεγαλύτερο έργο υποδομής του νησιού

Ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε τη στιγμή ως ιδιαίτερης σημασίας, τόσο για την Κρήτη όσο και για την αναπτυξιακή πορεία της χώρας, υπογραμμίζοντας τη στρατηγική αξία του έργου. Τόνισε ότι ήδη γίνονται ορατές οι πρώτες αλλαγές και πως η κατασκευή του, με χρονοδιάγραμμα πενταετίας, απαιτεί τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Ξεχωριστή αναφορά, μάλιστα, έγινε και στο ανατολικό άκρο του νησιού, καθώς ο ίδιος δεσμεύτηκε για την επίσπευση των μελετών στο τμήμα Παχειά Άμμος – Σητεία, ενισχύοντας τη συνολική οδική διασύνδεση της Κρήτης.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μίλησε ακόμη για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας στο νησί μέσω επιμέρους παρεμβάσεων, ενώ παρουσίασε τον ευρύτερο σχεδιασμό για την Κρήτη, που περιλαμβάνει επίσης το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, την ηλεκτρική διασύνδεση, έργα άρδευσης και σύγχρονες φοιτητικές εστίες για πάνω από 5.000 φοιτητές σε Ηράκλειο και Ρέθυμνο.

Ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Δήμας παρουσίασε τις τεχνικές λεπτομέρειες του έργου, που προβλέπει συνολικό μήκος 157 χιλιομέτρων, 43 κόμβους, 23 σήραγγες, σχεδόν 90 γέφυρες και πλήθος τεχνικών έργων που το καθιστούν μία από τις πιο απαιτητικές κατασκευές στη χώρα. Ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος χαρακτήρισε τον ΒΟΑΚ ως «έργο όλης της Κρήτης», ενώ ο περιφερειάρχης Σταύρος Αρναουτάκης επεσήμανε πως η υλοποίησή του σηματοδοτεί την απαρχή μιας νέας εποχής για το νησί.

Από την πλευρά του αναδόχου φορέα, ο πρόεδρος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γεώργιος Περιστέρης, έκανε λόγο για μια μακρά και απαιτητική πορεία, επισημαίνοντας ότι η επιτυχής ολοκλήρωση του έργου θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τη συνεργασία όλων – ιδίως των τοπικών κοινωνιών.