Πέμπτη, 18 Απριλίου 2024

Τέμπη: Ένας μήνας από την τραγωδία που βύθισε την Ελλάδα στο πένθος

Τα όνειρα 57 συνανθρώπων μας σταμάτησαν αργά το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου

29 Μαρτίου 2023 09:43
Τέμπη: Ένας μήνας από την τραγωδία που βύθισε την Ελλάδα στο πένθος
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Ένας μήνας πέρασε από το σιδηροδρομικό δυστύχημα που σημειώθηκε κοντά στον οικισμό Ευαγγελισμός Τεμπών Λάρισας. Σε αυτήν την περιοχή σημειώθηκε η σφοδρή μετωπική σύγκρουση μιας επιβατικής αμαξοστοιχίας της εταιρείας Hellenic Train με μια εμπορική αμαξοστοιχία.

Η επιβατική αμαξοστοιχία IC62, με μηχανή ηλεκτροκίνησης Siemens Mobility 120-022 η οποία επρόκειτο να αναχωρήσει από την Αθήνα για τη Θεσσαλονίκη στις 19:22 μεταφέροντας περίπου 350 επιβάτες, ξεκίνησε με μικρή χρονική καθυστέρηση. Πολλοί από τους επιβαίνοντες ήταν φοιτητές που επέστρεφαν στη Θεσσαλονίκη μετά από το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας.

Η αμαξοστοιχία IC62 κατέφθασε στη Λάρισα με καθυστέρηση λόγω ενός περιστατικού που προηγήθηκε στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Παλαιοφαρσάλου -που είναι σιδηροδρομικός σταθμός στο Σταυρό Λαρίσης- και αποχώρησε από τον σταθμό της Λάρισας στις 23:00, εισερχόμενη -λανθασμένα- στην γραμμή καθόδου. Ταυτόχρονα, η εμπορευματική αμαξοστοιχία 63503 πορευόταν από τη Θεσσαλονίκη στη Λάρισα στην ίδια, καθοδική γραμμή.

Ώρα 23:21

Η μετωπική σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών σημειώθηκε στις 23:21 της 28ης Φεβρουαρίου 2023. Το τμήμα όπου σημειώθηκε το ατύχημα, 27,3 χιλιόμετρα βόρεια της Λάρισας, ήταν διπλής τροχιάς όμως τα αυτόματα χειριστήρια είχαν καταστραφεί λόγω πυρκαγιάς το 2019, οπότε η μεταγωγή εξακολουθούσε να ελέγχεται χειροκίνητα.

Η επιβατική αμαξοστοιχία και η εμπορευματική αμαξοστοιχία συγκρούστηκαν μετωπικά στα μισά του δρόμου μεταξύ των Τεμπών και του Ευαγγελισμού, καθώς η επιβατική αμαξοστοιχία έβγαινε από τη σήραγγα κάτω από τον αυτoκινητόδρομο Ε75.

Το επιβατικό τρένο κινούταν με ταχύτητα 160 χλμ./ώρα, ενώ βρισκόταν στην αριστερή, μη προβλεπόμενη, σιδηροδρομική τροχιά, όπου πορευόταν και η εμπορική αμαξοστοιχία, με αντίθετη φορά κίνησης. Από την σύγκρουση, τα περισσότερα βαγόνια του επιβατικού τρένου εκτροχιάστηκαν, ενώ τη στιγμή της σύγκρουσης προκλήθηκε ακαριαία έκρηξη και πυρκαγιά που κατέκαψε τα δύο μπροστινά βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας.

Από τη σφοδρή σύγκρουση, τα βαγόνια 1 και 2 της επιβατικής αμαξοστοιχίας κάηκαν ολοσχερώς, ενώ το ΕΚΑΒ Θεσσαλίας ανέφερε ότι 2 με 3 βαγόνια είχαν πολτοποιηθεί ως αποτέλεσμα της σύγκρουσης.

Η συνέχεια αιματηρή...

«Ψέματα, ψέματα, ψέματα! Τρέμω από τα νεύρα μου... Δεν σέβονται τα παιδιά μας που είναι μέσα στο χώμα» - Ξέσπασε ο πατέρας της Αναστασίας Πλακιά, που έχασε τη κόρη του στα Τέμπη

Ο Δημήτρης Πλακιάς έχασε τη κόρη του, Αναστασία και τις δίδυμες ανιψιές του στο μοιραίο τρένο 62 στα Τέμπη. Με αφορμή τις δηλώσεις που έκανε η υφυπουργός Υγείας Ζωή Ράπτη, για την ψυχολογική υποστήριξη των θυμάτων, ο τραγικός πατέρας ξέσπασε και έκανε μια τηλεφωνική παρέμβαση στην εκπομπή του Γιώργου Λιάγκα. Παράλληλα, δείτε εδώ την "πληρωμένη" απάντηση του αδερφού του Βάιου για την εκπομπή του Θεοδωράκη με τον Μητσοτάκη.

«Ψέματα, ψέματα, ψέματα! Τρέμω από τα νεύρα μου... Δεν σέβονται τα παιδιά μας που είναι μέσα στο χώμα»

«Είμαι πολύ συγκινημένος και τρέμω από τα νεύρα μου με αυτά που ακούω… Δεν έχουν επικοινωνήσει με κανέναν. Να σταματήσουν να λένε ψέματα όλοι οι πολιτικοί. Έχουμε τον πόνο μας και μας κάνουν μπαλάκι. Φταίει αυτός, φταίει εκείνος, φταίει ο άλλος.

Μέχρι στιγμής καθόμαστε στο σπίτι και κλαίμε. Από δω και πέρα θα βγούμε στους δρόμους και εμείς οι γονείς πλέον. Δεν σέβονται ούτε τον πόνο μας, ούτε τα παιδιά μας που είναι μέσα στο χώμα.

Ψέματα, ψέματα, ψέματα! Να βγει η υφυπουργός να μας πει πότε μας πήρε τηλέφωνο. Δεν μας πήρε κανείς τηλέφωνο, ένα sms δέχτηκα στις 9 Μαρτίου. Από το κράτος δεν μας πήρε κανείς ούτε από τους μεν ούτε από του δε, δεν μιλάω πολιτικά, δεν με ενδιέφερε ποτέ η πολιτική στη ζωή μου, αλλά κρίμα, κρίμα, κρίμα… Θα μας βρουν μπροστά».

Τέμπη: Έγγραφο ντοκουμέντο «καίει» τον σταθμάρχη - Τα προηγούμενα βράδια χρησιμοποιούσε κανονικά τον τοπικό πίνακα

Τραγωδία στα Τέμπη: Ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας, σύμφωνα με έγγραφο ντοκουμέντο που τον «καίει», φέρεται να γνώριζε πως να χειρίζεται τον τοπικό πίνακα του σταθμαρχείου, σε αντίθεση με τα όσα υποστήριξε στην απολογία του. Οι κινήσεις του τα προηγούμενα βράδια.

Το έγγραφο παρουσίασε το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ με την Σία Κοσιώνη. Στο ντοκουμέντο είναι καταγεγραμμένες όλες οι κινήσεις του 59χρονου σταθμάρχη που έκανε όσες μέρες πραγματοποίησε τη βάρδιά του στο σταθμαρχείο της Λάρισας αλλά και τι ακριβώς συνέβη το μοιραίο βράδυ του δυστυχήματος στα Τέμπη. Παράλληλα, δείτε εδώ το "ντροπιαστικό" και "άψυχο" sms που έλαβε συγγενής θύματος από τον αριθμό υποστήριξης.

Στις 24 προς 25 Φεβρουαρίου ο 59χρονος πραγματοποίησε 13 κινήσεις τις οποίες έκανε από την κονσόλα του σταθμαρχείου της Λάρισας.

Από τις 13, οι 4 είναι αυτόματης χάραξης καθώς χρησιμοποιεί τα ηλεκτρονικά συστήματα που διαθέτει ο σταθμός. Πρόκειται για κινήσεις που φανερώνουν πως ο 59χρονος γνώριζε να χειριστεί το σύστημα τηλεδιοίκησης του σταθμού, σε αντίθεση με το επιχείρημα που προέβαλε ενώπιον της ανακρίτριας ότι δηλαδή δε γνώριζε να το χρησιμοποιεί.

Τέμπη τοπικός πίνακας σταθμάρχη

Παράλληλα, στις 25 προς 26 Φεβρουαρίου, ο σταθμάρχης πραγματοποίησε 18 κινήσεις που αφορούν την κίνηση των συρμών.

Επίσης, στις 26 προς 27 Φεβρουαρίου έχει καταγραφεί στη διάρκεια της βάρδιάς του 23 κινήσεις εκ των οποίων οι 5 είναι κινήσεις αυτόματης χάραξης, καθώς οι κινήσεις του σταθμάρχη διαρκούν μερικά δευτερόλεπτα, από 18 έως 39.

Την 27η Φεβρουαρίου, ο 59χρονος πραγματοποίησε κινήσεις που αφορούν την είσοδο κυρίως εμπορικών αμαξοστοιχιών.

Όσον αφορά το μοιραίο βράδυ του δυστυχήματος, στις 28 Φεβρουαρίου δηλαδή, αποκαλύπτεται πως από τις 22:12, από την στιγμή δηλαδή που έμεινε μόνος του ο 59χρονος σταθμάρχης μέχρι και τις 01:39, όπου και είχε γίνει το δυστύχημα δεν καταγράφεται καμία κίνηση αφού όπως φαίνεται ο 59χρονος δεν χρησιμοποίησε καθόλου την κονσόλα.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ ο 59χρονος σταθμάρχης τις περισσότερες μέρες του Φεβρουάριου εργαζόταν στο σταθμαρχείο της Καλαμπάκας. Έπειτα για δύο μέρες κάνει την μαθητεία του στο σταθμαρχείο της Λάρισας και για τις πέντε τελευταίες νύχτες του Φεβρουαρίου αναλαμβάνει να δουλέψει στη νυχτερινή βάρδια της Λάρισας όπου στις 28 Φεβρουαρίου γίνεται και το τραγικό δυστύχημα.

Δείτε το ρεπορτάζ

 

Ελλάδα

Ροή ειδήσεων

Share