ΑΡΧΙΚΗ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Θωμάς Χρυσοχοΐδης: Έτοιμοι, φλας, πάμε…

Θωμάς Χρυσοχοΐδης: Έτοιμοι, φλας, πάμε…
Athensmagazine Ορίστε μας ως προτεινόμενη πηγή ειδήσεων στο Google

Πώς από το αθλητικό φωτορεπορτάζ πέρασες στη lifestyle φωτογραφία;

Με συναρπάζει πολύ η δράση. Χόρτασα όμως με τα αθλητικά γεγονότα σε όλο τον κόσμο και πιστεύω ότι τώρα έχω μεταφέρει στη φωτογραφία lifestyle όλη αυτή την ενέργεια -κάτι που έλειπε.

Ποιες είναι οι διαφορές στους δύο χώρους;

Στον έναν καταγράφεις την πραγματικότητα και δεν μπορείς να παρέμβεις. Στο studio είναι πιο ασφαλές και πιο ελεγχόμενο το αποτέλεσμα.

Άρα θα λέγαμε ότι αυτό που σε ξεχωρίζει ως φωτογράφο είναι…

Η δράση και η ατμόσφαιρα. Δεν μου αρέσουν τα φλατ πράγματα. Γενικά στη ζωή μου. Ακόμα κι αν δεν έχει δράση μια λήψη, θα έχει σίγουρα ιδιαίτερο ύφος και φωτισμό.

Τα concept των συγκεκριμένων φωτογραφίσεων…

Tα περισσότερα τα έχω βρει εγώ με έναν στυλίστα, τον Πάνο Σταυριανό. Είναι στενός μου συνεργάτης και επειδή πλακωνόμαστε πολλές φορές, βρίσκουμε και ωραία concept.

Προέκυψαν από την προσωπικότητα του εκάστοτε «μοντέλου» ή υπήρχαν ρητές οδηγίες από τα περιοδικά;

Ανάλογα με την τρέλα μας. Το πιο σημαντικό για μένα είναι να παρασύρεις τον άλλον στην τρέλα σου. Πολλά μάλιστα προέκυψαν στην τύχη. Παρασύραμε το «μοντέλο» και αυτό το υποστήριξε. Αυτό είναι το στοίχημα για μένα και εκείνο που με εξιτάρει: να κάνουν κάτι που δεν έχουν κάνει ποτέ. Τον Μύρωνα Στρατή τον έβαλα να κάνει τραμπολίνο! Η Κολέτσα, για παράδειγμα, που τη βγάλαμε καραφλή, το γούσταρε τρελά. Κάποια άλλη τραγουδίστρια ίσως να μην το υποστήριζε. Αυτή έχει και την τρέλα να το κάνει…

Άρα πρέπει να ξέρεις μέχρι ποιο σημείο φτάνει η τρέλα του καθενός…

Ναι, καλό είναι. Αλλά είναι και ένας μύθος ότι δήθεν μελετάς το «μοντέλο». Για μένα η μαγκιά είναι να σε παρασύρω να κάνεις διαφορετικά πράγματα. Μεγάλο ρόλο, βέβαια, σε αυτό παίζει και η προσωπικότητα του φωτογράφου.

Πού πιστεύεις ότι οφείλεται αυτή η επιτυχία σου;

Στην πίστη μου γι’ αυτό που κάνω και στην αλήθεια που βγάζω. Πέρα από το αν είμαι καλός φωτογράφος κι αν έχω καλή τεχνική -κάτι που θα φανεί στο αποτέλεσμα- ψάχνομαι πολύ. Ήδη έχω σκεφτεί το νέο λεύκωμά μου…

Θα μας το αποκαλύψεις;

Ένα βιβλίο με υπέρυθρες λήψεις…

Έχεις προσωπικές σχέσεις με τους φωτογραφιζόμενους του λευκώματος;

Τους περισσότερους τους έβλεπα πρώτη φορά. Δεν γνωρίζω πολύ κόσμο, ούτε κι αυτοί με γνώριζαν. Αν μάλιστα σκεφτείς ότι οι περισσότεροι κουβαλάνε και μία εικόνα ενός φωτογράφου, είναι σημαντικό να διαπιστώνουν ότι εγώ είμαι κάτι διαφορετικό. Το αν τους αρέσει ή όχι, αυτό είναι άλλο. Άλλωστε, δεν μπορούμε να αρέσουμε σε όλους… Πιστεύω, πάντως, ότι γουστάρουν αυτό που γίνεται εδώ. Καταλαβαίνουν ότι ασχολούμαι πραγματικά. Δεν είναι μια τυπική φωτογράφιση.

Οι περισσότεροι είναι πολύ γνωστά ονόματα της εγχώριας showbiz. Πώς σε εμπιστεύτηκαν;

Αυτό το κερδίζεις σιγά σιγά. Τελευταία μάλιστα έχει αυξηθεί και η «δημοτικότητά» μου και γι’ αυτό κάνω και κάποιες τέτοιες ενέργειες που ξεχωρίζουν ουσιαστικά. Είναι σημαντικό να είσαι αναγνωρίσιμος και να έχει δει ο άλλος τη δουλειά σου -και το συγκεκριμένο λεύκωμα είχε πράγματι πολύ θετικό αντίκτυπο.

Οι εκπρόσωποι της showbiz στην Ελλάδα τσαλακώνονται;

Όχι. Φοβούνται να χαλάσουν την εικόνα τους. Έχουν ανασφάλεια μήπως σχολιαστούν. Ευτυχώς εγώ έχω παρασύρει αρκετούς να βγάλουν μια εικόνα πιο χαβαλέ.

Κάποιος που δεν έχει τέτοιο θέμα…

Η Πηνελόπη Αναστασοπούλου· ήρθε εδώ και δεν είχε πρόβλημα να κάνουμε οτιδήποτε. Το αποτέλεσμα ήταν πράγματι πολύ ιδιαίτερο!

Άρα εσύ πετυχαίνεις να τους απελευθερώνεις…

Έτσι πιστεύω, τουλάχιστον κατά τη διάρκεια της φωτογράφισης. Μετά δεν ξέρω αν το μετανιώνουν…

Ποια ήταν η πιο εύκολη φωτογράφιση;

Είχα κάνει πρόσφατα εξώφυλλο τον Σφακιανάκη. Είναι ιδιαίτερος και έχει άποψη που τη στηρίζει. Θεός… Επίσης, ο Ζουγανέλης ήρθε για 10 λεπτά και κάναμε ολόκληρο λεύκωμα! Γενικά, όσοι έρχονται είναι πολλοί συνεργάσιμοι. Επηρεάζει βέβαια και ο χώρος, η αμεσότητα και το ότι νιώθουν ασφάλεια, ότι βρίσκονται σε καλά χέρια.

Ποια σε δυσκόλεψε;

Αυτή με τον Βέρτη και τον Βαρδή σε ένα διαλυτήριο πλοίων στην Ελευσίνα. Είχα κάνει όλη την προετοιμασία, είχα κανονίσει με τους εργάτες να παραμείνουν πέρα από τη βάρδιά τους και ο Βέρτης ήθελε μόνο studio. Μέχρι τελευταία στιγμή δεν ήξερα αν θα γίνει. Έλεγα ότι αν δεν δεχόταν, θα την ακύρωνα, το οποίο ήταν ρίσκο για μένα… και φαντάσου ότι δεν ήθελα να χάσω αυτή τη φωτογράφιση. Τελικά ήρθε, αλλά κι εκεί αντιμετωπίσαμε δυσκολίες· φυσούσε, έπρεπε να σηκωθεί ο γερανός μια συγκεκριμένη στιγμή, να κόβουν οι εργάτες το σκαρί… Τελικά όμως όλα πήγαν καλά και του άρεσε! Μάλιστα μου είπε πως πρώτη φορά τον έβγαλαν ωραίο…

Αληθεύει ότι τους βγάζεις ωραίους;

Δεν ξέρω… Το σίγουρο είναι ότι ομορφαίνω τη ψυχή τους. Βοηθάω στο να μου αποκαλύψουν την καλή τους εικόνα. Δεν μπορώ να επέμβω αισθητικά.

Ρισκάρεις στη ζωή σου;

Ρισκάρω και τις περισσότερες φορές βγαίνω κερδισμένος.

Tι ρόλο παίζει το Photoshop στο τελικό αποτέλεσμα;

Το Photoshop είναι για τους γραφίστες. Προτιμώ με την τεχνική και τις γνώσεις μου να τονίσω κάποια ιδιαίτερα στοιχεία και να καλύψω κάποια άλλα. Αυτό έχει μία γοητεία. Το θέμα είναι να μην γίνεται αγνώριστος ο φωτογραφιζόμενος στο βωμό της ματαιοδοξίας του!

Studio ή εξωτερικές λήψεις;

Προτιμώ εξωτερικές, όταν έχω μια ωραία ιδέα. Σε πληροφορώ ότι στο studio είναι πιο δύσκολη η φωτογράφιση. Παρ’ ότι είναι ελεγχόμενα τα πάντα, πρέπει να σκεφτείς κάτι πολύ ιδιαίτερο ώστε να έχει «κάτι» το αποτέλεσμα. Έχω περισσότερο άγχος. Γιατί για μένα σημαντικό είναι να ξεχωρίζω με τη δουλειά μου, την οποία πιστεύω πως έχω καταφέρει να την κάνω, σ’ ένα βαθμό, αναγνωρίσιμη.

Έχεις αρνηθεί concept;

Θα σου πω. Κάποια στιγμή μού ζήτησαν να φωτογραφίσω έναν ποδοσφαιριστή ακολουθώντας το concept μιας διαφήμισης Alexander McQueen με ένα gay μοντέλο. Το στυλ δεν είχε απολύτως καμία σχέση. Πώς να ταιριάξει; Κάποιοι συνάδελφοι το δέχονται, γιατί είναι secure· το θέλει το περιοδικό, άρα είμαστε ασφαλείς. Τελικά, έκανα αλλαγές και το προσάρμοσα.

Έχεις αφήσει φωτογράφιση στη μέση;

Πλέον έχω περισσότερη υπομονή απ’ ότι παλιότερα. Ήμουν έτοιμος να παρατήσω μια στη μέση, όταν ήρθαν κάποια άγνωστα μοντέλα και είχαν έναν τουπέ, λες και ήταν δεν ξέρω τι… Δεν τους άρεσε το ένα, δεν τους άρεσε το άλλο. Τελικά δεν εγκατέλειψα το πόστο μου, γιατί ευτυχώς χειρίστηκε το θέμα ο στυλίστας.

Τι σε βγάζει έξω από τα ρούχα σου;

Οι αγενείς και οι ανάγωγοι. Κάποιοι δυστυχώς δεν μπορούν να διαχειριστούν τη δόξα και το χρήμα. Καβαλάνε το καλάμι…

Πώς το αντιμετωπίζεις;

Βάζω τα όρια μου. Θέλω να κάνω τον άλλο να ξέρει ποιον έχει απέναντί του. Ανεξάρτητα αν αυτό του αρέσει ή όχι.

Άρα είσαι και από τους ανθρώπους που δεν «γλείφουν»…

Όχι και μάλιστα έχω ένα παράδειγμα μιας γνωστής παρουσιάστριας που έμαθα ότι μίλαγε υποτιμητικά για μένα, επειδή δεν είμαι του κυκλώματος και επειδή δεν την «έγλειφα» όπως οι άλλοι. Της τηλεφώνησα και μας άκουσε όλος ο Κεραμεικός!

Πόσο επεμβαίνεις στο styling;

Αρκετά, αλλά συζητάω και με τους στυλίστες. Απεχθάνομαι τους clothes movers, αυτούς που απλώς φέρνουν τα ρούχα και παρακολουθούν. Σε τέτοιες περιπτώσεις δεν συνεργάζομαι.

Πότε σταματάς τα «κλικ»;

Όταν έχω κάνει πολλά περισσότερα απ’ ότι μου έχουν ζητήσει. Το κάτι παραπάνω…

Είναι πιο εύκολο να συνεργάζεσαι με ανθρώπους που έχουν συνηθίσει να παίζουν με το φακό;

Για μένα είναι το ίδιο. Με κάποιον μη μυημένο, μπορεί στην αρχή να δυσκολευτώ, αλλά αυτή είναι η δουλειά μου. Να σε κάνω να βγάλεις τον καλύτερό σου εαυτό. Η επιτυχία είναι να νιώσεις καλά απέναντι στο φακό- κι αυτό είναι καθαρά η δική μου ευθύνη.

Ποιο είναι το πιο δύσκολο κομμάτι στη δουλειά σου;

Είναι η αλήθεια της επαφής. Μέχρι να αισθανθείς ότι αυτό που σου λέει ο άλλος το εννοεί. Όλα τα υπόλοιπα βρίσκονται. Την μπαγκέτα την έχω εγώ… Με τον Παπαδάκη δεν είχα concept κι όμως βγήκε… Προσπαθείς να προσαρμόσεις τον καθένα. Τον Μενιδιάτη τον έβαλα στην πισίνα, ενώ δεν το είχαμε κανονίσει από την αρχή.

Backstage…

Πολλά… Αυτό που μου όμως μου έχει μείνει είναι η εμπειρία με τον Γιούρι Γκέλερ. Όταν ολοκληρώσαμε τις λήψεις, πήρε ένα κουτάλι κι άρχισε να το λυγίζει… Ήταν πολύ διαφορετικό από το να το βλέπεις στην τηλεόραση. Ήταν κάτι magic…

Έχεις φωτογραφίσει ποτέ γυμνό;

Ναι, για το Maxim. Γυμνό αλλά πολύ art. Καθόλου προκλητικό!

Εσύ θα πόζαρες γυμνός για ένα θέμα, όπως οι sexy άντρες της χρονιάς;

Αν πίστευα ότι αυτό που θα δείξω θα ήταν ξεχωριστό, θα το έκανα. Δεν πιστεύω όμως ότι το γυμνό μου σώμα είναι προς επίδειξη… Θα πρέπει να είχα άποψη και να έλεγχα το αποτέλεσμα, γιατί υπάρχει πολύ μικρή απόσταση ανάμεσα στο kitsch και το art. Βλέπω πολλούς να ξεγυμνώνονται δήθεν για την τέχνη, αλλά τελικά βγαίνει τσόντα. Αυτό προκαλεί για να προκαλεί. Είναι θέμα αισθητικής!

Έχεις νιώσει ποτέ ερωτική έλξη;

Εννοείται. Φλερτάρω κιόλας. Πιστεύω ότι είναι αναπόσπαστο κομμάτι της δουλειάς. Είναι αφροδισιακό. Ειδικά μια γυναίκα, αν γουστάρει και το φωτογράφο, θα επηρεαστεί, θα παίξει με το φακό. Θα φλερτάρει κι εσύ θα το αποτυπώσεις…

Έχεις νιώσει ποτέ άβολα;

Συμβαίνει, αλλά είναι ανθρώπινο. Το πρόβλημα βέβαια για μένα το έχει ο φωτογράφος. Αν δω ότι κάποιος είναι ακόμα σφιχτός, θα σταματήσω τη δουλειά, θα τον χαλαρώσω και μετά θα συνεχίσω.

Εσένα ποιος συνάδελφος θα ήθελες να σε φωτογραφίσει;

Θα εμπιστευόμουν τον Κώστα Αυγουλή.

Ποια είναι η πιο extreme λήψη που έχεις κάνει ποτέ;

Πέταξα με αιωρόπτερο πάνω από το Ολυμπιακό Στάδιο το 1997. Ήταν τότε με το παγκόσμιο πρωτάθλημα στίβου στην Αθήνα. Φωτογράφισα το στάδιο κατάμεστο από ύψος 600-700 μ. Θυμάμαι χαρακτηριστικά ήταν σούρουπο, σβήσαμε τη μηχανή και ακουγόταν ο αέρας και το βουητό από τον κόσμο.

Σε studio;

Πιστεύω του Μαρινάκη, που τον βουτήξαμε στις λάσπες. Δύο μέρες μετά καθαρίζαμε το studio.

Ποια σταρ θα ήθελες να ποζάρει στο φακό σου;

Η Άννα Βίσση. Μου βγάζει πράγματα.

Πώς θα τη φωτογράφιζες;

Την άγρια πλευρά της ή στο σπίτι της σαν νοικοκυρά με σορτσάκι.

Φωτογένεια…

Το φως που αντανακλά το πρόσωπό μας. Να βγει κάποιος λαμπερός χωρίς να κάνει κάτι ιδιαίτερο. Βέβαια, είναι σημαντικό να εκπέμπεις και ζεστασιά.

Ποιοι από τους Έλληνες σταρ έχουν ιδιαίτερη φωτογένεια;

Ο Ρουβάς και η Βίσση.

Υπάρχει κάποιος που δεν έχει;

Δεν χρειάζεται να πουλάς πάντα τη φωτογένεια. Μπορεί να έχεις άλλα… Για παράδειγμα ο Σάκης Μπουλάς δεν έχει ιδιαίτερη φωτογένεια, αλλά είναι τόσο ταλαντούχος, που εκπέμπει κάτι μοναδικό.

Φυσική ομορφιά;

Η Δούκισσα Νομικού.

Όταν δεν βλέπεις τη ζωή μέσα από τον φωτογραφικό φακό, τι κάνεις;

Φαντάζομαι ωραίες εικόνες. Δεν το βλέπω ως δουλειά, αλλά σαν χόμπι. Στον ελεύθερό μου χρόνο αφιερώνω αρκετές ώρες στη οχτάχρονη κορούλα μου την Κατερίνα, παίζω ποδόσφαιρο και βγαίνω έξω.

Πού βγαίνεις συνήθως;

Επιλέγω μαγαζιά κυρίως με ζωντανή μουσική. Από Μέγαρο μέχρι πίστες και συναυλίες.

Τι σε εμπνέει;

Το φως. Επηρεάζομαι πολύ. Δύσκολα θα ζούσα σε μια χώρα με λιγοστό φως και κρύο.

Επόμενα σχέδια;

Το best of 10 με ανθρώπους που δεν είχα φέτος. Ήδη το έχω προτείνει στην Άννα Βίσση, της έχω δείξει το βιβλίο και της άρεσε πολύ. Γενικά ασχολούμαι με ένα χώρο, με σκοπό να φτάσω στην κορυφή.

Για ποια δουλειά σου νιώθεις πολύ περήφανος;

Toυ Γκέλερ, γιατί ήταν πολύ ιδιαίτερος άνθρωπος και γιατί είχα το άγχος ότι έχει φωτογραφηθεί εκτός Ελλάδος… Ένιωθα έντονα τη σύγκριση με τους συναδέλφους στο εξωτερικό.

 

*Το λεύκωμα best of 9 πραγματοποιήθηκε με τη χορηγία της Puma Hellas, μέρος της οποίας παραχωρήθηκε από τον Θ. Χρυσοχοΐδη στο «Χαμόγελο του Παιδιού»

 

0 ΣΧΟΛΙΑ

Προσθήκη Σχόλιου