Τετάρτη, 12 Αυγούστου 2020

Αυτά τα κομμάτια κρέατος πρέπει να προτιμάτε για τη διατροφή σας

Προσοχή

11 Ιουλίου 2020 18:53
Αυτά τα κομμάτια κρέατος πρέπει να προτιμάτε για τη διατροφή σας
Αρθρογράφος: Ραφαήλ Αλαγάς
ΡΑΦΑΗΛ ΑΛΑΓΑΣ

Follow us on Google News

Το κρέας είναι ένα αγαπημένο φαγητό των Ελλήνων, οι οποίοι το καταναλώνουν σε σημαντικό βαθμό, ακόμη κι αν πρόκειται για το πιο λιπαρό, το κόκκινο κρέας, ενώ οι σεφ έχουν το δικό τους απαράβατο κανόνα στο ψήσιμο, που εμείς αγνοούμε.

Ακόμα και η πυραμίδα της Μεσογειακής Διατροφής κατατάσσει το κόκκινο κρέας στις τροφές εκείνες που πρέπει να βρίσκονται στη διατροφή μας μόλις 4 περίπου φορές το μήνα ή αλλιώς 1 φορά την εβδομάδα. Γιατί όμως έχει καθιερωθεί αυτή η οδηγία τη στιγμή που το μοσχαρίσιο κρέας είναι εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης, σιδήρου, ψευδαργύρου, φωσφόρου, σεληνίου και βιταμινών Β;

Η απάντηση κρύβεται στο λίπος το οποίο περιέχει το κρέας και έχει συνδεθεί με την εμφάνιση παθήσεων των αγγείων & της καρδιάς. Εάν κανείς παρατηρήσει τα κομμάτια του κρέατος στη βιτρίνα του κρεοπωλείου θα δει πως ορισμένα από αυτά έχουν την όψη «μαρμάρου», δηλαδή στο κόκκινο μέρος των ινών του κρέατος παρεμβάλλονται άσπρες ραβδώσεις. Οι ραβδώσεις αυτές αποτελούν το λίπος του κρέατος και είναι συνήθως περισσότερες στα κομμάτια του μοσχαρίσιου κρέατος που είναι λιγότερο «γυμνασμένα». Από την άλλη μεριά όσο πιο πολύ χρησιμοποιεί το ζώο για την κίνησή του το τμήμα του σώματος από το οποίο προέρχεται το κρέας, τόσο λιγότερο λίπος περιέχει.

Αυτά τα κομμάτια κρέατος πρέπει να προτιμάτε για τη διατροφή σας

Τα άπαχα μοσχαρίσια κομμάτια είναι:

- Κιλότο
- Νουά
- Στρογγυλό
- Μπούτι
- Φιλέτο (κόντρα φιλέτο, άνω μέρος, Top Sirloin)

Τα παραπάνω περιέχουν λιγότερο από 5 γραμμάρια λίπους ανά μερίδα των 85 γραμμαρίων.

Τα λιπαρά μοσχαρίσια κομμάτια είναι:

- Σπαλομπριζόλα
- Στήθος
- Λαιμός
- Λάπα
- Τρανς
- Τ-bone, porterhouse, tenderloin (short loin)
- Παιϊδάκια, rib- eye

Προσοχή: Αυτό είναι το μεγάλο λάθος στο ψήσιμο της μπριζόλας - Το κάνουν όλοι

Ξέρετε ποιο είναι το λάθος που κάνετε στο ψήσιμο της μπριζόλας; Το Athensmagazine.gr, έμαθε όλα τα μυστικά, και σας τα αποκαλύπτει παρακάτω, όπως έκανε και με τα μπαχαρικά που ταιριάζουν με το ψητό κρέας.

Ο Άντονι Μπουρντέν εξηγεί το Νο 1 λάθος που κάνουν όλοι. Ζηλεύετε τις τέλεια ψημένες μπριζόλες των εστιατορίων και απορείτε γιατί δε μπορείτε ποτέ να πετύχετε κάτι ανάλογο όποτε προσπαθείτε στον φούρνο ή στο μπάρμπεκιου;

μυστικά για νόστιμο κρέας

O σεφ Άντονι Μπούρντεν ξέρει τι φταίει και δε μπορείτε να πετύχετε τη σωστά ψημένη μπριζόλα. Όπως εξηγεί, οι περισσότεροι συνηθίζουν να ψήνουν τη μπριζόλα πολύ, κάτι το οποίο είναι λάθος, ωστόσο, το ακόμη μεγαλύτερο λάθος που κάνουν όλοι είναι ότι τρυπάνε και "πειράζουν" το κρέας διαρκώς καθώς το ψήνουν, προσπαθώντας να δουν αν έχει ψηθεί στο εσωτερικό του. Το γυρίζουν διαρκώς και στη συνέχεια το κόβουν αμέσως μόλις το βγάλουν από τη φωτιά.

Όπως τονίζει ο σεφ, το Νο 1 μυστικό για ζουμερή μπριζόλα είναι το εξής: Αμέσως μόλις ολοκληρωθεί το ψήσιμό της να την αφήσετε να "ξεκουραστεί" για 10 με 15 λεπτά. "Αυτό κάνει όλη τη διαφορά, αρκεί μόνο να την αφήσετε να 'ξεκουραστεί'. Και αυτό γιατί με αυτόν τον τρόπο επανακυκλοφορούν οι χυμοί στο κρέας και έτσι η μπριζόλα σας βγαίνει τέλεια".

TAGS
 

Ομορφιά & Υγεία

Ροή ειδήσεων

Share