Σάββατο, 04 Φεβρουαρίου 2023

Διώξε την αρνητική ενέργεια με διαλογισμό στο σπίτι: Έτσι θα το πετύχεις

Η νέα συνήθεια που αξίζει να υιοθετήσεις

17 Φεβρουαρίου 2022 13:26
Διώξε την αρνητική ενέργεια με διαλογισμό στο σπίτι: Έτσι θα το πετύχεις
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Ο διαλογισμός είναι μια αρχαία πρακτική που περιλαμβάνει την εστίαση του νου. Αυξάνει την επίγνωση, προάγει τη χαλάρωση, μειώνει το άγχος και βελτιώνει την ευημερία. Προσφέρει επίσης οφέλη για τη σωματική σας υγεία.

Με την ευκαιρία ανακάλυψε τα 6 σημάδια που δείχνουν ότι βρίσκεσαι υπό συνεχές στρες.

Εάν θέλετε να ξεκινήσετε το διαλογισμό, το σπίτι σας είναι ένα εξαιρετικό μέρος για να κάνετε την αρχή, λέει ο Steph Strauss, πιστοποιημένος εκπαιδευτής γιόγκα και δάσκαλος διαλογισμού.

Αυτό το άρθρο διερευνά τους τύπους διαλογισμού που μπορείτε να δοκιμάσετε, τα οφέλη του διαλογισμού στο σπίτι και συμβουλές για το πώς να ξεκινήσετε διαλογισμό στο σπίτι.

Πώς να κάνετε διαλογισμό στο σπίτι

Ο Στράους μοιράζεται μερικά βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε εάν θέλετε να ξεκινήσετε το διαλογισμό στο σπίτι. Σκιαγραφούνται παρακάτω.

Βρείτε ένα άνετο μέρος

Βρείτε έναν άνετο χώρο στο σπίτι σας χωρίς πολλούς περισπασμούς. Αυτό θα μπορούσε να είναι οπουδήποτε - η αγαπημένη σας καρέκλα, ο καναπές σας, μια γωνιά στο σπίτι σας, στην κρεβατοκάμαρά σας ή στο κρεβάτι σας. Μπορείτε να ξαπλώσετε, αν προτιμάτε. Ωστόσο, το να μένετε καθισμένοι μπορεί να σας βοηθήσει να μην αποκοιμηθείτε, ιδανικά θα πρέπει να είστε χαλαροί αλλά σε εγρήγορση.

Είναι χρήσιμο να διαλογίζεστε στο ίδιο σημείο κάθε μέρα, αν είναι δυνατόν. Αυτό βοηθά τον εγκέφαλό σας να δημιουργήσει μια νέα υγιεινή συνήθεια.

Ορίστε μια καθημερινή υπενθύμιση

Είναι χρήσιμο να ορίζετε μια υπενθύμιση για διαλογισμό την ίδια ώρα κάθε μέρα. Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε μια μακροχρόνια συνήθεια.

Κάντε μικρά βήματα

Χρειάζεται πολλή εξάσκηση και υπομονή για να εστιάσετε την προσοχή σας σε ένα πράγμα τη φορά. Επομένως, συνιστάται να κάνετε μικρά βήματα όταν μόλις ξεκινάτε. Δοκιμάστε πιο σύντομους διαλογισμούς στην αρχή και προχωρήστε σε μεγαλύτερους.

Δεν υπάρχει καθορισμένο χρονικό πλαίσιο μετά το οποίο θα πρέπει να αρχίσετε να κάνετε μεγαλύτερους διαλογισμούς, διαφέρει από άτομο σε άτομο. Σεβαστείτε λοιπόν το ταξίδι σας και αφιερώστε όσο χρόνο χρειάζεστε.

Δοκιμάστε διαφορετικού τύπου διαλογισμούς

Υπάρχουν ατελείωτοι τύποι διαλογισμού και αυτό που μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα για ένα άτομο μπορεί να μην λειτουργεί καθόλου για ένα άλλο, και αυτό είναι μια χαρά. Αφιερώστε λίγο χρόνο για να εξερευνήσετε τους διαφορετικούς τύπους διαλογισμού και να δείτε τι είναι πιο χρήσιμο για εσάς.

Διώξε την αρνητική ενέργεια με διαλογισμό στο σπίτι: Έτσι θα το πετύχεις

Να είστε ευγενικοί με τον εαυτό σας

Ενώ η πρακτική του διαλογισμού είναι αρκετά απλή, δεν είναι εύκολη, ούτε γίνεται ευκολότερη με τον καιρό. Θα υπάρξουν μέρες που το μυαλό θα είναι πιο ήρεμο, φορές που θα είναι πιο ανήσυχο ή στιγμές που θα είναι κάπου στη μέση. Αυτό είναι φυσιολογικό. Είναι σημαντικό να συναντήσετε τον εαυτό σας εκεί που βρίσκεστε εκείνη τη στιγμή και να αποδεχτείτε αυτό που είναι στο παρόν με καλοσύνη.

Τύποι διαλογισμού που μπορείτε να δοκιμάσετε στο σπίτι

Ο Στράους προτείνει μερικούς τύπους διαλογισμού που μπορείτε να δοκιμάσετε στο σπίτι για να ξεκινήσετε. Ας ρίξουμε μια ματιά σε αυτά για να μπορέσετε να ξεκινήσετε την πρακτική διαλογισμού σας στο σπίτι.

Στοργική καλοσύνη

Αυτή η πρακτική είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να καλλιεργήσετε συμπόνια για τον εαυτό σας και τους άλλους. Οι στοργικοί διαλογισμοί καλοσύνης ανοίγουν την καρδιά σας και σας βοηθούν να δείτε πόσο διασυνδεδεμένοι είμαστε όλοι.

Σε αυτή τη μορφή διαλογισμού, καθοδηγείστε να προσφέρετε σε διαφορετικούς ανθρώπους στη ζωή σας - στον εαυτό σας, σε κάποιον κοντινό σας, σε κάποιον ουδέτερο, σε κάποιον με τον οποίο δυσκολεύεστε και σε όλα τα όντα παντού - δίνοντας τις ευλογίες σας μέσω μιας σειράς φράσεων.

Μπορείτε να πείτε κάτι σαν: «Να είστε υγιείς. Να είστε ευτυχισμένοι. Να είστε ασφαλής. Είθε να ζήσετε με ευκολία."

Διώξε την αρνητική ενέργεια με διαλογισμό στο σπίτι: Έτσι θα το πετύχεις

Σάρωση σώματος

Αυτή η πρακτική είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να ενισχύσετε τη σύνδεση μυαλού-σώματος. Δεν έχουμε μάθει να παρατηρούμε αισθήσεις στο σώμα. Ωστόσο, μπορούμε να μάθουμε πολλά όταν προσέχουμε το σώμα.

Στους διαλογισμούς σάρωσης σώματος, συχνά καθοδηγείστε σε μια ήπια σάρωση του σώματός σας από την κορυφή του κεφαλιού σας μέχρι τα πόδια σας.

Σύντομα θα παρατηρήσετε κοινές περιοχές όπου έχετε την τάση να συγκρατείτε την ένταση στο σώμα και θα σας προσφερθούν εργαλεία που θα βοηθήσουν το σώμα και το νευρικό σύστημα να χαλαρώσουν.

Εστιασμένη Προσοχή

Μία από τις πιο κοινές πρακτικές διαλογισμού είναι η εστιασμένη προσοχή. Αυτή η μορφή διαλογισμού περιλαμβάνει την τοποθέτηση της επίγνωσής σας σε ένα πράγμα, όπως η αναπνοή σας, οι ήχοι στο περιβάλλον σας, μια φράση, ένα κερί ή το σώμα σας.

Όταν αρχίσετε να εστιάζετε την προσοχή σας σε αυτό το ένα πράγμα, σύντομα θα παρατηρήσετε πόσο γρήγορα το μυαλό σας αναλαμβάνει και σας φέρνει σε σκέψεις. Αυτό είναι φυσιολογικό. Όταν συμβεί αυτό, δώστε στον εαυτό σας τα εύσημα για την παρατήρηση και επιστρέψτε στην άγκυρα της προσοχής σας. Φέρτε το μυαλό πίσω όσες φορές περιπλανιέται. Εκεί ακριβώς είναι η πρακτική του διαλογισμού.

Οφέλη του Διαλογισμού

Σύμφωνα με τον Στράους, υπάρχουν πολλά οφέλη του διαλογισμού.

Μειώνει το άγχος

Ο διαλογισμός σάς διδάσκει εργαλεία που φέρνουν την προσοχή σας στην παρούσα στιγμή χωρίς κρίση, αντί να μηρυκάζετε για κάτι που συνέβη στο παρελθόν ή να ανησυχείτε για κάτι που δεν έχει συμβεί ακόμη στο μέλλον.

Δυναμώνει τις σχέσεις

Ο διαλογισμός σας βοηθά να καλλιεργήσετε περισσότερη συμπόνια και υπομονή προς όλα τα όντα, όχι μόνο προς τα πιο κοντινά σας. Το καλύτερο είναι ότι εμπνέετε και τους άλλους να κάνουν το ίδιο.

Αυξάνει την παραγωγικότητα και τη δημιουργικότητα

Σου έπεσε ποτέ μια υπέροχη ιδέα στο κεφάλι σου ενώ κάνεις ντους ή βουρτσίζεις τα δόντια σου; Η πρακτική του διαλογισμού αυξάνει την ικανότητά σας να είστε παραγωγικοί και δημιουργικοί όταν δίνετε στον εαυτό σας χρόνο για παύση και αναπνοή.

Βελτιώνει την υγεία της καρδιάς

Ο διαλογισμός μπορεί να βελτιώσει την υγεία της καρδιάς μειώνοντας την αρτηριακή σας πίεση, μειώνοντας το στρες, βοηθώντας σας να σταματήσετε το κάπνισμα και βοηθώντας με άλλους δείκτες καρδιακών παθήσεων, όπως η αντίσταση στην ινσουλίνη και το μεταβολικό σύνδρομο.

Ενισχύει το ανοσοποιητικό σας σύστημα

Η πρακτική του διαλογισμού βοηθά στην ενίσχυση της σύνδεσης μυαλού-σώματος. Ο διαλογισμός, με τη σειρά του, σας δίνει τη δυνατότητα να ακούσετε τα σχόλια του σώματός σας και σας διδάσκει πώς να αυτορυθμίζεστε.

Οφέλη στον εγκέφαλό σας

Το συναρπαστικό με τον διαλογισμό είναι η ικανότητά του να επανασυνδέει τον εγκέφαλό σας. Αυτή η έννοια ονομάζεται νευροπλαστικότητα, όπου αντικαθιστάτε παλιές μη χρήσιμες συνήθειες με νέες υποστηρικτικές. Ο διαλογισμός έχει επίσης αποδειχθεί ότι βελτιώνει την ικανότητά σας να επεξεργάζεστε πληροφορίες, σταματά τις επιπτώσεις της γήρανσης στον εγκέφαλό σας και μειώνει την αίσθηση του πόνου.

Πηγή: verywellmind.com

 

Ομορφιά & Υγεία

Ροή ειδήσεων

Share