Πέμπτη, 28 Οκτωβρίου 2021

Απάτες με τις τράπεζες: Έτσι κλέβουν τραπεζικούς κωδικούς - Τι να προσέξετε

Προσοχή σε αυτό το μήνυμα - Τι λέει θύμα

20 Σεπτεμβρίου 2021 13:29
Απάτες με τις τράπεζες: Έτσι κλέβουν τραπεζικούς κωδικούς - Τι να προσέξετε
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Μεγάλη προσοχή πρέπει να δείξει ο κόσμος καθώς οι απάτες με τις τράπεζες έχουν αυξηθεί το τελευταίο διάστημα. Συγκεκριμένα, οι απατεώνες προσποιούνται πως στέλνουν από κάποια τράπεζα ή άλλον οργανισμό. Παράλληλα, χαμός επικρατεί το τελευταίο διάστημα, καθώς υπάρχουν σούσουροι για κρυφές χρεωσεις των τραπεζών προς του πελάτες.

«Όλες οι κάρτες απενεργοποιούνται προσωρινά για διαδικτυακές πληρωμές μέχρι να εγγραφείτε στα αναβαθμισμένα μέτρα ασφαλείας. Για να το ενεργοποιήσετε, ακολουθήστε τα ακόλουθα απλά βήματα».

Ένα από τα μηνύματα που λαμβάνει μία ομάδα χρηστών των εναλλακτικών ψηφιακών τραπεζικών δικτύων που σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να προχωρήσουν στην ενεργοποίηση του και στην παροχή προσωπικών στοιχείων τους, καθώς πρόκειται για κλασική μορφή της απάτης του «ηλεκτρονικού ψαρέματος».

Απάτες με τι τράπεζες: Τι έχει αυξηθεί το τελευταίο διάστημα

Τραπεζικά στελέχη προειδοποιούν ότι μια από τις απάτες που γνωρίζει έξαρση είναι το «ηλεκτρονικό ψάρεμα» στοιχείων (phishing), μια μορφή απάτης που μέσω emails ή sms που στέλνονται στους καταναλωτές έχει ως στόχο την υποκλοπή των προσωπικών δεδομένων του ατόμου.

Τα μηνύματα αυτά, όπως αναφέρεται στο blog της Τράπεζας Πειραιώς, περιέχουν παραπλανητικό περιεχόμενο και οι αποστολείς τους υποδύονται κάποιον νόμιμο οργανισμό, εταιρεία ή τράπεζα.

Στόχος είναι να αποσπάσουν απόρρητα προσωπικά και οικονομικά δεδομένα όπως, το όνομα χρήστη τραπεζικού λογαριασμού, κωδικούς πρόσβασης, στοιχεία χρεωστικών / πιστωτικών καρτών και άλλα δεδομένα. Στη συνέχεια, προβαίνουν σε μεταφορές χρημάτων με αποτέλεσμα τα θύματα να χάνουν πολλές φορές σημαντικά ποσά.

Τι αναφέρουν τα μηνύματα με την απάτη

Η πλειοψηφία των phishing μηνυμάτων επικαλείται είτε κάποιο πρόβλημα στον λογαριασμό του χρήστη, είτε απαιτεί την επιβεβαίωσή του για εκτέλεση συναλλαγής (η οποία δεν έχει λάβει επίσημη εντολή από τον χρήστη), είτε ενέργεια αναβάθμισης υπηρεσίας, είτε επιβεβαίωση προσωπικών δεδομένων.

Όσον αφορά στον τρόπο που υποκλέπτονται τα στοιχεία των καταναλωτών, συνήθης πρακτική αποτελεί η υποκλοπή τους μέσω email ή sms που αποστέλλονται και ζητούν από τον χρήστη/καταναλωτή να επισκεφθεί δήθεν την ιστοσελίδα της τράπεζας, επιλέγοντας έναν σύνδεσμο (link) που περιλαμβάνεται στο κείμενο.

Όμως δεν πρόκειται για σελίδα τράπεζας αλλά απομίμηση, που αντιγράφει πλήρως οικεία ηλεκτρονικά περιβάλλοντα, όπως την ηλεκτρονική τραπεζική της τράπεζας του κάθε καταναλωτή.

Τι πρέπει να προσέξετε και να αποφύγετε

Για την ασφάλειά των καταναλωτών συστήνεται προς τους συναλλασσόμενους να μην επιλέξουν τον σύνδεσμο και δηλώσουν προσωπικά στοιχεία και κωδικούς, καθώς άμεσα οι επιτήδειοι θα προχωρήσουν σε συναλλαγές, προκαλώντας οικονομική ζημία (στον συναλλασσόμενο).

Ειδικότερα, όπως επισημαίνεται προς τους καταναλωτές, σε περίπτωση που λάβουν κάποιο ύποπτο email/sms, συστήνεται να μην εισέλθουν στον προτεινόμενο σύνδεσμο. Στη συνέχεια και για την ασφάλειά τους θα πρέπει να επικοινωνήσουν άμεσα με τον Οργανισμό.

Απάτες με τις τράπεζες

Μετά τη δήλωση του περιστατικού και ακολουθώντας τις οδηγίες εξουσιοδοτημένου αντιπροσώπου, θα πρέπει να διαγράψουν το email ή sms, που έχουν λάβει, χωρίς να το προωθήσoυν σε κάποιον παρά μόνο σε αρμόδια υπηρεσία της τράπεζας τους, εφόσον ζητηθεί.

Όπως έχουν κατ’ επανάληψη αναφέρει οι τράπεζες προς τους καταναλωτές, από πλευράς τραπεζών δεν θα τους ζητηθεί ποτέ και με κανέναν τρόπο οι κωδικοί πρόσβασης τους σε υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής, ή στοιχεία και κωδικοί καρτών, αλλά ούτε θα προβούν (οι τράπεζες) σε διαδικασία επικαιροποίησης -επαλήθευσης προσωπικών στοιχείων, γεγονός που αποκλείει κάθε πιθανότητα το email ή sms που λαμβάνουν να προέρχεται από την τράπεζα τους.

Τι λέει θύμα απάτης

Στο LIVE NEWS, μίλησε η Νάσια Παναγιωτοπούλου που και η ίδια έχει πέσει θύμα τέτοιας απάτης. Όπως εξήγησε, έλαβε email για να ενημερώσει τα στοιχεία της κάρτας της που φαινόταν να είναι από την τράπεζα. Πάτησε στον σύνδεσμο και έκανε την ενημέρωση. Έγινε ανακατεύθυνση και πάλι βγήκε στο site της τράπεζας.

Κατάλαβε ότι κάτι δεν πήγαινε καλά όταν της ήρθε SMS για χρέωση σε ξένο νόμισμα. Λείπανε 1.500 ευρώ από τον λογαριασμό της.

Αμέσως επικοινώνησε στην τράπεζα, όπου της είπαν ότι έγιναν δύο συναλλαγές.

Της εξήγησαν ότι το ποσό ήταν δεσμευμένο και δεν είχε φύγει ακόμα. Της είπαν μάλιστα ότι θα μπορούσε να γίνει επιστροφή και πως θα έπαιρνε περίπου ένα μήνα.

Ωστόσο, τελικά από την τράπεζα της απάντησαν ξανά μετά από τρεις μήνες και μέχρι τότε η κοπέλα είχε χάσει το ποσό.

Νέο παράδειγμα απάτης

Αγαπητέ Πελάτη,

Σας ενημερώνουμε ότι ο λογαριασμός σας με αριθμό ************ και υπόλοιπο ****** EUR, δεν παρουσιάζει κίνηση τους τελευταίους 10 μήνες.

Με τη συμπλήρωση 12 μηνών, ο λογαριασμός θα χαρακτηριστεί ανενεργός και για δική σας ασφάλεια θα υπάρχουν περιορισμοί στις συναλλαγές από τρίτους. Σε περίπτωση που επιθυμείτε να παραμείνει ενεργός, Κάντε κλικ Εδώ.

Προσοχη λοιπον μην σας εχει ερθει κατι αντιστοιχο εχετε το νου σας γιατι την εχουνε πατησει αρκετα ατομα.

 

Οικονομία

Ροή ειδήσεων

Share