Τετάρτη, 29 Ιουνίου 2022

5+1 τρόφιμα που έχουν φουλ λιπαρά και προκαλούν κακό στην υγεία

Μεγάλη προσοχή

18 Μαΐου 2022 13:17
5+1 τρόφιμα που έχουν φουλ λιπαρά και προκαλούν κακό στην υγεία
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Τα λιπαρά μπορούν να βρεθούν σε διάφορα τρόφιμα, ωστόσο υπάρχουν 5+1 κατηγορίες τροφών που προκαλούν μεγάλο κακό στην υγεία μας και τα οποία πρέπει να αποφεύγουμε. Από την άλλη, δείτε 13 τροφές που πρέπει να τρώμε όλοι καθώς κάνουν θαύματα στη διατροφή μας.

Αναλυτικά οι 5+1 κατηγορίες:

1. Φυτικά λιπαρά

Το φυτικό λίπος είναι κάθε είδος λίπους που διατηρείται στερεό σε θερμοκρασία δωματίου. Χρησιμοποιείται συχνά στο μαγείρεμα και στο ψήσιμο. Το φυτικό λίπος επινοήθηκε ως μια φτηνή εναλλακτική λύση για το βούτυρο και είναι συνήθως κατασκευασμένο από μερικώς υδρογονωμένο φυτικό έλαιο.

Είναι δημοφιλές για το ψήσιμο λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς του σε λιπαρά, η οποία δημιουργεί μια πιο μαλακή ζύμη από άλλα λιπαρά, όπως το λάδι και το βούτυρο.

Εντούτοις, μπορεί να είναι δύσκολο να πει κανείς εάν ένα λίπος είναι εντελώς απαλλαγμένο από trans-λιπαρά, καθώς οι εταιρείες επιτρέπεται να δηλώνουν ότι τα προϊόντα τους έχουν 0 γραμμάρια trans λίπους εφ 'όσον έχουν λιγότερο από 0,5 γραμμάρια ανά μερίδα.

Για να μάθετε εάν το λίπος περιέχει trans λιπαρά, διαβάστε τη λίστα συστατικών. Εάν περιλαμβάνει μερικώς υδρογονωμένο φυτικό έλαιο, τότε υπάρχουν επίσης και trans-λιπαρά.

2. Μερικές ποικιλίες ποπ κορν μικροκυμάτων

Το ποπ κορν είναι ένα δημοφιλές και υγιεινό σνακ. Είναι γεμάτο με διαιτητικές ίνες, αλλά με λίγα λιπαρά και θερμίδες. Ωστόσο, μερικές ποικιλίες ποπ κορν που φτιάχνονται στον φούρνο μικροκυμάτων περιέχουν μεγάλη ποσότητα trans λιπαρών.

Οι εταιρείες τροφίμων χρησιμοποίησαν το μερικώς υδρογονωμένο έλαιο στα ποπ κορν, λόγω του υψηλού σημείου τήξης του, το οποίο διατηρεί το λάδι του στερεό μέχρι η σακούλα ποπ-κορν μεταφερθεί στον φούρνο μικροκυμάτων.

Συγκεκριμένα, λόγω των αναγνωρισμένων κινδύνων που προκαλούν στην υγεία τα trans-λιπαρά πολλές εταιρείες έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν έλαια χωρίς trans-λιπαρά. Εάν προτιμάτε τις ποικιλίες μικροκυμάτων, επιλέξτε μάρκες και γεύσεις που δεν περιέχουν μερικώς υδρογονωμένο λάδι. Εναλλακτικά, δημιουργήστε τα δικά σας ποπ κορν στο μαγειρικό σκεύος που είναι ιδιαίτερα εύκολο και οικονομικό.

3. Fast Foods

Όταν πεινάτε ενώ είστε έξω, να έχετε στο μυαλό σας ότι τα trans λιπαρά υπάρχουν στα περισσότερα fast food. Τα ‘’γρήγορα’’ φαγητά, όπως το τηγανισμένο κοτόπουλο, τα τηγανισμένα ψάρια, τα χάμπουργκερ, οι πατάτες τηγανητές και τα τηγανισμένες ζυμαρικά, διατηρούν υψηλά επίπεδα trans-λιπαρών.

Πρώτον, τα εστιατόρια συχνά τηγανίζουν τα τρόφιμα σε φυτικό έλαιο, το οποίο μπορεί να περιέχει trans-λιπαρά που απορροφά το φαγητό. Επιπλέον, οι υψηλές θερμοκρασίες μαγειρέματος που χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια του τηγανίσματος μπορούν να προκαλέσουν ελαφρά αύξηση της περιεκτικότητας trans-λιπαρών ελαίων.

5+1 τρόφιμα που έχουν φουλ λιπαρά και προκαλούν κακό στην υγεία

Η περιεκτικότητα σε trans-λιπαρά αυξάνεται κάθε φορά που το ίδιο λάδι επαναχρησιμοποιείται για το τηγάνισμα. Μπορεί να είναι δύσκολο να αποφύγετε τα trans-λιπαρά από τα τηγανητά τρόφιμα, οπότε προτιμάτε να περιορίσετε εντελώς την πρόσληψη των τηγανισμένων τροφών.

4. Προϊόντα φούρνου

Τα είδη αρτοποιίας, όπως τα muffins, τα κέικ, και τα ντόνατ, είναι συχνά φτιαγμένα με φυτικά έλαια ή βούτυρο. Τα φυτικά έλαια βοηθάνε στην δημιουργία μιας πιο μαλακής ζύμης. Είναι επίσης φθηνότερο και έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από το βούτυρο ή το λάδι.

Μέχρι πρόσφατα, τόσο τα φυτικά έλαια κατασκευαζόντουσαν από μερικώς υδρογονωμένα έλαια. Για το λόγο αυτό, τα είδη αρτοποιίας παραδοσιακά ήταν μια συνηθισμένη πηγή trans λιπαρών.

Σήμερα, οι παραγωγοί μειώνουν τα trans λιπαρά στα προϊόντα. Είναι σημαντικό να διαβάζετε ετικέτες όπου είναι δυνατόν και να αποφεύγετε τα αρτοσκευάσματα που περιέχουν μερικώς υδρογονωμένα έλαια. Ακόμη είναι καλύτερο να τα φτιάχνετε μόνοι σας γνωρίζοντας έτσι τι περιέχουν.

5. Υποκατάστατα γάλακτος

Τα κυριότερα συστατικά αυτών είναι η ζάχαρη και το λάδι. Οι περισσότερες κρέμες χωρίς γάλα παρασκευάστηκαν παραδοσιακά από μερικώς υδρογονωμένο έλαιο προκειμένου να αυξηθεί η διάρκεια ζωής και να παραχθεί μια κρεμώδης σύσταση.

Ωστόσο, πολλά εμπορικά καταστήματα έχουν μειώσει σταδιακά την περιεκτικότητα σε trans-λιπαρά κατά τα τελευταία έτη. Ωστόσο, μερικές κρέμες περιέχουν ακόμα μερικώς υδρογονωμένο λάδι.

Εάν η κρέμα σας περιέχει μερικώς υδρογονωμένο λίπος, πιθανότατα κρύβει μικρές ποσότητες trans λιπαρών - ακόμη και αν διαφημίζεται ως "χωρίς λιπαρά" ή δηλώνει 0 γραμμάρια trans λιπαρών στην ετικέτα.

6. Άλλες πηγές

Τα trans λιπαρά μπορούν επίσης να βρεθούν σε μικρότερες ποσότητες σε μια σειρά από άλλα τρόφιμα, όπως:

Τσίπς πατάτας και καλαμποκιού: Ενώ τα περισσότερα τσιπς πατάτας και καλαμποκιού είναι πλέον απαλλαγμένα από trans-λιπαρά, είναι σημαντικό να διαβάζετε τα συστατικά τους - καθώς μερικές μάρκες εξακολουθούν να περιέχουν trans-λιπαρά με τη μορφή μερικώς υδρογονωμένου ελαίου.

Κρεατόπιτες και λουκάνικα: Μερικά εξακολουθούν να περιέχουν trans-λιπαρά στην κρούστα. Αυτό οφείλεται στην παρουσία μερικώς υδρογονωμένου ελαίου, το οποίο παράγει μία μαλακή κρούστα. Αναζητήστε αυτό το συστατικό στην ετικέτα.

Γλυκές πίτες: Μπορούν επίσης να περιέχουν trans λιπαρά εξαιτίας της παρουσίας μερικώς υδρογονωμένου ελαίου στο φλοιό. Διαβάστε τις ετικέτες ή εναλλακτικά προσπαθήστε να φτιάξετε τη δική σας πίτα.

Πίτσα: Τα τρανς λιπαρά μπορούν να βρεθούν σε μερικές μάρκες ζύμης πίτσας, λόγω του μερικώς υδρογονωμένου ελαίου. Παρακολουθήστε αυτό το συστατικό, ειδικά στις κατεψυγμένες πίτσες.

Κονσερβοποιημένα τρόφιμα: Αποτελούνται κυρίως από ζάχαρη, νερό και λάδι. Επειδή ορισμένες μάρκες εξακολουθούν να περιέχουν μερικώς υδρογονωμένο λάδι, είναι σημαντικό να διαβάζετε τις λίστες συστατικών - ακόμη και αν η ετικέτα λέει 0 γραμμάρια trans-λιπαρών.

Crackers: Αν και η ποσότητα των trans λιπαρών σε κράκερ μειώθηκε κατά 80% μεταξύ του 2007 και του 2011, μερικά προϊόντα εξακολουθούν να περιέχουν trans λιπαρά - γι 'αυτό μην ξεχνάτε να διαβάζετε την διατροφική ετικέτα.

Πηγή: logodiatrofis.gr

 

Ομορφιά & Υγεία

Ροή ειδήσεων

Share