Κυριακή, 12 Μαΐου 2024

Κυριάκος Μητσοτάκης: Έκανε «έφοδο» σε σούπερ μάρκετ - Θα αυξήσουμε τα προϊόντα που είναι στη μόνιμη μείωση τιμής 5%

Από Δευτέρα οι έλεγχοι για τη «Μόνιμη Μείωση Τιμής»

11 Νοεμβρίου 2023 13:41
Κυριάκος Μητσοτάκης: Έκανε «έφοδο» σε σούπερ μάρκετ - Θα αυξήσουμε τα προϊόντα που είναι στη μόνιμη μείωση τιμής 5%
Από Βασίλης Σακουλέβας

Eπίσκεψη σε σούπερ μάρκετ πραγματοποίησε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, συνοδεία του υπουργού Ανάπτυξης, Κώστα Σκρέκα, για να ελέγξει τις τιμές των τροφίμων και βασικών ειδών που διατίθενται με σταθερή μείωση τιμής και να να συνομιλήσει με πολίτες που έκαναν τις αγορές τους.

Παρατηρώντας τη σήμανση για τη μόνιμη μείωση των τιμών σε συγκεκριμένα προϊόντα για διάρκεια τουλάχιστον 6 μηνών ο πρωθυπουργός που ανήρτησε το σχετικό βίντεο στο Instagram φέρεται να ρωτάει τον κ. Σκρέκα τι σημαίνει η σχετική ταμπέλα με τον αριθμό 5%. Έπειτα, συνομιλώντας με έναν πολίτη που έκανε τα ψώνια της εβδομάδας ο πρωθυπουργός είπε:

«Ξέρω ότι η ακρίβεια, ειδικά στα τρόφιμα είναι επίμονη. Όμως η κυβέρνηση θα είναι πάντα εδώ και θα χρησιμοποιήσει όλα τα εργαλεία που έχει στη διάθεσή της έτσι ώστε να περιορίσει το πρόβλημα όσο το δυνατόν περισσότερο».
Από Δευτέρα οι έλεγχοι για τη «Μόνιμη Μείωση Τιμής»

Στο μικροσκόπιο του υπουργείου Ανάπτυξης μπαίνουν από την Δευτέρα 13 Νοεμβρίου οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, με τα αρμόδια κλιμάκια να πραγματοποιούν ελέγχους για το εάν τηρείται η νομοθεσία περί της σήμανσης των προϊόντων που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής».

«Τα σούπερ μάρκετ έχουν θέσει σε προτεραιότητα τόσο τον εφοδιασμό του σχετικού εξοπλισμού και του υλικού σήμανσης όσο και την εκπαίδευση των εργαζομένων με στόχο την επιτυχημένη υλοποίηση της πρωτοβουλίας του υπουργείου Ανάπτυξης» επισημαίνει μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, Απόστολος Πεταλάς.

Παράλληλα εκφράζει την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι υπάρχει μεγαλύτερη του αναμενόμενου συμμετοχή των επιχειρήσεων στο μέτρο της μόνιμης μείωσης τιμών και αισιοδοξεί ότι ο στόχος που είχε θέσει αρχικά το υπουργείο Ανάπτυξης για τους 500 κωδικούς θα ξεπεραστεί κατά πολύ. Όπως αναφέρει, δεδομένου ότι όσες επιχειρήσεις συμμετέχουν στην πρωτοβουλία θα πρέπει να αποστείλουν την έγγραφη δέσμευσή τους μέχρι τις 30 Νοεμβρίου, αναμένεται ακόμα μεγαλύτερη συμμετοχή τόσο από ελληνικές όσο και από πολυεθνικές το επόμενο διάστημα.

Εστιάζοντας στον πληθωρισμό στα τρόφιμα σημειώνει ότι θα αρχίσει να υποχωρεί τους επόμενους μήνες. Ο ίδιος ανέφερε ότι μετά από μια μακρά περίοδο συνεχόμενης ανόδου, παρατηρείται σταθεροποίηση των τιμών τους τελευταίους μήνες, γεγονός που αποτυπώνεται και στους δείκτες εάν η σύγκριση γίνει μήνα με τον μήνα. «Η πυκνή ομίχλη είναι πίσω μας» σημείωσε ο κ. Πεταλάς.

Αξιοσημείωτο σύμφωνα με τον ίδιο είναι και το γεγονός ότι οι επιχειρήσεις του κλάδου προσαρμόζονται στη νέα πραγματικότητα προχωρώντας σε γενναίες προσφορές με οκτώ στα δέκα προϊόντα να είναι σε προσφορά. 'Άλλωστε, όπως σημειώνει, οι καταναλωτές συνηθίζουν να κυνηγάνε τις προσφορές και να μην κοιτάνε επαρκώς την τελική τιμή.

Σε ό,τι αφορά στα φαινόμενα κερδοσκοπίας και κατά πόσο δυναμιτίζουν την ακρίβεια, ο κ. Πεταλάς υπογράμμισε πως όταν κάποια εταιρεία αυξάνει τις τιμές, βλέπει τις πωλήσεις της να υποχωρούν. Και αυτό συμβαίνει, όπως είπε ο ίδιος, τα τελευταία δύο χρόνια όπου η κατανάλωση σε όγκο συρρικνώνεται λόγω του περιορισμού του διαθέσιμου εισοδήματος. Πάντως δεν παρέλειψε να διαβεβαιώσει ότι ο ανταγωνισμός στα σούπερ μάρκετ λειτουργεί κανονικά και εξέφρασε την ικανοποίησή του για αυτό.

Στο μεταξύ, οι κωδικοί που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία για την μείωση των τιμών, έχουν ξεπεράσει τις αρχικές προσδοκίες του υπουργείου για 500 κωδικούς και μέχρι την Παρασκευή ήταν 660 από 53 εταιρείες. Πλέον, ο αναθεωρημένος στόχος του υπουργείου είναι να ξεπεράσουν τους 1.000 κωδικούς. Πρόκειται για τρόφιμα, απορρυπαντικά, καθαριστικά, προϊόντα προσωπικής φροντίδας κ.ά. Ειδικότερα, φρέσκο γάλα, το σύνολο των χλωρινών, μαρμελάδες, ζάχαρη, δημητριακά, γιαούρτι, αλλαντικά, ρύζι.

Κώστας Σκρέκας: «Η μείωση στις τιμές των τροφίμων στα σούπερ μάρκετ δεν είναι μόνο 5%, είναι μεγαλύτερη»

Θετικό πρόσημο ισχυρίζεται πως έχουν οι «κλειδωμένες» τιμές για ένα εξάμηνο στα σούπερ μάρκετ, ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, μιλώντας στην Ολομέλεια.

Ο κ. Σκρέκας προανήγγειλε και νέο πλαίσιο που θα διέπει τις προσφορές, ώστε και διαφάνεια να υπάρχει και να αποτρέπονται παραπλανητικές προσφορές, από τις οποίες εν τέλει ο καταναλωτής δεν είναι σίγουρο ότι βγαίνει κερδισμένος. Συγχρόνως, «Ανάσα» για του εργαζόμενους: «Ξεπαγώνουν» νωρίτερα οι τριετίες - Ενίσχυση στα εισοδήματα

«Εμείς ερχόμαστε και λέμε να μειωθούν οι τιμές και τροφίμων και άλλων προϊόντων – απορρυπαντικά, καθαριστικά, σαμπουάν, προϊόντα προσωπικής φροντίδας – για τουλάχιστον 6 μήνες και για τουλάχιστον 5%. Τα αλεύρια μειώθηκαν 10%, τα δημητριακά 7%, πάρα πολλά προϊόντα έχουν μειωθεί 8%. Άρα τελικά δεν είναι μόνο 5% η μείωση, είναι μεγαλύτερη. Και από τη στιγμή που σημαίνεται το προϊόν, κλειδώνει η τιμή, αντί γι’ αυτό το ασανσέρ που βλέπουμε με το “ένα συν ένα”, με εκπτωτικό κουπόνι 30%, που έχει μετατρέψει σε παζάρι την αίθουσα του σούπερ μάρκετ και ο καταναλωτής δεν ξέρει τελικά ποια είναι η τιμή του προϊόντος. Και γι΄ αυτό, μελετάμε παρέμβαση, ώστε να αλλάξει και τελικά να υπάρχει διαφάνεια στις τιμές και να ξέρει ο καταναλωτής σε ποια τιμή ακριβώς αγοράζει και από ποιο κατάστημα πρέπει να αγοράζει», είπε ο υπουργός Ανάπτυξης.

Ο Κώστας Σκρέκας για τη μείωση στις τιμές των τροφίμων

Ο κ. Σκρέκας υπογράμμισε, ακόμη, ότι η κυβέρνηση προχωρά με γνώμονα τη στήριξη της ελληνικής κοινωνίας και των νοικοκυριών και την ανάγκη δημιουργίας οικονομίας βιώσιμης ανάπτυξης. Επιπλέον, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Ανάπτυξης στη Βουλή, αναφέρθηκε και στα τιμολόγια του ηλεκτρικού ρεύματος.

«Εμείς υποχρεώσαμε τους παρόχους να ανακοινώνουν τις τιμές κάθε μήνα, για να μπορεί να επιλέξει ο καταναλωτής. Αυτό κάναμε εμείς. Το 2019, όταν παραλάβαμε τη διακυβέρνηση της χώρας, υπήρχε ένα τιμολόγιο σταθερό, το οποίο οι καταναλωτές δε γνώριζαν τι σημαίνει. Τώρα, υποχρεώνουμε τους παρόχους να έχουν ένα σταθερό τιμολόγιο μακροπρόθεσμο, θα έχει μπλε χρώμα ή ένα τιμολόγιο το οποίο κάθε μήνα θα αλλάζει η τιμή του, που ο πάροχος θα είναι υποχρεωμένος να ανακοινώνει την τιμή, αυτό θα έχει πράσινο χρώμα. Ο αλγόριθμος θα είναι, δε, γνωστός εκ των προτέρων. Και θα έχουμε και ένα δυναμικό τιμολόγιο, καθώς η τιμή της ενέργειας μέσα στην ημέρα αλλάζει. Για παράδειγμα, το πρωί μπορεί ένα νοικοκυριό να επιλέξει να βάλει πλυντήριο που η τιμή θα είναι μηδενική σχεδόν, το βράδυ ή το απόγευμα που το ρεύμα είναι πιο ακριβό, μπορεί να αποφασίσει να μη χρησιμοποιεί τότε ενεργοβόρες συσκευές. Αυτό είναι κακό που το κάνει η κυβέρνηση;», είπε ο κ. Σκρέκας και σχολίασε για την κριτική των κομμάτων πως η παγκόσμια οικονομία δε λειτουργεί με πλαφόν και διατίμηση.

 

Πολιτική

Ροή ειδήσεων

Share