Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024

Τέμπη: Νέες αποκαλύψεις για τον 59χρονο σταθμάρχη – «Έκανε πρακτική εξάσκηση σε χαλασμένους πίνακες»

Τα καινούργια στοιχεία που εξοργίζουν

19 Μαρτίου 2023 21:59
Τέμπη: Νέες αποκαλύψεις για τον 59χρονο σταθμάρχη – «Έκανε πρακτική εξάσκηση σε χαλασμένους πίνακες»
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Τραγωδία στα Τέμπη: Όπως είχε αποκαλύψει το MEGA, ο 59χρονος είχε λάβει ανεπαρκή εκπαίδευση, καθώς από τις 177 ώρες θεωρητικής εξάσκησης από τον δεύτερο κύκλο ο σταθμάρχης είχε συμπληρώσει μόνο τις 144.

Τα νεότερα στοιχεία που έρχονται στο φως της δημοσιότητας αποκαλύπτουν πως ο 59χρονος σταθμάρχης είχε κάνει πρακτική εξάσκηση σε χαλασμένους πίνακες.

Στο μεταξύ χθες ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης, μιλώντας μετά τη πρώτη ευρεία σύσκεψη για το νέο πλαίσιο των σιδηροδρόμων, επανέλαβε ότι «το σύστημα της τοπικής τηλεδιοίκησης στη Λάρισα λειτουργούσε απολύτως την κρίσιμη νύχτα».

Συγκεκριμένα, οι εκπαιδευόμενοι σταθμάρχες, ανάμεσά τους και ο 59χρονος, έκαναν πρακτική εξάσκηση σε δύο συγκεκριμένους σταθμούς, στο Λιτόχωρο και την Καλαμπάκα. Ωστόσο, ο πίνακας ελέγχου στο Λιτόχωρο είναι χαλασμένος, ενώ στην Καλαμπάκα δεν υπάρχει πίνακας ελέγχου, επειδή αποτελεί τερματικό σταθμό και σταθμό αφετηρίας.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα για το μήνα Φεβρουαρίου, ο 59χρονος έκανε 14 υπηρεσίες στην Καλαμπάκα, όπου όπως αναφέρθηκε παραπάνω δεν υπάρχει πίνακας ελέγχου. Στη συνέχεια έκανε άλλες δύο υπηρεσίες στους Νέους Πόρους μαζί με έναν άλλο συνάδελφο, με τις βάρδιες τους να είναι πρωινές, ενώ τη μοιραία βάρδια της 28ης Φεβρουαρίου ο 59χρονος ήταν μόνος του, καθώς οι συνάδελφοί του αποχώρησαν νωρίτερα από τη βάρδια τους.

Δείτε το ρεπορτάζ

Στοιχεία - «φωτιά» φέρνει στο φως το «Τούνελ» για τα Τέμπη: «Είναι παγίδες θανάτου» οι σήραγγες (Video)

Αποκαλύψεις για την τραγωδία των Τεμπών έκανε η Αγγελική Νικολούλη και η εκπομπή της «Φως στο Τούνελ» το βράδυ της Παρασκευής (17/3).

Η δημοσιογράφος επικεντρώθηκε στα τούνελ των σιδηροδρομικών γραμμών, αφού έγινε γνωστό πως σε 15 από τις 18 σήραγγες δεν υπήρχαν τα απαραίτητα μέτρα πυρασφάλειας και εξαερισμού. Παρουσίασε, μάλιστα, σχετικό έγγραφο για την επικινδυνότητα που υπήρχε. Στην εκπομπή της ακούστηκε, δε, πως για ενάμιση χρόνο προσπαθούσε να κάνει ελέγχους η Πυροσβεστική στο σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά η συνεργασία με τον ΟΣΕ δεν ήταν εύκολη λόγω φόρτου εργασίας.

«Ακατάλληλες και οι 15 σιδηροδρομικές σήραγγες που ελέγχθηκαν. Παντελής απουσία συστήματος πυρασφάλειας, απουσία φυγής επιβατών, δεν λειτουργούν οι εξαερισμοί και δεν υπάρχει τρόπος προφύλαξης από χημικά», υποστηρίχθηκε στο «Φως στο Τούνελ».

«Είναι ενημερωμένοι ο ΟΣΕ, η ΡΑΣ και το Υπουργείο Μεταφορών και δεν έκαναν τίποτα. Η απάντηση των υπευθύνων είναι ότι έχουν “δεμένα τα χέρια τους”», τόνισε.

Επαμεινώνδας Μπούρας: «Είναι παγίδες θανάτου»

Για τα προβλήματα και τις ελλείψεις στις σιδηροδρομικές σήραγγες μίλησε στην εκπομπή και ο μηχανολόγος και δικαστικός πραγματογνώμονας Επαμεινώνδας Μπούρας. Τόνισε πως τα τούνελ «είναι παγίδες θανάτου», καθώς δεν υπάρχουν τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας.

«Τα τούνελ είναι παγίδες θανάτου. Δεν υπάρχουν μέτρα ασφαλείας. Δεν υπάρχει αρμόδιος για τα μέτρα ασφαλείας, δεν υπάρχει φορέας επιθεώρησης, δεν έχουν γίνει ποτέ περιοδικές επιθεωρήσεις. Δεν ξέρουμε ποιες είναι οι έξοδοι διαφυγής, εάν υπάρχει φωτισμός, εάν υπάρχουν συστήματα εξαερισμού», εξήγησε.

Ανάμεσα στις ελλείψεις είναι και η απουσία συστημάτων επικοινωνίας, γεννητριών, καθώς και η απουσία μέριμνας για τα άτομα με ειδικές ανάγκες.

 

Ελλάδα

Ροή ειδήσεων

Share