Πέμπτη, 18 Ιουλίου 2024

Οικονομία: Αύξηση της ελληνικής παραγωγής στη βιομηχανία – Μείωση σε επίπεδο Ευρωζώνης

Εξελίξεις σημειώνονται στην εγχώρια βιομηχανία

13 Μαρτίου 2024 14:20
Οικονομία: Αύξηση της ελληνικής παραγωγής στη βιομηχανία – Μείωση σε επίπεδο Ευρωζώνης
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Στην Ελλάδα σημειώθηκε τον Ιανουάριο του 2024, η δεύτερη μεγαλύτερη άνοδος παραγωγής στη βιομηχανία σε επίπεδο Ευρωζώνης, όταν την ίδια στιγμή ο ευρωπαϊκός μέσος όρος μειώθηκε αισθητά.

Ειδικότερα, στην βιομηχανία της Ελλάδας τον Ιανουάριο η παραγωγή αυξήθηκε κατά 10,5%, πίσω μόνο από την Σλοβενία (12,2%) και με την Δανία να ακολουθεί τρίτη (6,3%), όταν στην Ευρωζώνη ο δείκτης βιομηχανικής παραγωγής υποχώρησε κατά 6,7% σε ετήσια βάση.

Διαβάστε επίσης: Χρηματιστήριο Αθηνών: Μικρή άνοδος και υποτονική συναλλακτική δραστηριότητα

Την μεγαλύτερη συμβολή στην άνοδο της ελληνικής βιομηχανικής παραγωγής είχαν τα διαρκή καταναλωτικά αγαθά με άνοδο 30,8%, με την ενέργεια να ακολουθεί με 20,9%, και τον κλάδο των εξορύξεων με 10,5%. Τα μη διαρκή καταναλωτικά αγαθά αυξήθηκαν κατά 7,4%, η μεταποίηση κατά 5,3% και τα ενδιάμεσα αγαθά κατά 4%. Tα κεφαλαιουχικά αγαθά αυξήθηκαν κατά 1%.

Άνοδος της ελληνικής βιομηχανίας και πτώση στην Ευρωζώνη

Στην Ευρωζώνη τον Ιανουάριο του 2024, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2023, η βιομηχανική παραγωγή:

μειώθηκε κατά 2,5% για τα ενδιάμεσα αγαθά,
αυξήθηκε κατά 0,3% για την ενέργεια,
μειώθηκε κατά 12,1% για τα κεφαλαιουχικά αγαθά,
μειώθηκε κατά 8,4% για διαρκή καταναλωτικά αγαθά,
μειώθηκε κατά 3,1% για τα μη διαρκή καταναλωτικά αγαθά.

Στην ΕΕ, η βιομηχανική παραγωγή:

μειώθηκε κατά 3,3% για τα ενδιάμεσα αγαθά,
αυξήθηκε κατά 0,6% για την ενέργεια,
μειώθηκε κατά 10,1% για τα κεφαλαιουχικά αγαθά,
μειώθηκε κατά 8,1% για διαρκή καταναλωτικά αγαθά,
μειώθηκε κατά 1,3% για τα μη διαρκή καταναλωτικά αγαθά.

Ρεύμα: Χαμόγελα στους λογαριασμούς του Μαρτίου - Μεγάλη μείωση στα τιμολόγια

Οι τιμές των "πράσινων" τιμολογίων ρεύματος του Μαρτίου μειώνονται έως και 42% σε σχέση με τον Ιανουάριο, σύμφωνα με ανακοινώσεις προμηθευτών που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας.

Η σύγκριση αφορά τις τιμές ενός προμηθευτή, με τη διαφορά μεταξύ του ακριβούτερου και του φθηνότερου τιμολογίου του πρώτου τριμήνου να είναι ακόμα μεγαλύτερη. Αυτό σημαίνει πως οι καταναλωτές που δεν άλλαξαν προμηθευτή θα πληρώσουν από 18% έως 42% λιγότερο για την κατανάλωσή τους τον Μάρτιο σε σχέση με τον Ιανουάριο.

Οι ανακοινώσεις δείχνουν επιστροφή των τιμών σε προκρίσης επίπεδα, με δύο από τα "πράσινα" τιμολόγια να είναι κάτω από τα 10 σεντς ανά κιλοβατώρα.

Ρεύμα: Τι πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές

Για την πληρότητα της σύγκρισης οι καταναλωτές θα πρέπει να λάβουν υπόψη:

Το ύψος του παγίου, το οποίο εκ του νόμου δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 5 ευρώ το μήνα αλλά υπάρχουν προσφορές που ξεκινούν από χαμηλότερα επίπεδα.
Τα κλιμάκια της κατανάλωσης στα οποία εφαρμόζονται οι χρεώσεις. Οι περισσότερες εταιρείες εφαρμόζουν ενιαία τιμή για το σύνολο της κατανάλωσης, άλλες κλιμακώνουν τη χρέωση όσο αυξάνεται η κατανάλωση.
Την ύπαρξη νυχτερινού μετρητή για τους προμηθευτές που εξακολουθούν να προσφέρουν χαμηλότερες τιμές (στην ιστοσελίδα της Ρυθμιστικής Αρχής εμφανίζεται μόνο η ΔΕΗ)
Τις προϋποθέσεις υπό τις οποίες εφαρμόζονται οι εκπτώσεις από τις οποίες προκύπτουν οι τελικές τιμές που αναγράφονται στον πίνακα, που είναι κατά περίπτωση η συνέπεια στην πληρωμή, η ηλεκτρονική αποστολή των λογαριασμών και η εξόφληση με πάγια εντολή.
Βασική αιτία της υποχώρησης των τιμών είναι η αποκλιμάκωση της διεθνούς τιμής του φυσικού αερίου κάτω από τα 30 ευρώ ανά μεγαβατώρα ενώ κατά την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι η τιμή κυμαινόταν στα 50 ευρώ. Η αποκλιμάκωση αυτή αποδίδεται με τη σειρά της στην διασφάλιση επαρκούς εφοδιασμού παρά τον πόλεμο στην Ουκρανία, με φορτία υγροποιημένου φυσικού αερίου που είναι διαθέσιμα στην Ευρώπη καθώς και στη μείωση της κατανάλωσης λόγω ευνοϊκών καιρικών συνθηκών.

Σημαντικό ρόλο στην ελληνική αγορά έπαιξε η θεσμική πρωτοβουλία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τη θέσπιση του ειδικού "πράσινου" τιμολογίου που διευκόλυνε τους καταναλωτές να συγκρίνουν τις προσφορές των προμηθευτών και τόνωσε τον ανταγωνισμό.

 

Οικονομία

Ροή ειδήσεων

Share