Τετάρτη, 24 Απριλίου 2024

Κανόνες για τα ηλεκτρικά πατίνια στην Ευρώπη!

Τι θα γίνει με το νέο μέσο μεταφοράς;

29 Μαΐου 2019 19:32
Κανόνες για τα ηλεκτρικά πατίνια στην Ευρώπη!

Κανόνες για τα ηλεκτρικά πατίνια που κυκλοφορούν στην πόλη σκοπεύει να θεσπίσει το Παρίσι, επιβάλλοντας πρόστιμα σε όσους τα χρησιμοποιούν στα πεζοδρόμια. Ταυτόχρονα, θα ορίσει συγκεκριμένους χώρους στάθμευσης και θα επιβάλει ένα ετήσιο τέλος στις διαχειρίστριες εταιρείες.

Ενόψει της υιοθέτησης ενός νόμου για τα ηλεκτρικά πατίνια, που αναμένεται να κατατεθεί στο κοινοβούλιο εντός του έτους, το δημοτικό συμβούλιο της πρωτεύουσας αποφάσισε να επιβάλει πρόστιμο ύψους 135 ευρώ σε όποιον κυκλοφορεί στο πεζοδρόμιο. Το πρόστιμο σε όσους μπλοκάρουν τα πεζοδρόμια παρκάροντας εκεί τα πατίνια τους, θα φτάνει τα 35 ευρώ ενώ δημοτικοί υπάλληλοι θα αναλάβουν να τα απομακρύνουν.

Ο δήμος, μολονότι στηρίζει τους νέους τρόπους μετακίνησης που αντικαθιστούν τα ρυπογόνα οχήματα, τόνισε ότι η χρήση των ηλεκτρικών πατινιών, που αυξάνεται ραγδαία, θέτει σε κίνδυνο τους πεζούς, ιδίως τους ηλικιωμένους και τα μικρά παιδιά. Η στάθμευσή τους οπουδήποτε εμποδίζει τους γονείς με καροτσάκια και τους ανθρώπους με αναπηρίες.

Μέχρι τα τέλη του έτους η πόλη θα δημιουργήσει περίπου 2.500 χώρους στάθμευσης για τα ηλεκτρικά πατίνια (τα "τροτινέτ" στα γαλλικά) και εξετάζει το ενδεχόμενο να γίνει υποχρεωτικό για τους χρήστες να τα αφήνουν μόνο στα καθορισμένα σημεία.

Εννέα εταιρείες -μεταξύ των οποίων και οι καλιφορνέζικες Lime και Bird- λειτουργούν σήμερα περίπου 15.000 ηλεκτρικά πατίνια στο Παρίσι. Ο αριθμός αυτός εκτιμάται ότι θα αυξηθεί στα 40.000 μέχρι το τέλος του έτους. Εταιρείες όπως οι Bolt, Wind και Voi έχουν επίσης ρίξει στην κυκλοφορία εκατοντάδες "τροτινέτ".

Οι εταιρείες θα πρέπει να πληρώνουν ετήσιο τέλος ύψους τουλάχιστον 50 ευρώ ανά ηλεκτρικό πατίνι για τα πρώτα 499. Το τέλος θα φτάνει τα 65 ευρώ ανά πατίνι για τις εταιρείες που έχουν περισσότερα από 3.000.

Τον Δεκέμβριο, ο δήμος της Μαδρίτης διέταξε τις εταιρείες Voi, Wind και Lime να απομακρύνουν τα ηλεκτρικά πατίνια τους από τους δρόμους, με το σκεπτικό ότι δεν τηρούσαν τον κανονισμό που όριζε σε ποιες περιοχές επιτρεπόταν να κυκλοφορούν.

Στη Γερμανία πάντως η κυβέρνηση ενέκρινε σήμερα την κυκλοφορία όχι μόνο των "οχημάτων με ηλεκτροκίνηση χωρίς κάθισμα" αλλά και των ηλεκτρικών μονόκυκλων στους δρόμους, που θα μπορούν να "συμβιώνουν" στο εξής με τους πεζούς και τους ποδηλάτες.

"Θέλουμε να ανοίξουμε νέους δρόμους για μια πιο σύγχρονη, υγιεινή και οικολογική μετακίνηση στις πόλεις", δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Αντρέας Σόιερ, τονίζοντας το "τεράστιο δυναμικό" των ηλεκτρικών πατινιών. Σύμφωνα με τον υπουργό, πρόκειται για "μια πραγματική εναλλακτική λύση, ιδανική για να καλύψει κανείς το τελευταίο χιλιόμετρο από τον σταθμό του μετρό ή τη στάση του λεωφορείου μέχρι το σπίτι του ή την εργασία του".

Το ρυθμιστικό πλαίσιο που εγκρίθηκε σήμερα διαχωρίζει τα πατίνια η ταχύτητα των οποίων δεν υπερβαίνει τα 12 χιλιόμετρα (επιτρέπεται να τα χρησιμοποιούν και παιδιά, από 12 ετών και άνω, αλλά μόνο στα πεζοδρόμια) και εκείνα που φτάνουν τα 20 χιλιόμετρα (για άτομα άνω των 14 ετών και μπορούν να κυκλοφορούν στους ποδηλατόδρομους).

"Αν τα ηλεκτρικά πατίνια επιτραπούν στα πεζοδρόμια, θα αυξηθούν τα δυστυχήματα", προέβλεψε ωστόσο στην εφημερίδα Neuen Osnabrucker Zeitung ένα στέλεχος ασφαλιστικής εταιρείας. Η ταχύτητα των 11,9 χιλιομέτρων την ώρα, εξήγησε, είναι "τουλάχιστον διπλάσια από εκείνη με την οποία κυκλοφορούν οι πεζοί" και επομένως για τους τελευταίους συνιστά "κίνδυνο".

Συνεχίζουν να πετάνε ηλεκτρικά πατίνια στον Θερμαϊκό!

Για τρίτη φορά από την έλευση των ενοικιαζόμενων ηλεκτρικών πατινιών στη Θεσσαλονίκη, τον Δεκέμβριο του 2018, οι περαστικοί στην παραλία της πόλης αντίκρισαν σήμερα ένα από τα ηλεκτρικά "scooter" προς μίσθωση μέσα στα νερά του Θερμαϊκού Κόλπου. Άγνωστοι πέταξαν κατά τη διάρκεια της νύχτας το πατίνι στη θάλασσα, στο ύψος της πλατείας Ελευθερίας. Εργαζόμενοι της εταιρίας που ειδοποιήθηκαν, ανέσυραν από τη θάλασσα το ηλεκτρικό πατίνι νωρίς το πρωί, προκειμένου να επισκευαστεί.

Δεν είναι η πρώτη φόρα που καταλήγει στον Θερμαϊκό κόλπο ενοικιαζόμενο πατίνι, αφού πριν από μερικούς μήνες σημειώθηκαν δύο ανάλογα περιστατικά. Στο ένα μάλιστα άγνωστοι πέταξαν στη θάλασσα ένα από τα πατίνια που ήταν σταθμευμένα στο παραλιακό μέτωπο και δεν δίστασαν να βιντεοσκοπήσουν και να κοινοποιήσουν την πράξη τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις.

Επισημαίνεται ότι, εάν δεν υπάρχει επίσημη καταγγελία και μήνυση για φθορά ξένης ιδιοκτησίας, σε βάρος του ατόμου που έχει πετάξει το πατίνι στη θάλασσα, η Λιμενική Αστυνομία δεν μπορεί να δράσει αυτεπάγγελτα, όπως ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πηγές της. Αυτό ισχύει καθώς το ηλεκτρικό πατίνι δεν είναι αντικείμενο κλοπής, αλλά έχει ενοικιαστεί μέσω τραπεζικής κάρτας ανάληψης, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί από τους πολίτες.

Υπενθυμίζεται ότι η εταιρία Lime, πάροχος των ηλεκτρικών πατινιών σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, δραστηριοποιείται και σε άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις όπως στο Παρίσι και το Λονδίνο, τις Βρυξέλλες, τη Βασιλεία, τη Λισαβόνα, τη Λιόν, την Πράγα, τη Βιέννη, τη Βαρσοβία και τη Ζυρίχη.

 

Ειδήσεις

Ροή ειδήσεων

Share