Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024

Πέθανε ο Κωνσταντίνος Νομικός

Ήταν μέλος της ομάδας ΒΑΝ για την πρόγνωση σεισμών

30 Σεπτεμβρίου 2021 08:45
Πέθανε ο Κωνσταντίνος Νομικός

Απεβίωσε σε ηλικία 78 ετών ο Κωνσταντίνος Νομικός, ο φυσικός και ένας εκ των ιδρυτών της ομάδας ΒΑΝ μαζι με τους Καίσαρα Αλεξόπουλο και Παναγιώτη Βαρώτσο. Επίσης, έφυγε από τη ζωή ο Θανάσης Τεγόπουλος, δικηγόρος και εκδότης της Ελευθεροτυπίας, αδελφός του Κίτσου Τεγόπουλου.

Την είδηση του θανάτου έκανε γνωστή ο διευθυντής ερευνών του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου του Αστεροσκοπείου Αθηνών Δρ Γεράσιμος Χουλιάρας στο facebook αναφέροντας: «Απεβίωσε ο Κώστας Νομικός, Φυσικός, συνεργάτης του Καίσαρα Αλεξόπουλου και του Παναγιώτη Βαρώτσου, θερμά συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους φίλους».

Ποιος ήταν ο Νίκος Νομικός

Ο Κωνσταντίνος Νομικός είχε γεννηθεί στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. Έλαβε διδακτορικό δίπλωμα Φυσικής από το Πανεπιστήμιο Αθηνών μεταπτυχιακό δίπλωμα στην Ηλεκτρονική από το Πανεπιστήμιο Αθηνών, πτυχίο Φυσικής από το Πανεπιστήμιο Αθηνών και έκανε μεταδιδακτορικές ερευνητικές σπουδές στο London University Queen Mary College.

«Ήταν ένας υπέροχος άνθρωπος. Ήταν ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος του ΒΑΝ. Δεν υπάρχουν λόγια για τον Κωνσταντίνο Νομικό. Εγώ τον γνώρισα μετά το σεισμό του 1981 και από το 1983 είχα στενή συνεργασία. Ήταν ο φυσικός που κατασκεύασε και την αρχική υποδομή και την τεχνολογική υποδομή της εξέλιξης της ομάδας ΒΑΝ. Χωρίς το κουτί του δεν θα γινόταν τίποτα» θα πει στο protothema.gr ο κ. Χουλιάρας.

«Έφτιαχνε τα πρώτα ΒΑΝ σε ένα μικρό διαμέρισμα στη Χαριλάου Τρικούπη. Ήταν η καρδιά μας και ο εγκέφαλός μας» θα προσθέσει ο κ. Χουλιάρας.

Ο Κωνσταντίνος Νομικός ξεκίνησε την ακαδημαϊκή του καριέρα ως επιμελητής του Εργαστηρίου Φυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών από το 1966, συνδράμοντας στις εργαστηριακές και φροντιστηριακές ασκήσεις των φοιτητών του Φυσικού Τμήματος, στην καθοδήγηση των πτυχιακών εργασιών τους και στην καθοδήγηση και ερευνητική βοήθεια σε υποψηφίους διδάκτορες του Φυσικού Τμήματος.

Αποτέλεσμα της ερευνητικής του δραστηριότητας ήταν οι 15 πρώτες δημοσιεύσεις του σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά του εξωτερικού. Από το Εργαστήριο Φυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών αποχώρησε εθελούσια τον Απρίλιο του 1982.

Ήταν εκ των συνιδρυτών και συμμετείχε στο ερευνητικό πρόγραμμα μετρήσεων μεταβολών γαιωρευμάτων με εφαρμογή στην πρόγνωση σεισμών, γνωστό ως μέθοδο ΒΑΝ.

Ανέλαβε τη μελέτη, το σχεδιασμό και την υλοποίηση της υποδομής των συστημάτων και βοήθησε ενεργά στην περάτωση των διδακτορικών διατριβών που πλαισίωνε το ερευνητικό πρόγραμμα.

Διετέλεσε εισηγητής στο Ελληνικό Κέντρο Παραγωγικότητας (ΕΛΚΕΠΑ) στα Ψηφιακά Ηλεκτρονικά και την Τεχνολογική ανάπτυξη των modems στην Ελλάδα.

Πέθανε ο Κωνσταντίνος Νομικός

Δίδασκε στην Ανωτάτη Σχολή Τεχνικού Αξιωματικών Τεχνικού (ΣΤΕΑΤ) τα μαθήματα Κυματική, Ηλεκτρομαγνητισμός, Κβαντική Φυσική και Ψηφιακά Ηλεκτρονικά.

Το 1988 εκλέγεται καθηγητής στο Τμήμα Ηλεκτρονικής του ΤΕΙ Κρήτης (παρ/μα Χανίων) με γνωστικό αντικείμενο Μικροηλεκτρονική & Μικροϋπολογιστές.

Από το 1990 ως το 1991 διετέλεσε προϊστάμενος του τμήματος. Τον Ιούνιο του 1991 αποσπάστηκε στο Ινστιτούτο Τεχνολογικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, υπεύθυνο όργανο για την αναγνώριση ξένων διπλωμάτων και συμβουλευτικού οργάνου όλων των ΤΕΙ σε θέματα Τεχνολογικής Εκπαίδευσης.

Το 1992 εκλέγεται καθηγητής του ΤΕΙ Πειραιά στο Τμήμα Φυσικής-Χημείας και Τεχνολογίας Υλικών διατηρώντας παράλληλα τη θέση του εισηγητή στο ΙΤΕ.

Το 1995 εκλέγεται καθηγητής στο Τμήμα Ηλεκτρονικής στο ΤΕΙ Αθηνών και ως το καλοκαίρι του 2010 διδάσκει τα μαθήματα Μικροϋπολογιστές Ι και Αισθητήρες.

Κατά τα τελευταία έτη διατελουσε προϊστάμενος του Τμήματος. Από το φθινόπωρο του 2010 έφερε τον τίτλο του ομότιμου καθηγητή στο ΤΕΙ Αθηνών.

Ελλάδα