Μέσα Μαζικής Μεταφοράς: Στάση εργασίας σε μετρό και ΗΣΑΠ - Πως θα κινηθούν τα λεωφορεία
Οι λόγοι της κινητοποίησης
Σε στάσεις εργασίας αποφάσισαν να προχωρήσουν σήμερα Τετάρτη 7 Ιουλίου οι εργαζόμενοι στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και συγκεκριμένα οι εργαζόμενοι σε μετρό και ΗΣΑΠ. Παράλληλα, τις νέες μελέτες για τις επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας ανακοίνωσε ο Νικόλαος Κουρέτας, διευθύνων σύμβουλος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, από το βήμα του 4ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών-ITC 2021, που συνδιοργανώνουν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr, στο Μέγαρο-Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών.
Οι εργαζόμενοι - ηλεκτροδηγοί στο μετρό ανακοίνωσαν κινητοποιήσεις καταγγέλλοντας ότι αναγκάζονται να εκτελούν δρομολόγια με συρμούς, στους οποίους είναι εκτός λειτουργίας το κλιματιστικό στις καμπίνες των οδηγών και υπογραμμίζουν ότι για να βγουν τα δρομολόγια εργάζονται και στα ρεπό τους χωρίς να έχουν ημέρες ξεκούρασης.
Την ίδια στιγμή οι οδηγοί των λεωφορείων δεν θα πραγματοποιήσουν τις καθημερινές στάσεις εργασίας που είχαν εξαγγείλει από την περασμένη εβδομάδα καθώς τελικά η ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) ανακοίνωσε ότι θα εφαρμόσει θερινό πρόγραμμα, στο οποίο δεν υπάρχουν διακεκομμένες βάρδιες για τους οδηγούς.
Η στάση εργασίας στο μετρό και ΗΣΑΠ
Σε ανακοίνωση που εξέδωσαν οι ηλεκτροδηγοί της ΣΤΑΣΥ (δηλαδή για μετρό και ΗΣΑΠ), έκαναν γνωστό ότι αποφάσισαν να προχωρήσουν σε στάση εργασίας σήμεραΤετάρτη 7 Ιουλίου από τις 21:00 ως και τη λήξη της κυκλοφορίας και στις τρεις γραμμές του μετρό και του ηλεκτρικού (1, 2 και 3).
Επισημαίνουν πως αντί η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ να ασχοληθεί με τα υφιστάμενα προβλήματα «προχώρησε σε ακόμα ένα βήμα «επιβράβευσης» των Ηλεκτροδηγών, εφαρμόζοντας προγράμματα επίπονα με ακόμα πιο πολλά δρομολόγια ανά άτομο που για να υλοποιηθούν πρέπει αναγκαστικά οι συνάδελφοι να εργάζονται σε ημέρες που έχουν ρεπό. Ήταν πολύ δύσκολο για τους διοικούντες να περιμένουν 2 μήνες, ώστε ο σχεδιασμός να γίνει ολοκληρωμένος τον Σεπτέμβρη περιλαμβάνοντας τους νέους συναδέλφους που καθυστερημένα προσλήφθηκαν και εκπαιδεύονται ακόμη».
Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι παρά τα αιτήματα από τον περασμένο Απρίλιο που αφορούσαν στη συντήρηση των κλιματιστικών μονάδων εν όψει καλοκαιριού των 40χρονων γερασμένων συρμών της Γραμμής του ΗΣΑΠ, «η ΣΤΑΣΥ δεν κατάφερε να συντονίσει τις σχετικά απλές εργασίες (πχ, καθαρισμός φίλτρων) κι έτσι δρομολογούνται συρμοί η οποίοι ουσιαστικά θυμίζουν υψικάμινο, οι δε εργαζόμενοι καλούνται να τους χειριστούν θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία τους!».
Κι αυτό την ώρα που – όπως επισημαίνουν - 7 συρμοί τελευταίας παραλαβής σαπίζουν στους χώρους εναπόθεσης, επειδή ουδείς μέχρι στιγμής εδώ και πολλά χρόνια, δεν κατάφερε να λύσει το γόρδιο δεσμό που αφορά στην επιδιόρθωση των γεννητριών τους.
Μετρό: Αυτοί θα είναι οι 15 σταθμοί της Γραμμής 4 - Εισιτήριο από το κινητό για λεωφορεία, μετρό, ηλεκτρικό και τραμ
Μετρό: Mε εντατικούς ρυθμούς συνεχίζονται οι εργασίες στους υπό κατασκευή σταθμούς του μετρό στον Πειραιά, η οποία θα εξυπηρετεί πολλές πυκνοκατοικημένες περιοχές του λεκανοπεδίου και του κέντρου της Αθήνας. Παράλληλα, διαβάστε γιατί δεν προχωρά το μετρό της Θεσσαλονίκης.
Στην εκδήλωση, που θα γίνει το απόγευμα στο Γαλάτσι, θα δώσει το παρών και ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης. Εκεί θα γίνει και η υπογραφή της σύμβασης για τη Γραμμή 4 του Μετρό.
Η Γραμμή 4 εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί 300.000 κατοίκους της Αττικής. Θα έχει 15 νέους σταθμούς και θα εκτείνεται από το άλσος Βεΐκου ως το Γουδή.
Αναλυτικά οι σταθμοί της γραμμής 4 του Μετρό:
- Άλσος Βεΐκου
- Γαλάτσι
- Ελικώνος
- Κυψέλη
- Δικαστήρια
- Αλεξάνδρας
- Εξάρχεια
- Ακαδημία
- Κολωνάκι
- Ευαγγελισμός
- Καισαριανή
- Πανεπιστημιούπολη
- Ζωγράφου
- Ιλίσια
- Γουδή
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, εκτός από τα οφέλη για την καθημερινότητα δεκάδων χιλιάδων πολιτών, η Γραμμή 4 θα έχει και σημαντικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, καθώς από τα οχήματα που δε θα κυκλοφορούν, ειδικά στο κέντρο, θα μειωθούν σημαντικά οι εκπομπές ρύπων.