Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024

Καλπάζει η ακρίβεια: Ξανά στα ύψη η τιμή της βενζίνης - Πού ξεπέρασε τα 2,50 το λίτρο

Οι οδηγοί υπολογίζουν πλέον το κάθε χιλιόμετρο

12 Νοεμβρίου 2022 22:10
Καλπάζει η ακρίβεια: Ξανά στα ύψη η τιμή της βενζίνης - Πού ξεπέρασε τα 2,50 το λίτρο
(ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI)
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Η ακρίβεια καλπάζει και η τιμή της βενζίνης διαρκώς ανεβαίνει. Αυτό έχει σαν άμεσο αποτέλεσμα οι οδηγοί να υπολογίζουν πλέον το κάθε χιλιόμετρο και να βάζουν καύσιμα μόνο για τις απαραίτητες μετακινήσεις. Η τιμή είναι πάνω από τα 2 ευρώ το λίτρο για την απλή αμόλυβδη ενώ σε νησί ξεπέρασε τα 2,5 ευρώ.

Σύμφωνα με το MEGA, η μέση τιμή στην απλή 95αρα κυμαίνεται στα 2,115 ευρώ. Στην Αττική μάλιστα έφτασε να πωλείται ακόμη 2,349 ευρώ. Η πιο ακριβή τιμή καταγράφεται στην Κίμωλο, που ξεπερνάει τα 2,5 ευρώ και φτάνει τα 2,52 ευρώ. Με την ευκαιρία δείτε πόσες δραχμές κόστιζε η βενζίνη το 2000.

Επίσης με το χειμώνα να είναι μπροστά μας και το εισόδημα να μην φτάνει για να γεμίσει ο λέβητας του πετρελαίου θέρμανσης, πολλοί επιλέγουν να ζεσταθούν βάζοντας μικρότερες ποσότητες.

Σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες των πρατηρίων υγρών καυσίμων, η αγορά στο πετρέλαιο κινείται κυρίως λόγω των επιδοτήσεων, ενώ το επόμενο διάστημα αναμένεται να ληφθεί η απόφαση των επαγγελματιών οδηγών που χρησιμοποιούν πετρέλαιο κίνησης για το αν θα προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις.

Δείτε το ρεπορτάζ

Μην «πετάς τα λεφτά» σου άδικα: Να γιατί δεν πρέπει να βάζουμε 10 και 20 ευρώ βενζίνη

Πονοκέφαλο προκαλούν στους καταναλωτές οι συνεχόμενες αυξήσεις των τιμών στα καύσιμα. Με την ακρίβεια να χτυπάει παντού, πολλοί είναι εκείνοι που επιλέγουν να βάζουν 10 και 20 ευρώ βενζίνη συχνά παρά να φουλάρουν το ρεζερβουάρ. Ωστόσο, αυτό είναι ένα τεράστιο λάθος.

Η βενζίνη είναι ένα προϊόν με περιορισμένη διάρκεια ζωής. Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι βρίσκεται σε καλή κατάσταση χωρίς να χάνει σε ποιότητα από τρεις μήνες έως και έναν χρόνο. Οι παράγοντες που την επηρεάζουν είναι το κατά πόσο εκτίθεται σε φως και αέρα. Έχει σημασία το πόσος αέρας υπάρχει μέσα στο ρεζερβουάρ, κάτι που σημαίνει λιγότερη βενζίνη. Σε περίπτωση που υπάρχει αρκετός αέρας, τα πτητικά συστατικά της βενζίνης που είναι σημαντικά για την κρύα ανάφλεξη διαφεύγουν σταδιακά από την δεξαμενή, γεγονός που την καθιστά βαρύτερη και με μειωμένη ποιότητα στην ανάφλεξη.

Μία άλλη διαδικασία που γίνεται σε μακρά αποθήκευση της βενζίνης είναι η οξείδωση. Οι ακόρεστες ενώσεις του καυσίμου, οι ολεφίνες, αντιδρούν με το οξυγόνο του αέρα, σχηματίζοντας διάφορα οξέα αλλά και πολυμερή που δεν είναι διαλυτά στο καύσιμο. Αυτή η «λάσπη» που σχηματίζεται μπορεί να φράξει αντλίες, δημιουργώντας πρόβλημα στον κινητήρα.

Γιατί δεν πρέπει να βάζουμε 10 και 20 ευρώ βενζίνη;

Άρα όσο περισσότερος είναι ο αέρας στη δεξαμενή, τόσο μεγαλύτερος είναι ο κίνδυνος οξείδωσης. Αυτό σημαίνει ότι η οδήγηση με σχεδόν άδειο ρεζερβουάρ βενζίνης για μεγάλο χρονικό διάστημα αυξάνει σημαντικά την γήρανση της βενζίνης και τα προβλήματα που προκύπτουν από αυτή.

Οπότε το καλύτερο είναι να έχουμε πάντα το ρεζερβουάρ γεμάτο για να κρατάμε μακριά τον αέρα από την βενζίνη. Το κόστος είναι μεγάλο πλέον, αλλά σίγουρα πολύ μικρότερο από τις βλάβες που θα κληθεί να πληρώσει ο οδηγός όταν θα χρειαστεί να εκκινήσει και πάλι το όχημά του.

 

Οικονομία

Ροή ειδήσεων

Share