Τετάρτη, 15 Ιουλίου 2020

Γιατί «παχαίνουν» το ψωμί, τα μακαρόνια και το ρύζι;

Ποια η αλήθεια;

29 Ιουνίου 2020 14:46
Γιατί «παχαίνουν» το ψωμί, τα μακαρόνια και το ρύζι;
Αρθρογράφος: ATHENSMAGAZINE TEAM
ATHENSMAGAZINE TEAM

ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ

Follow us on Google News

Πιστεύετε ότι αν κόψετε "μαχαίρι" το ψωμί και τα μακαρόνια, θα χάσετε εύκολα και γρήγορα βάρος; Η αλήθεια απέχει πολύ από αυτή την πεποίθηση.

Το άμυλο που περιέχεται στο ψωμί, στα μακαρόνια, στο ρύζι, στα δημητριακά και σε πολλές άλλες τροφές αποτελεί μία από τις κυριότερες πηγές ενέργειας για τον οργανισμό. Ακριβέστερα πρόκειται για την πλέον αξιοποιήσιμη και αποτελεσματική μορφή της.Μάλιστα πρέπει να προσέχετε με τι καταναλώνετε το ψωμί, και εδώ θα δείτε τον κρυφό κίνδυνο, όταν το τρώτε με αυγά.

Επιπλέον, οι τροφές που αναφέρθηκαν παραπάνω περιέχουν ένα σύνολο από πολύτιμα θρεπτικά συστατικά όπως φυτικές ίνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β για το μεταβολισμό, βιταμίνη Ε για το δέρμα, φώσφορο ή μαγνήσιο για τα οστά και πολλά άλλα! Συνεπώς, ο αποκλεισμός τους από τη διατροφή όχι μόνο δεν ωφελεί, αλλά ενδέχεται να προκαλέσει σημαντικές ελλείψεις στον οργανισμό.

Πριν από μερικές δεκαετίες η δίαιτα Atkins είχε μονοπωλήσει το ενδιαφέρον των αστέρων του Hollywood και των απανταχού ενδιαφερομένων για απώλεια βάρους! Το μυστικό της επιτυχίας της δεν ήταν άλλο από τη δραματική μείωση της κατανάλωσης υδατανθράκων μέσα στην ημέρα. Σήμερα, γνωρίζουμε πως η πρακτική αυτή είναι αρκετά «παλαιομοδίτικη», και όχι περισσότερο ή λιγότερο αποτελεσματική από κάθε άλλη δίαιτα. Συγκεκριμένα, η Αμερικανική Ακαδημία Διατροφής τονίζει πως οι δίαιτες χαμηλών υδατανθράκων οδηγούν σε μειωμένη πρόσληψη θερμίδων και αποτελεσματική απώλεια βάρους και λίπους, μόνο τους έξι πρώτους μήνες εφαρμογής τους. Μετά το διάστημα αυτό η απώλεια βάρους φαίνεται να είναι συγκρίσιμη ανάμεσα στις διαφορετικές διατροφικές πρακτικές. Μην ξεχνάτε πως η καλύτερη δίαιτα είναι εκείνη που ταιριάζει στις δικές σας ανάγκες, διατροφικές προτιμήσεις και καθημερινές συνήθειες.

ψωμί και μακαρόνια

Μία μερίδα υδατανθράκων είναι μία λεπτή φέτα ψωμί και όχι τρεις χοντροκομμένες όπως συχνά συνηθίζουμε να καταναλώνουμε. Τα υπερμεγέθη πιάτα των εστιατορίων, οι συνεχείς πειρασμοί των σνακ μέσα στην ημέρα, ακόμη και τα συντηρητικά που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή των αμυλούχων τροφίμων, αποτελούν τους παράγοντες που τελικά«ενοχοποιούν» τους υδατάνθρακες. Επιπλέον, αρκετοί περιγράφουν πως αποκλείοντας για παράδειγμα τα μακαρόνια από τη διατροφή τους αισθάνονται πως «ξεφουσκώνουν». Στις περιπτώσεις αυτές δεν μπορεί κανείς να αποκλείσει την πιθανότητα ύπαρξης σπαστικής κολίτιδας, που πλέον αγγίζει ολοένα και περισσότερους ανθρώπους.

Συνεπώς, επιλέξτε το διατροφικό πρόγραμμα που σας ταιριάζει χωρίς να αποκλείετε καμία ομάδα τροφίμων. Ζητείστε τη βοήθεια ενός διαιτολόγου για να σας καθοδηγήσει στην κατανάλωση αμυλούχων προϊόντων, έτσι ώστε να ισορροπήσετε ανάμεσα στο βάρος και την πρόσληψη όλων των απαραίτητων θρεπτικών συστατικών.

 

Ομορφιά & Υγεία

Ροή ειδήσεων

Share