Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024

Πανέξυπνος Σκλαβενίτης: Πώς ξεφορτώθηκε τα προϊόντα του Μαρινόπουλου!

Πως το έκανε;

29 Οκτωβρίου 2019 08:12
Πανέξυπνος Σκλαβενίτης: Πώς ξεφορτώθηκε τα προϊόντα του Μαρινόπουλου!

Πώς ξεφορτώθηκε τα προϊόντα του Μαρινόπουλου!

Με ποιον απίστευτο τρόπο ο Σκλαβενίτης ξεφορτώθηκε τα προϊόντα του Μαρινόπουλου;

Με έναν ιδιαίτερο τρόπο έγινε η μετάβαση των 18 καταστημάτων της πρώην Μαρινόπουλος Carrefour, στην εταιρεία Υπεραγορές Σκλαβενίτης, στο νησί της Κύπρου.

Από την 1η Μαρτίου έχει γίνει οριστικά η μεταβίβαση των καταστημάτων Μαρινόπουλος στον ελληνικό όμιλο και αρκετά καταστήματα, όπως και στην Ελλάδα, έχουν ήδη αλλάξει «βιτρίνα» βάζοντας τα νέα χρώματα του ομίλου Σκλαβενίτη.

Πώς έγινε αυτή η μετάβαση;

Όλα τα προϊόντα της Μαρινόπουλος Carrefour «έφυγαν» από τα ράφια των υπεραγορών την περασμένη εβδομάδα, και μάλιστα… μισοτιμής, αφού οι διοικούντες αποφάσισαν αυτό τον τρόπο για να τα «σπρώξουν» πιο εύκολα και με τις λιγότερες δυνατές απώλειες.

Μάλιστα κύκλοι της εταιρείας σχολίασαν σε κυπριακά ΜΜΕ ότι «εξαφανίστηκαν» εν ριπή οθφαλμού με τις τιμές στις οποίες προσφέρθηκαν.

Ωστόσο οι μάρκες Σκλαβενίτης – που χαρακτηρίζουν την αλυσίδα σουπερμάρκετ και δίνουν αξία στο σλόγκαν της «τόσο φθηνά, όσο πουθενά»-, δεν έχουν ακόμη κάνει την εμφάνισή τους στις υπεραγορές πλην του «Γλάρου» ο οποίος διαθέτει χαρτομάντηλα και χαρτί υγείας.

Οι υπόλοιπες εισαγωγές Σκλαβενίτη αναμένονται λίαν συντόμως να κάνουν την εμφάνισή τους στα ράφια των υπεραγορών στην Κύπρο.

Σκλαβενίτης: Δεν φαντάζεστε ποια πασίγνωστη Ελληνίδα είναι το αφεντικό της επιχείρησης!

Το γνωρίζατε; Ποια είναι η γυναίκα - σύζυγος του Γεράσιμου Σκλαβενίτη, αφεντικού της γνωστής αλυσίας σούπερ μάρκετ; Το Athensmagazine.gr σας φέρνει την αποκάλυψη!

Το σλόγκαν «τόσο φθηνά όσο πουθενά» των σούπερ μάρκετ «Σκλαβενίτης» κλείνει πάνω από 45 χρόνια παρουσίας και δύσκολα θα αλλάξει.

Γεννήθηκε στις 6 Φεβρουαρίου του 1969, στο ισόγειο του κτιρίου επί της λεωφόρου Κηφισού στον αριθμό 80, όπου δημιουργήθηκε το πρώτο σούπερ μάρκετ τη γνωστής αλυσίδας. Σεισμός στην αγορά με Σκλαβενίτη και το... 50%!

Σήμερα στο τιμόνι της επιχείρησης βρίσκεται η τρίτη γενιά της οικογένειας. Πρόκειται για τα αδέλφια Μαρία, Γεράσιμο και Στέλιο Σκλαβενίτη.

Τα τρία αδέλφια έχουν πραγματοποιήσει τα τελευταία χρόνια ένα μπαράζ εξαγορών αυξάνοντας το μερίδιό τους στην αγορά.

Άνοιξαν νέα καταστήματα και προχώρησαν στην εξαγορά καταστημάτων της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Παπαγεωργίου, καθώς και 28 καταστημάτων άλλων αλυσίδων: 10 από την Ατλάντικ, 4 από τη Δούκας, 5 από την Μπαλάσκας και 9 από την Extra Πρώτα και Φθηνά.

Πώς έχτισε την αυτοκρατορία ο Σκλαβενίτης

Η ΤΗΛΕΞΥΠ, η πρώτη εταιρεία παραγγελιών μέσω τηλεφώνου στην Ελλάδα, το 1965

Η επιχείρηση του Σκλαβενίτη χτίστηκε βήμ-βήμα και πλέον αποτελεί τον… γαμπρό και όχι τη νύφη στις εξαγορές. Η εκ Λευκάδος οικογένεια Σκλαβενίτη ξεκινάει από το 1920 με μια εταιρεία εισαγωγών ξυλείας κι εξαγωγών κρασιών.

Το 1936 η οικογένεια καταστρέφεται οικονομικά, μετά από ένα ατύχημα σε μεγάλη παρτίδα εμπορευμάτων που αποστέλλονταν στο εξωτερικό. Οι ατυχίες οδήγησαν τον Γεράσιμο Σκλαβενίτη στην Αθήνα. Η κατοχή, βρίσκει την οικογένεια σε δεινή οικονομική κατάσταση και το 1942 πεθαίνουν μέσα στην ανέχεια και οι δύο γονείς.

Η ιστορία συνεχίζεται όταν τα παιδιά, ο Γιάννης και ο Σπύρος Σκλαβενίτης θα αρχίσουν τη δραστηριότητά τους στο εμπόριο και στα τέλη της δεκαετίας του ’40 ξεκίνησαν να διαθέτουν κεχρί, κανναβούρι, καθώς και είδη πρώτης ανάγκης στην Κεντρική Αγορά.

Τα δύο αδέλφια Σκλαβενίτη στρέφονται στο εμπόριο ειδών μπακαλικής και μπαχαρικών, ενώ το 1950 γνωρίζονται με τον μικρασιατικής καταγωγής Μιλτιάδη Παπαδόπουλο. Το 1954 οι τρεις φίλοι προχωρούν στη δημιουργία της Σκλαβενίτης & Σία με έδρα τα Πετράλωνα κι αντικείμενο τη χονδρική πώληση τροφίμων. Σούπερ Μάρκετ - Ελλάδα: Έρχεται ο εφιάλτης του... Σκλαβενίτη!

Το 1967 ιδρύουν την πρώτη εταιρεία τηλεφωνικών παραγγελιών στην Ελλάδα, την ΤΗΛΕΞΥΠ – η πρώτη εταιρεία delivery στη χώρα. Ο πρωτοποριακός χαρακτήρας της και η διάθεση προϊόντων αρίστης ποιότητας σε τιμές χονδρικής συνέβαλαν στην εξάπλωση της φήμης της, με αποτέλεσμα σε σύντομο χρονικό διάστημα να δέχεται παραγγελίες σχεδόν από κάθε γωνιά της Αττικής.

Η επιτυχία της ΤΗΛΕΞΥΠ τούς ώθησε το 1969 στη δημιουργία του πρώτου καταστήματος λιανικής και εν συνεχεία, το 1971, στην ίδρυση του πρώτου σούπερ μάρκετ, στο Περιστέρι (Λεωφόρος Κηφισού 80), εκεί όπου σήμερα βρίσκονται οι κεντρικές εγκαταστάσεις τους.

Το 1993 έφυγε από τη ζωή ο Γιάννης Σκλαβενίτης και το 2006 ο Σπύρος. Την ίδια χρονιά σημειώθηκαν σημαντικές αλλαγές στη διοίκηση της εταιρείας. Είχε προηγηθεί έναν χρόνο νωρίτερα, όπως λέγεται, πρόταση εξαγοράς από πολυεθνικό όμιλο ύψους 400 εκατ. ευρώ.

Μάλιστα τότε τα παιδιά του Σπύρου Σκλαβενίτη χρειάστηκαν στήριξη με νέα κεφάλαια για να εξαγοράσουν τις μετοχές των εξαδέλφων τους. Αυτή τη βρήκαν από τον Νίκο Μαμιδάκη της Jet Oil, ο οποίος συμμετέχει στο ΔΣ της εταιρείας.

Σημειώνεται ότι σύζυγος του Γεράσιμου Σκλαβενίτη, είναι η Αννα Μαμιδάκη, κόρη του Νίκου Μαμιδάκη, η οποία δημιούργησε την εταιρεία παιδικού ενδύματος «Look @t me» αξιοποιώντας τις γνώσεις της στον χώρο της μόδας καθώς πριν από τον γάμο της διηύθυνε μαζί με τη μητέρα της τον οίκο μόδας Escada.

Σήμερα η Μαρία Σκλαβενίτη είναι η πρόεδρος της Ι. & Σ. Σκλαβενίτης ΑΕΕ, ενώ ο Στέλιος έχει τη θέση του αναπληρωτή διευθύνοντος σύμβουλου. Ο Γεράσιμος Σκλαβενίτης είναι ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου και έχει αναλάβει κυρίως το διοικητικό κομμάτι.

Μέχρι και σήμερα η επιχείρηση ξεχωρίζει για τις… οικογενειακές σχέσεις με τους εργαζόμενους. Παρά την οικονομική ύφεση των τελευταίων έξι ετών η επιχείρηση δεν προχώρησε σε μείωση μισθών και μαζικές απολύσεις.

Ταυτόχρονα επέλεξε να μην ανοίγει τις Κυριακές, όπως κάνουν άλλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και σε γενικές γραμμές οι σχέσεις με τους εργαζόμενους είναι σε οικογενειακό επίπεδο.

Δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότεροι εργαζόμενοι ταυτίζουν τον εργασιακό τους βίο με την οικογένεια, ενώ πολλά στελέχη αναδείχθηκαν μέσα από την εταιρία και ανέλαβαν θέσεις ευθύνης. Μεγάλο ψέμα για τον Σκλαβενίτη! Χαμός!

Από τις οικογενειακές business στα παιδικά ρούχα!

Μπήκε δυναμικά στον χώρο του παιδικού ρούχου αφουγκραζόμενη τις τάσεις της εποχής και συνδυάζοντας την υψηλή ποιότητα με το χαμηλό κόστος. Κόρη του επιχειρηματία Νικόλαου Μαμιδάκη της Jet Oil, απαρνήθηκε τις οικογενειακές επιχειρήσεις για να αφοσιωθεί στη σχεδίαση ρούχων, με όνειρο να κάνει τους τζούνιορ πιο καλοντυμένους

Μικρή η Αννα Μαμιδάκη θυμάται τον εαυτό της να κάνει διακοπές στην Κρήτη, στο χωριό καταγωγής του πατέρα της, την Ανώσκελη, παίζοντας ανέμελα στα χωράφια με τα 17 ξαδέλφια της. «Είμαστε πολλοί και είμαστε αγαπημένοι» δηλώνει και συμπληρώνει: «Ανήκω σε μια τυχερή γενιά που πρόλαβε να έρθει σε επαφή με το χώμα, τη φύση και τα ζώα. Το χωριό δεν ήταν παραλιακό αλλά όποτε θέλαμε να κάνουμε μπάνιο, κάναμε μια μικρή μετάβαση στον Αγιο Νικόλαο».

Δευτερότοκη κόρη του Νικόλαου Μαμιδάκη, ενός από τους σημαντικότερους Ελληνες επιχειρηματίες, το όνομα του οποίου είναι συνυφασμένο κυρίως με την εταιρεία πετρελαιοειδών, αποφασίζει νωρίς ότι οι εν λόγω επιχειρήσεις δεν είναι το αντικείμενο με το οποίο θα ήθελε να ασχοληθεί επαγγελματικά, προτιμώντας να χαράξει τον δικό της ανεξάρτητο δρόμο.

Τελειώνοντας το σχολείο, παρακολουθεί μαθήματα Management και αργότερα μεταβαίνει στο Λονδίνο, όπου και κάνει το μεταπτυχιακό της πάνω σε Management, International Business και Ξενοδοχειακά, καθώς η οικογένειά της κατέχει τρία ξενοδοχεία στην Κρήτη: το «Μirabello Beach & Village», το «Hermes» και το «Coral». Παρόλο που η οικογένεια σχεδίαζε να ασχοληθεί κυρίως με το ξενοδοχειακό κομμάτι, εκείνη επιστρέφοντας από το Λονδίνο εργάζεται για κάποιο μικρό διάστημα σε γνωστή τράπεζα όπου η οικογένειά της διαθέτει μετοχικό μερίδιο. Ωστόσο η ενασχόληση της μητέρας της με τη μόδα στρέφει αλλού το ενδιαφέρον της.

«Η ιδέα να εργαστώ για κάποιο διάστημα στην τράπεζα ήταν του πατέρα μου και ομολογώ ότι εκ των υστέρων τη βρήκα σωστή αφού, όπως μου έλεγε κι εκείνος, “ό,τι δουλειά και να κάνεις πρέπει να ξέρεις πώς δουλεύουν οι τράπεζες”. Στην Εγνατία Τράπεζα δεν έμεινα για πολύ. Είναι η εποχή που η μητέρα μου μαζί με τη Ρούλα Λεβέντη φέρνει τον οίκο Escada στην Ελλάδα και η μόδα αποτελεί για εμένα μεγάλη πρόκληση. Οταν η αντιπροσωπία του οίκου θα περάσει εξ ολοκλήρου στα χέρια της μητέρας μου θα δώσω όλη μου την ενέργεια στη συγκεκριμένη δουλειά. Η Escada ήταν μεγάλο σχολείο, αφού ασχολούμουν με τα πάντα: από προϋπολογισμούς μέχρι επιλογή κομματιών και τα καταστήματα λιανικής. Η συνεργασία με τους Γερμανούς είχε πολλά επαγγελματικά οφέλη, καθώς με έμαθε πολύ καλά τι σημαίνουν οι λέξεις “χρονική ακρίβεια” και “συνέπεια”».

Με την κρίση να βαθαίνει στη χώρα μας, ο οίκος Escada θα επιστρέψει στα χέρια των Γερμανών και η Αννα Μαμιδάκη προς στιγμήν θα αποσυρθεί από τα επιχειρηματικά πλάνα στον χώρο της μόδας. Είναι η εποχή που μετά τον γάμο της με τον Μάκη Σκλαβενίτη, τον επιχειρηματία των ομώνυμων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, έχει ήδη αποκτήσει δύο παιδιά και ο χρόνος της μοιράζεται στις οικογενειακές υποχρεώσεις της. Για αρκετά χρόνια θα παραμείνει εκτός επιχειρήσεων μέχρις ότου τα παιδιά της μεγαλώνουν και μια νέα επιχειρηματική ιδέα τής μπαίνει στο μυαλό: η σχεδίαση ποιοτικού παιδικού ρούχου.

Δείτε επίσης στο Athensmagazine.gr:

Τραγωδία σε Σκλαβενίτη!

Σκλαβενίτης: Ο μεγάλος αντίπαλος που φέρνει... πονοκεφάλους!

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις στο Athensmagazine.gr

 

Ειδήσεις

Ροή ειδήσεων

Share